![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
Połamany
![]() |
![]()
Te moduły z ali mogą być dobre.
Trampki mają dwa rodzaje modułów. MSi8 i Msi 9. Różnią się podłączeniem. Którys z kolegów kiedyś miał schemat, jak je należy podlaczać ale gdzieś to zaginęło w sieci. A powiem szczerze, że taka info by się przydała na forum trampka i afryki. Jest też opisany przez Naczelnego Filozofa na forum trampka awaryjny sposób podłaczenia jednego modułu na dwa cylindry. https://forum.transalpclub.pl/viewto...412639#p412639 Starego modułu nie wyrzucaj! Można go regenerować. Jak chcesz to poszukam namiar na chłopa co kiedyś mi robił ze 2 moduły. Był w tym prawie tak dobry, jak Marcin Z. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
trampkarz emeryt
![]() |
![]() Cytat:
Ciekaw jestem jak się temat rozwiąże, powodzenia ![]() Artek, ja jestem tylko garażowym dłubaczem wg potrzeb, żaden majster ![]() Wątek znalazłem - ale fotek już chyba nie ma: https://forum.transalpclub.pl/viewto...+porad#p101012 Pozdrawiam zimny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
![]() |
![]() Cytat:
Impulsator natomiast... jak go sprawdzić? A i właśnie z tym modułem na test jest problem. Czy ktoś z szanownego Państwa posiada sprawdzony zapasowy moduł i może go wypożyczyć? Przeleję kaucję na czas pożyczki, dla spokoju ducha właściciela.
__________________
"Bywa tu, bywa tam. Bywa też gdzie indziej." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Bałtrok - po prostu zamień wtyczki między modułami. W efekcie jak zacznie pracować na jednym garze to powinien nadal działać obrotomierz.
Nie wiem czy w miarę jasne to jest..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() |
![]()
1. Przekaźnik pompy paliwa jest sprawny skoro pacjent jedzie. Zakładam, że masz fabryczna instalację i żadnych obejść tego przekaźnika nie ma.
2. Impulsator? Manual podaje wartość rezystancji można to zmierzyć miernikiem, ale to będzie test "statyczny". To może nie wystarczyć. Dlaczego? Cewki będą mierzone na zimnym silniku i jest Ok pacjent jedzie. Silnik się nagrzewa i morze pojawiać się przebicie / przerwa na uzwojeniu, lub połączeniu. Wtedy przydałby się oscyloskop dwukanałowy i zobaczyć przebieg na rozgrzanym i w tym momencie jak garnek przestaje pracować. Zanim kupisz moduł to zamień miejscami moduły lub przyłącza. Jeśli wtedy ożyje obrotomierz, a będzie wyłączał się ten garnek do tej pory pracujący to jesteś w domu. Miałem kiedyś taki przypadek w XL600LM. Zimny zapalał od strzała, potem po 2-5km silnik przerywał, lub gasł. Po odczekaniu 3-5minut zapalał i już można było jechać setki km ![]() Jest tam moduł bardzo podobny do AT a umiejscowiony nad głowicą silnika. Silnik zimny działa potem przy pewnej temp. przerwa, a jak postał i pogrzał go piec (chłodzenie powietrzem inne temp) to znowu silnik działał. Po przylutowaniu elementów już działał poprawnie.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Osmand gubi pozycję | Robur82 | Mapy | 26 | 06.01.2024 12:16 |
Czasem odcina zapłon na sekundę miedzy 2 a 3 tys obr. | car-los22 | NAT - Warsztat | 2 | 12.05.2020 22:53 |
Cylinder w 2T | KORNIK | Inne - dyskusja ogólna | 5 | 02.08.2016 13:42 |
Gaśnie na pierwszym biegu, odcina prąda czy ki ch*** ! | AnubisXRV | Regularne czynności serwisowe | 6 | 14.05.2009 23:35 |