![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#81 | |
Michał
![]() |
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Ajde Jano
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,444
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 2 tygodni 1 dzień 14 godz 19 min 27 s
|
![]()
A jaką lać do mojego motocykla z 2006 ?
__________________
BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,120
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 23 godz 41 min 24 s
|
![]()
Nie będę robić specjalnie kolejnego wątku, ale po setkach sprzętów mam pełen pogląd jak wygląda E10 w praktyce.
Wszystkie deklaracje producentów są oszustwem! Dlaczego takie stwierdzenie? Więc od początku. Paliwa E10 z zawartością innych niż ropopochodne dodatki typu alkohole wszelkiej maści itp będą działały dobrze z wszystkimi silnikami. Na tym zdaniu kończy się "prawda" producentów, którzy w swoich deklaracjach napisali, że ich silniki będą pracować. A teraz ostre kłamstwa. 1. E10 jest paliwem bezpiecznym - cóż, dla ich słupków w excelu. Paliwo napędza silnik, ale sieje spustoszenie w układach paliwowych, szczególnie tam, gdzie jest kontakt z elementami z nitrylu, butylu, gumy, nbr... 2. Benzynę można stosować we wszystkich układach - można, pod warunkiem, że są non stop użytkowane a nie są pozostawiane na dłużej niż 1 miesiąc Nikt nie wspomniał, że degradacja paliwa jest dużo szybsza, nikt nie wspomniał, że część elementów będzie się szybciej niszczyć podczas używania tejże benzyny E10. Nagminne mam na serwisie agregaty, które są sporadycznie używane i "regularnie" u mnie na serwisie bo: - agregaty awaryjne często stoją w jakichś szopach, pomieszczeniach z wentylacją jednakże bez ogrzewania, więc wszelkie warunki atmosferyczne dotykają te agregaty. Paliwo z racji tego, że chłonie wodę jak diabli powoduje często dosłownie osadzanie się kamienia na dyszach, w rozpylaczach etc. Woda lub raczej wilgoć złapana przez to paliwo gdy się odstawi pojazd/silnik to z racji właściwości fizycznych idzie pierwsza na dno bo jest gęstsza od czystego paliwa co powoduje, że wloty np. główna dysza w komorze pływakowej, czasem gniazdo iglicowe... stoją w wodzie. W zależności od tego, co to paliwo złapie... to mamy potem osadzone, szczególnie po długim postoju w układzie paliwowym. Więc droga ekipo - odstawiacie motonga na dłużej to zawsze róbcie taką procedurę (pomijam wtryskowe): - najlepiej jak się Wam nie chce dłubać przy gaźniku to zakręcić kranik i dać się zdusić motocylkowi aby wypalił zupełnie paliwo - jeśli jest paliwo w zbiorniku to przed uruchomieniem zaleciłbym wypięcie wężyka z filtra paliwa i przepuszczenie z 0.5 litra ze zbiornika, aby cały szlam zszedł - nalepiej przestawiając od razu na rezerwę aby maksymalnie z samego dna ściągnęło paliwo - na dłuższy postój stosowanie jakiegoś stabilizatora paliwa jeśli upieramy się przy E10 Reszta wyjdzie w praktyce - ale póki co nie widzę innej opcji, aby się chronić na dłuższy postój. Trochę inaczej się ma sytuacja, gdzie paliwo jest w obiegu, ale to tylko ciągle miesza bagno, jakie nam sprzedają na stacji. Kolejna sprawa - E10 (co prawda to teraz przykład z kosiarek a w tym roku mam dzisiaj 6 przypadek) rozszczelnia plastikowe pływaki. Kilka sztuk w Biggsowych silnikach miałem i chyba 2 hondy... Wnioski wyciągnijcie sami.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
![]() |
![]()
Amerykanie jeżdżą na czystym spirytusie. Sa nawet kwoty w stanach gdzie hoduje się miliony ton kukurydzy aby farmerzy mogli sami produkować alkohol do nepedu - jest to ograniczone ilościowo i w zależności od posiadanych pojazdów / ilości. Na jedno auto np 1000l miesięcznie.
I to jeździ. Warunek - przerobienie calej instalacji paliwowej pod kątem uszczelnień i przewodów. Kiedyś miałem starą kosiarkę do której lałem czysty bioalkohol do biokominkow - paliła lepiej niż na benzynie i pracowała zupełnie bezwonnie. Czyli szuwaks działa ok ![]() W motocyklach jak wyżej - niestety mało który już ma kranik. Na szczęście mało który, w tym kontekście ma gaźnik. Z punktu widzenia przechowywania w wilgotnych garażach i nieogrzewanych zimą to paliwo z alko jest lepsze bo nie wytrąca się woda na dnie zbiornika - znam takich którzy musieli kupić nowy zbiornik. Sam miałem pęknięty zbiornik w pierwszej cegle, w 1100gs też zdarzały się przypadki rozwalenia zbiornika na dolnym lewym szwie. Alko akumuluje wodę i nie wytraca sie ona tak łatwo do paliwa.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,120
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 23 godz 41 min 24 s
|
![]() Cytat:
Mówisz, że alko wiąże wodę i nie da rady łatwo jej wypuścić, ale alko również dogaduje się z paliwem - trochę jak wiązanie przez denaturat syfów z diesla. Dodajmy do tego szybsze odparowywanie benzyny przez domieszki alko - to, co pozostaje to najczęściej jest już "nieodparowywalne", że tak to ujmę.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 5,997
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 10 miesiące 1 dzień 23 godz 23 min 48 s
|
![]()
Kumpel wlał rok stara benzynę e5, do piły Husqvarny. Wydech zrobił się czerwony i piła stanęła.
Chyba spuszcze to co mam w Afryce dam jej nowej.
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Administrator
![]() |
![]()
Ramires wszystko opisał ale jak ktoś chce wierzyć w bajki o możliwości spalania rozpuszczalnika E10 to jego sprawa i jego koszty.
Ciekawe że to tylko na papierze i naklejkach bo silniki ciągle te same. Niech sobie każdy wierzy w co chce. Kolejnym mitem jest to starzenie, spalałem e5 95 dwuletnią i zupełnie nic się nie działo ani z zapachem ani przydatnością. Vectra, Afryka i Mercury nie protestowały. Ale oczywiście teraz daję im tylko e5 98 bo nie ma 95. E10 to zło i tu może być różnie. Można się zastanowić co za ścieki były skoro husqvarna stanęła.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,120
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 23 godz 41 min 24 s
|
![]() ![]() Glonojada tylko brakuje Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
![]() |
![]()
Etam żaden dowód. Zanim było eeeee e10 czy e5 czyściłem gaźniki w takim stanie że ahujenno. Tak więc luz.
Ja tam wciąż się cieszę że można kupować paliwo a nie muszę na prądzie jeździć ![]() Jak będę miał jeździć na czystym spirytusie to będę miał się skarżyć czy cieszyć? ![]()
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |