Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.04.2024, 23:13   #1
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 384
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 10 godz 6 min 15 s
Domyślnie

API dawno temu sklasyfikowało to jak i co stosować. Tu nic się nie zmieniło, tyle, że producenci wpadli na pomysł, jak zarzynać sprzęty i to za pieniądze samych użytkowników. Najpierw były oleje LongLife, o których wiadomo, że ściema, a teraz niedopowiedzenie. W30, to nie zalecenie, tylko minimum wymagane - dodajmy w ujemnych temperaturach. Do tego interwał 12kkm i żywot siłowni diametralnie skrócony. Ludzie zapomnieli już, ze np. diesle mogą spokojnie sprawnie funkcjonować po milion i więcej kilosów. Na podobnej zasadzie wprowadzono obecnie E10.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2024, 23:37   #2
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jarczoq Zobacz post
W30, to nie zalecenie, tylko minimum wymagane - dodajmy w ujemnych temperaturach.
Coś pomieszałeś: 30 to akurat letnia klasyfikacja, 10W to zimowa:

https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J300
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.04.2024, 05:47   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,933
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 20 godz 32 min 28 s
Domyślnie

Co to znaczy "W30, to nie zalecenie, tylko minimum wymagane" czy w końcu producent przewidział konkretne oleje czy każdy może lać co mu się podoba bo z tego co czytam to chyba tak wielu robi.
Punkty smarne silnika , pompa oleju , przepustowości filtra i całej magistrali łącznie z jej średnicami i wydajnością ciśnieniową ...to wszystko jest policzone pod konkretne oleje , pomijam szczególne/celowe działania by silnik szybciej się zużył.
Zastosowanie zbyt gęstego oleju do układu obliczonego na rzadki olej poskutkuje tym że go mniej dotrze do punktów smarnych a przy niskich temperaturach doleci zdecydowanie później.
To że jak już się tam znajdzie to utrzyma grubszy film olejowy to inna sprawa.
O ile zmiana np z W30 na W40 dla lepszego smarowania w cieple nie budzi jeszcze wątpliwości ale dowolne manipulacje już tak.
To jak to jest do CRFki producent coś przewidział czy co kto lubi lub obejrzy w internecie?
Dla przypomnienia cyfry po W oznaczają czas spłynięcia oleju w temp 100* także jest spora różnica między 30 a np 50 mimo że jest gorący.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
CRF 1100 klocki na tył? Aron Hamulce, kola, opony 6 22.08.2022 08:57


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.