Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.05.2019, 09:40   #1
madafakinges
 
madafakinges's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 6,007
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 3 tygodni 3 dni 6 godz 26 min 9 s
Domyślnie

A na ten test temp kolanka nie miało wpływu, że kolako od lewego cylindra jest dłuższe niż to w prawym?
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.05.2019, 12:07   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 32 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
A na ten test temp kolanka nie miało wpływu, że kolako od lewego cylindra jest dłuższe niż to w prawym?
kolanka w pierwszej części są identyczne i na tym odcinku miałem dużą różnicę. Wygląda na to iż przy regulacji zaworów warto wyciągnąć także przepustnice i dokładnie umyć bo w tych kanalikach jest trochę zakamarków.

Ale już po pracy silnika było coś nie halo bo pracował nie równo, szczególnie po rozgrzaniu do normalnej temperatury a poniżej 2000 obr. lekko poszarpywał, zobaczymy teraz co z klikaniem... ciekawe jak długo tak jeździł bo jeden garek pewnie trochę dostał a drugi opierdzielał się lekko

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 06.05.2019 o 12:14
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.05.2019, 22:34   #3
Artek
Połamany
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,922
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 1 tydzień 6 dni 20 godz 3 min 0
Domyślnie

Trampek 700 (wtryskowy) także nie ma opisanej w serwisówce procedury synchronizacji przepustnic.

Na foto nowy KTM (rzędowa 2-ka).
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg IMG_20190330_120809.jpg (831.0 KB, 31 wyświetleń)
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2019, 06:27   #4
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,778
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 18 godz 31 min 47 s
Domyślnie

mdxmd, ciekawy jestem Twojego zdania w kwestii nabierania kolorów przez kolanka w pierwszej fazie ujeżdżania motocykla. W przypadku mojego motka po pierwszym serwisie tj po 1000 kkm oraz 12kkm zwracałem uwagę na fakt, iż jedno kolanko jest już kolorowe a drugie nie. Otrzymałem info, że tak mają wszystkie nowe CRFy. Przecież wg tego co piszesz jest to chyba wynik nierównomiernego nagrzewania się obu. Pzdr
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2019, 09:17   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 32 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
mdxmd, ciekawy jestem Twojego zdania w kwestii nabierania kolorów przez kolanka w pierwszej fazie ujeżdżania motocykla. W przypadku mojego motka po pierwszym serwisie tj po 1000 kkm oraz 12kkm zwracałem uwagę na fakt, iż jedno kolanko jest już kolorowe a drugie nie. Otrzymałem info, że tak mają wszystkie nowe CRFy. Przecież wg tego co piszesz jest to chyba wynik nierównomiernego nagrzewania się obu. Pzdr
co masz na myśli "w pierwszej fazie" chodzi o start zimnego silnika czy jakiś okres od nowości?

temperatura spalin ma ścisły związek ze składem mieszanki i jeżeli jest on jednakowy dla obu cylindrów to temp. kolanek będzie zbliżona ale jeżeli na jednym jest np. 200st.C a na drugiem 350 to coś jest nieprawidłowo...

dlaczego nie przewiduje się regulacji nie mam pojęcia, ale dopóki nie uda się ustalić jaka jest procedura można jedynie zadbać o czystość i drożność całego dolotu, spr. układ zapłonowy i wszystko co ma związek z zapłonem (fajki proste, które lubią płatać figle) przemierzyć przejścia od cewek do fajek , zmierzyć sprężanie a dopiero jak wszystko będzie ok szukać rozwiązania w regulacji.

CRF ma jedną sondę więc jak układ steruje mieszanką dla każdego cylindra? na oko ze średniej jakości spalin z obu cylindrów a może na podstawie zapłonu każdego z cylindrów mierzy skład mieszanki w danej chwili dla konkretnego garka... ale gdyby tak było to kolanka byłyby jednakowo rozgrzane. Wydaje mi się, że ten układ jest tak prosty, że prościej się nie da i nie ma tam żadnych czarów ani autoregulacji.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 07.05.2019 o 09:24
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.05.2019, 15:06   #6
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 32 min 9 s
Domyślnie

próbowałem zrobić synchro na podstawie podciśnień co wymaga odłączenia czujnika podciśnienia i podłączenia wokuometrów, i niestety ale CRF bez MAP sensor gaśnie i nie ma wolnych obrotów trzeba trzymać "na gazie" jest to trochę upierdliwe i nie wygodne, podanie na czujnik oszukanego podciśnienia też nie pomaga i tak gaśnie... także sprawdzałem jedynie na "gazie" i podciśnienia były niemal identyczne (na fabrycznym ustawieniu).

Pobawiłem się jednak trochę tymi śrubkami i pomijając fakt możliwości regulacji podciśnień to wykręcając je obydwie np. o 0,5 obrotu (więcej powietrza) uzyskuje się bardzo miękką pracę przy niskich obrotach operowanie gazem w zakresie 1200-2000 obrotów to przyjemność silnik pracuje fajnie ale w średnim zakresie jest jakby przymulony i ospały trzeba więcej odkręcać aby jechał jak na fabrycznym ustawieniu, ale nie jest to jakieś dramatyczne pogorszenie, wkręcając śruby praca silnika staje się "twarda" obroty są niższe i raczej nie do użytku.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
synchronizacja gaźników- zrób to sam mckrzysiek Regularne czynności serwisowe 61 30.01.2015 19:50
Synchronizacja gaźników-fachowiec poszukiwany Joncio Uklad paliwowy i wydechowy 3 27.03.2012 10:39
[FAQ] - Synchronizacja gaźników (co 12kkm). newrom Regularne czynności serwisowe 25 07.06.2011 15:19


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.