Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.09.2019, 08:05   #1
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 811
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 13 godz 37 min 42 s
Domyślnie

Normalnie jak dyskusja z informatykiem " a u mnie działa"
Rozumiesz, że doświadczenia są różne?
Dwa razy wracałem bez sprzęgła i raz z gumowymi hamulcami. A wynika to z podejścia jakie miałem, a jakie teraz repezentujesz, czyli "wymieniam jak pocieknie..."
Dlatego moja rekomendacja w wątku o serwisie zacisków hamulcowych jest: uszczelnienia się wymienia
Tak mówi producent i również po to są dostępne w handlu - czyli jest popyt.

Z moich doświadczeń:
- układ niewysilony: max. co 8 lat (dłużej mi nie wytrzymały uszczelnienia, sprawdzone dwukrotnie w ciągu 14 lat posiadania FJ),
- hamulce: max. co 12 lat. Co i tak jest znacznym i mało odpowiedzialnym przeciągnieciem terminu wymiany zalecanej przez producenta motocykla.

Dodam tylko, że ma to tym większe znaczenie jeśli historia motocykla jest niepewna, albo wiemy, że motocykl dłużej stał.
Każdy zrobi jak uważa.
Wg mnie:
Profilaktyka nie leczenie.
Tyle ode mnie.

Ostatnio edytowane przez Lis : 03.09.2019 o 08:10
Lis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.09.2019, 08:44   #2
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Skoro uszczelnienia się wymienia to zmień profilaktycznie
wszystkie simmeringi w silniku. Wszak kiedyś może pocieknac.
Zgadzam się ze zależy to od motocykla
Gdybym jezdzil szybkim scigaczem po autostradach
pewnie mój punkt widzenia byłby inny

wynika to z podejścia jakie miałem, a jakie teraz repezentujesz, czyli "wymieniam jak pocieknie..."
Tak . Może dlatego ze nigdy nie stracilem sprzęgła ani hamulcow
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 03.09.2019 o 09:08
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Serwis Hondy - czy ktoś poleci jakikolwiek serwis w Polsce HarryLey4x4 NAT - Warsztat 3 20.04.2018 13:51
Uszczelniacze tłoczka zacisku hamulcowego magyar Hamulce, kola, opony 1 13.01.2016 04:04
Wymiana płynu hamulcowego 7Greg Regularne czynności serwisowe 9 24.09.2008 16:37


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.