Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.05.2025, 12:48   #41
Janek-2004


Zarejestrowany: Mar 2020
Posty: 70
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Janek-2004 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 14 godz 34 min 2 s
Domyślnie

A propos odwracania w kwestii wydłużenia "life cycle" to słyszałem o odwracaniu ale gaci na wyjeździe motocyklowym zamiast ich zmiany czy uprania. Wpierw odwracamy tył na przód, a potem na lewą stronę. Tylko pamiętać gdzie przód a gdzie tył (żółte z przodu, brązowe z tyłu). Ale żeby zębatki odwracać?
Janek-2004 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2025, 07:54   #42
WojtasA
 
WojtasA's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Piaseczno
Posty: 1,437
Motocykl: R1250RT
WojtasA jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 11 godz 15 min 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Ja1 Zobacz post

U mnie po 30tyś fabryczna zębatka zdawcza wygląda tak, łańcuch w zielonym polu, nie odciągnę go od tylnej zębatki na więcej niż 1mm. Scottoiler od początku, jazda 95% po czarnym, raczej turystycznie. Myślę, że jeszcze przynajmniej 5 tyś ten napęd wytrzyma.
https://zapodaj.net/plik-2fCnlIoSkI
W CRF1100 napęd wymieniłem po jakiś 43k km, z czego około 10k km na sprejach reszta na e-scott'ie.

Gdybym miał znowu motka pędzonego łańcuchem olejarkę zakładałbym od razu.

IMG_3500.jpg
WojtasA jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2025, 20:59   #43
Tygrys 74
 
Tygrys 74's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Opolskie
Posty: 568
Motocykl: XR 600
Tygrys 74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 6 godz 58 min 49 s
Domyślnie

Na jeden łańcuch i tylna idą dwie przednie zębatki ja obracam łańcuch co smarowanie ( smar grafitowy szelesciuch). Ale i tak wytrzymuje max 3.6 tys km.p
__________________
Na YouTube przygody HONoDY
https://youtube.com/channel/UCrDx6paxecbzeSUSJR7iE6Q
Tygrys 74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2025, 21:59   #44
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 401
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 18 godz 33 min 42 s
Domyślnie

We wszystkich moich moto konserwacja tylko olejowa. Łańcuchy 40-45 kkm. Tryby zdawcze w 1/2 przebiegu wymieniane. I tak to się kręci.
P.S.
Obracanie łańcucha - bzdura - zdawczego, tylko awaryjnie i nie wiem, czego brakuje, żeby doprowadzić tryb do takiego stanu. Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to kompletny brak praktyki.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.05.2025, 12:51   #45
Tygrys 74
 
Tygrys 74's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Opolskie
Posty: 568
Motocykl: XR 600
Tygrys 74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 6 godz 58 min 49 s
Domyślnie

Kol Jarczoq nie taka bzdura po przebiegach o których mówisz to Masz łańcuch z uszczelnieniem i na pewno nie sam off no i motor co ma min 2 cylindry a ten o którym ja mówię to bezoringowiec upalany tylko w offie po 1000 km płytki z jednej strony są już płaskie (ślizgi) a spinka po 1500 km ma już wgłębienia ( jeden cylinder 600 mocno szarpie łańcuchem) a grafit do środka dłużej wytrzymuje niż oliwa. A takie zębatki to też miałem jak stać było tylko na motor japoński do którego w połowie lat 90 nie było tak dostępnych części jak dziś��
__________________
Na YouTube przygody HONoDY
https://youtube.com/channel/UCrDx6paxecbzeSUSJR7iE6Q
Tygrys 74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.05.2025, 22:03   #46
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 401
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 18 godz 33 min 42 s
Domyślnie

Nieuszczelnionych łańcuchów nie biorę pod uwagę. Nie mam w tym praktyki. Od pierwszego japońca (rok 80-ty) nie używałem innych. Łańcuchy nieuszczelnione (głównie CZ) używa się tylko w sporcie, a to co innego.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.05.2025, 07:06   #47
Tygrys 74
 
Tygrys 74's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Opolskie
Posty: 568
Motocykl: XR 600
Tygrys 74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 6 godz 58 min 49 s
Domyślnie

A jeszcze na temat zdawczej popełniłem Ironman za sto stów i niestety w offie wytrzymała tylko o 200 km więcej niż JT lub sunstar 3 razy tańsze . Może na ancwalcie wytrzyma jeden łańcuch�� dobrze że nie popełniłem tylnej prawie 3 razy droższej od zwykłych��
__________________
Na YouTube przygody HONoDY
https://youtube.com/channel/UCrDx6paxecbzeSUSJR7iE6Q
Tygrys 74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
zębatka zdawcza oldi Rama, zawieszenia, napęd 91 20.09.2020 15:29
Tripmaster do mnie mówi!!! Piotr B Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 7 30.10.2013 16:34
zębatka zdawcza konrad1f Rama, zawieszenia, napęd 13 09.06.2009 23:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.