![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
|
![]()
szukaj innego ASO, mogli wymontować kosz sprzęgła i złożyć bez niego dla testu czy to pomoże, jeżeli nie to zostaje wałek wyrównoważający lub jakiś problem z napinaczem łańcucha rozrządu (on chyba jest dopinany jeszcze przez ciśnienie oleju). Samej diagnostyki na 2-3 godz.
Jeżeli wszystko będzie ok to problem może dotyczyć zbyt dużego luzu zazębienia wałka wyrównoważającego i wału (w CRF1100 zrezygnowano z nożycowych kół zębatych) przy mocnym nagrzaniu silnika następuje powiększenie luzu, mało to prawdopodobne ale nic innego już nie ma z prawej strony silnika... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Zarejestrowany: Jul 2024
Posty: 10
Motocykl: RD03
![]() Online: 1 godz 36 min 17 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
|
![]()
a wałek wyrównoważający sprawdzali - łożysko oraz luz między zębny z kołem wału korbowego, oraz luz na prawej panewce wału korbowego (najlepiej do tego odkręcić także napinacz rozrządu)
powyższe na ile można to na ciepłym (ew. gorącym) silniku, CRF1000 miała także dzielone koło zębate na wale z 3 sprężynami jak w 1100 to nie wiem mogli z tego zrezygnować. ostatecznie ja bym poskładał bez kosza sprzęgła i grzał do wentylatora silnik na postoju |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Chełm
Posty: 320
Motocykl: CRF1100 DCT ES
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 23 godz 3 min 36 s
|
![]()
Dam ci kilka rad:
Najważniejsze - wszystkie zgłoszenia mają być na papierze i Ty masz mieć zawsze egzemplarz dla siebie. Zgłoszenia, odbiory motocykla, odmowy odbioru, z datami i podpisami, itd. Gwarancja Hondy to kpina z klienta i sprzedawca / ASO. Jak nie wiedzą jak usunąć usterkę / wadę to grają na czas aż się skończy gwarancja. Masz ochronę w postaci rękojmi, wyznacz sprzedawcy termin 14 dni na przywrócenie motocykla do stanu zgodnego z umową (anomalie pracy, w tym niepokojące dźwięki z silnika to niezgodność towaru z umową) lub odstąpienie od umowy i zwrot kasy, ew, wymiana na nowy, wolny od wad. Dlaczego tak? Bo na własnej skórze przekonałem się, że nie warto być spolegliwym wobec sprzedawcy / serwisu. Byłem bardzo długo wyrozumiały aż zrozumiałem że jestem głupi z taką postawą. LCM Sokół Lublin w którym kupiłem motocykl, walił ze mną w chuja gdy nie potrafili a później to już bezczelnie nie chcieli usunąć problemu, cały czas grali na czas i ściemniali że wszystko jest dobrze i mam spierdalać. Straciłem duuużo czasu przez niekompetencję ASO Honda w Lublinie a sprawa została bardzo szybko i sprawnie załatwiona gdy wkroczył prawnik z opinią biegłego. Dlatego jeśli wyczujesz, że serwis już cię nie lubi (bo nie wie jak usunąć wadę) to nie bądź głupi jak ja i nie trać czasu. Sezon w pełni, wydałeś wiadro kasy żeby z uśmiechem korzystać z motocykla a nie bujać się tygodniami albo miesiącami po serwisach. A LCM Sokół Lublin pozdrawiam środkowym palcem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
|
![]()
w CRF1100 nie ma już żadnych dzielonych kół zębatych! .... ale bieda nastała w HON, to było coś co wyróżniało silniki hondy, cicha miękka i aksamitna praca silnika bez grzechotania, turkotania, klekotania i cykania.
To nie musi mieć związku z Twoim przypadkiem ale warto sprawdzić luzy na kołach zębatych...może coś im nie poszło przy nawiertach. Nie rozumiem tego posunięcia, kasowników luzu między zębnego nie ma nawet w napędzie kosza sprzęgłowego! Coś tam się chwalą, że koła zębate zostały wykonane z wyjątkową precyzją i kasowniki nie są potrzebne, pierdu pierdu może jak sprzęt nowy ale później nie będzie tak różowo. Ręce opadają, ale czasy Europa zamieniła się jakością z Chinami a Japonia cofa się w rozwoju wstecz. |
![]() |
![]() |
![]() |
Tags |
awaria. crf1100 , klekocze , silnik |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pokrowiec dla crf1100 | flash | Szpej turystyczny - Produkty i Porady | 6 | 28.06.2021 15:32 |
antena GPS w CRF1100 | szynszyll | Oprogramowanie, wyświetlacz, nawigacja | 1 | 26.12.2020 14:39 |
Klekoczący hamulec tylni ;/ | Kuba | Hamulce, kola, opony | 17 | 18.02.2011 16:27 |