Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 21.02.2015, 21:44   #27
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,929
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 19 godz 42 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał NaczelnyFilozof Zobacz post
Najlepszym rozwiązaniem by był trójnik w najwyższym miejscu nagrzewnicy z wężykiem do nowego nowoczesnego zbiorniczka wyrównawczego takiego nowoczesnego z korkiem. I drugi wężyk z niego do chłodnicy bez korka. Ale tam nie ma miejsca na takie eksperymenty.

A taki korek co mam teraz (to jest zwykły korek z rodziny korków fiata (125p) da sie jakoś sprawdzić czy działa poprawnie?
Można się pobawić w inny zbiorniczek ale prościej będzie jak poszukasz odpowietrznika montowanego na wąż od jakiegoś samochodu.
A jak chcesz po taniości to jakiś trójnik z możliwością szczelnego zakrecania na bocznym jego końcu w możliwie najwyższym miejscu czyli pewnie tuż przed nagrzewnicą.
znikomy koszt a problem z głowy.

Sprawdzenie podstawowe twojego korka polega na tym że zalewasz do pełna układ na zimno. Np. wężem przy nagrzewnicy , oczywiście z zakręconym korkiem chłodnicy, by zminimalizować pozostałości powietrza w układzie.
Następnie odpalasz i doprowadzasz do włączenia wentylatora obserwując czy i przy jakiej temperaturze następuje "oddawanie " nadmiaru płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Oczywiście zawór nagrzewnicy otwarty na max.
Jeśli to nastąpi zaznaczasz ile wypompowało.
Pozostawiasz silnik do całkowitego ostygnięcia i sprawdzasz czy wypompowany płyn wrócił w tej samej ilości do chłodnicy.
Jeśli tak to z grubsza korek działa.
Jeśli nie to oznacza niewłaściwe działanie zaworków zwrotnych.
Generalnie zaworki są ustawione na ciśnienie większe niż masz przy 90*C więc awaryjnie możesz nieco sprowokować ciśnienie odłączając wentylator i pozwalając na bliżej 100*C oczywiście z należytą uwagą i bez odkręcania wtedy korka !!
W razie wątpliwości za kilka zł kup nowy korek.
Np. do Vectry B kosztuje całe 8zł.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 21.02.2015 o 21:49
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.