Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 17.03.2025, 13:43   #29
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,036
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 12 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Tak trochę w temacie a trochę nie.

Wy dziwicie się kosztom przeglądu, dlaczego to tyle kosztuje etc.
Więc tak to wygląda z mojego podwórka (też Honda).

Weryfikacja wstępna - 15-20 min
Mycie/czyszczenie urządzenia 10 min
Sprawdzenie zaworów - 10-15 min
Wymiana od razu świecy (to w czasie kontroli zaworów siłą rzeczy)
Wymiana oleju.
Sprawdzenie regulatora obrotów i regulacja.
Próba stanowiskowa - kontrola parametrów na rozgrzanym silniku - 10-30 min w zależności od potrzeb

ogólnie robi się ponad godzina a czasem dwie.
Dajmy na to, że są to dwie godziny pracy x stawka za roboczogodzinę. Ogólnie przeglądy gwarancyjne nawet jak technikowi/mechanikowi zejdzie dłuższej liczona jest wg FRT (fraction repair time - czy jakoś tak), co jest narzucone przez Hondę (piszę o Hondzie, bo tego jestem pewny) a stawka powiedzmy jest też jakaś tam wyznaczona przez dealera ale nie mniej niż stawka głodowa hondy).

Od kilku miesięcy stawki za roboczogodzinę idą do góry.

Abyście mnie nie zrozumieli, ja NIE bronię wysokich cen, ja NIE bronię serwisów. Opisuję tylko zasady jakimi kierują się (a przynajmniej powinni) serwisy.

Żaden serwis nienawidzi robić napraw gwarancyjnych bo często jest to głodowa stawka typu 80-100netto za godzinę pracy, którą rozlicza z importerem, gdzie np. CRF przyjedzie prosto z jakiegoś taplania, trzeba moto umyć, zweryfikować, wprowadzić wiele rzeczy w system, sprawdzić to, sprawdzić tamto, czas leci... i weź składaj moto brudne... niestety, honda wszystkie swoje stawki godzinowe a raczej FRT ustala u siebie, gdzie ma wszystko sterylne...

Nikt nie chce wydawać pieniędzy za popatrzenie przez serwisanta na moto i odkręcenie dwóch śrub (spustowa i korek) celem wymiany oleju, ale z drugiej strony mając ten wpis w karcie / książce gwarancyjnej jak coś pójdzie nie tak, to oni MUSZĄ zrobic wiele na gwarancji.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Koszt przejazdu przez Alpy yakuzsa Przygotowania do wyjazdów 26 08.10.2021 20:18
Przegląd 1000km Mesjasz NAT - Warsztat 40 05.02.2019 10:28
serwis glowic afra koszt Rzeszow szynszyll Silnik, sprzęgło, skrzynia 10 24.02.2017 12:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.