Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Honda - inna niż AT & NAT

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.03.2025, 21:11   #1
Bałtrok
 
Bałtrok's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2018
Miasto: Warszawa
Posty: 1,174
Motocykl: RD07A SAHARA BLUE METALLIC & RD03.5
Przebieg: od zera
Bałtrok jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 21 godz 24 min 37 s
Domyślnie

Ale jak to, że w koło są biegi?
W senise, że np. z 5 na luz i od nowa?
__________________
"Bywa tu, bywa tam. Bywa też gdzie indziej."
Bałtrok jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.03.2025, 21:42   #2
Artek
Połamany
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,920
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 1 tydzień 6 dni 14 godz 30 min 23 s
Domyślnie

Tak jakby.



Biegi 1,2,3,4 zmieniasz naciskając dźwignię palcami w dół.
Redukujesz biegi podczas jazdy 4,3,2,1 naciskając piętą w dół.


Jedziesz na 4 biegu. Zatrzymujesz się. Jedno kliknięcie w dźwignię palcami w dół i znów masz luz.

Hunter ma 4 biegi.

Podczas jazdy nie możesz wrzucić z 4 na luz. Jeśli podczas szybkiej jazdy na 4 biegu wciśniesz palcami dżwignię w dół to tylko rozłączysz sprzęgło.

Dźwignia palce-pieta. Skrzynia sekwencyjna, czyli podczas jazdy jedna czynność stopą zmienia jeden bieg.
To dotyczy wersji JA65 (nowszej). Starsza wersja JA55 nie miała możliwości wrzucania z 4 na luz po zatrzymaniu.


Generalnie jest to bardzo fajne rozwiązanie w połączeniu ze sprzęgłem odśrodkowym. Ale trzeba się do tego przyzwyczaić. Najgorzej mają młodzi jeźdźcy, kobiety i starsi "wychowani" na demoludach



'

Ostatnio edytowane przez Artek : 23.03.2025 o 23:04
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.03.2025, 08:46   #3
NaczelnyFilozof
 
NaczelnyFilozof's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,338
Motocykl: CZ 350/XL 600
NaczelnyFilozof jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 11 godz 56 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Artek Zobacz post
Tak jakby.



Biegi 1,2,3,4 zmieniasz naciskając dźwignię palcami w dół.
Redukujesz biegi podczas jazdy 4,3,2,1 naciskając piętą w dół.



'
Tak samo jak w tych wszytskich "chińskich" kopiach SuperCuba ;-)

Po trzech latach jazdy na tej skrzyni i jak się juz człowiek przyzwyczaji zmieniać biegi w drugą stronę, to nie można jezdzić na "normalnym motocyklu" bo rozwalimy skrzynie biegów albo spowodujemy wypadek Biegi akurat zmieniamy intuicyjnie i jak od kolegi zabrałem na test RoyalEnfielda to łapałem się na tym że zamiast zmieniać biegi do góry to redukowałem je w dół
__________________
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Kymco Activ 50 ADV
NaczelnyFilozof jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Honda SH 125. Artek Honda - inna niż AT & NAT 68 01.09.2023 20:16
Yamaha TTR600 vs Honda XR600R vs Honda XR650R Wolo Inne - dyskusja ogólna 84 06.02.2018 10:38


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.