Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.07.2023, 15:52   #1
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,214
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 3 dni 11 godz 29 min 20 s
Domyślnie

amor w imadło, dwa pasy ładunkowe cienkie z grzechotkami się przeplata przez zwoje tak żeby wszystko szło wierzchem i ściąga strony na zmianę, oczywiście po popuszczeniu nakrętki napięcia wstępnego, żeby sobie życia nie utrudniać.

pod grzechotniki można podłożyć np grubą tekturę, żeby sobie sprężyny nie porysować.
samo ucho dolne jest przykręcone na loctite więc prócz luzowania kontry można i należy pomóc sobie palnikiem grzejąc UCHO.
przy składaniu należy pamiętać o loctite.
przy odkręcaniu i dokręcaniu czegokolwiek na tłoczysko oczywiście zabrania się chwytania tłoczyska żabką/imadłem/kombinerkami - chyba, że ma się zajebiście twardą gumę służącą za przekładkę w takich razach.

w ten sposób jest to robota lekka i przyjemna no ale żeby ją wykonać należy ruszyć łbem no i oczywiście przede wszystkim wyjąć amortyzator z motocykla

pozdrowienia dla wszystkich asów z ASO
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.07.2023, 22:47   #2
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,847
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 15 godz 44 min 20 s
Domyślnie

Ja to zrobiłem przy pomocy podnośnika na którym stał motong
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 10:36   #3
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Ja to zrobiłem przy pomocy podnośnika na którym stał motong
Pytanie co wniosła ta wymiana sprężyny? Jest lepiej czy po prostu inaczej ale dalej nie tak jak powinno być? Kolega Wichura z forum dzięki takim zabiegom w krzaki dobrze poleciał.

Niestety Lka ma zawieszenie albo do wymiany w całości albo do przyzwyczajenia się. Jak skręcisz sprężynę z tyłu to przód zacznie nurkować ...

W sumie jest jeszcze trzeci wariant można zredukować masę do 65 kg powiedzmy lub podpytać płeć piękną czy też mają problem z zawieszeniem przy takiej masie ciała?
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 11:00   #4
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,847
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 15 godz 44 min 20 s
Domyślnie

Wniosła bardzo wiele choć nie sprawiła, że czysetka jest hard enduro. Wymienia się ją głównie wtedy kiedy kierownik jest cięższy niż 75 kg
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 11:17   #5
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Wniosła bardzo wiele choć nie sprawiła, że czysetka jest hard enduro. Wymienia się ją głównie wtedy kiedy kierownik jest cięższy niż 75 kg
A gdybyś uchylił rąbka tajemnicy i rozwinął choć odrobinę 'bardzo wiele'?

Przynajmniej 90% (mogę się mylić) męskiej populacji powinno sprężynę wymienić. "Hard enduro" zostawiamy w spokoju.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 11:27   #6
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,847
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 15 godz 44 min 20 s
Domyślnie

Wystarczy prześledzić ten wątek od początku i już wszystko wiadomo. Przy okazji można dowiedzieć się wielu innych kwestii zamiast za chwilę pytać ponownie o to co już było. Bez złośliwości oczywiście ale mi się nie chce.
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 11:38   #7
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Wystarczy prześledzić ten wątek od początku i już wszystko wiadomo. Przy okazji można dowiedzieć się wielu innych kwestii zamiast za chwilę pytać ponownie o to co już było. Bez złośliwości oczywiście ale mi się nie chce.
Ten wątek nie odpowiada na pytanie jakie są Twoje wrażenia z użytkowania motocykla zmodyfikowanego w sposób opisany wyżej. Śledzę go od początku i prawdę mówiąc merytorycznie o zawieszeniu jest mało lub informacje niewiele wnoszą.

Szkoda że Ci się nie chce ... Takie informacje są najcenniejsze bo z pierwszej ręki bez bełkotu marketingowego.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 19:19   #8
wihura


Zarejestrowany: Jun 2022
Miasto: Rzeszów
Posty: 34
Motocykl: szwenduro
wihura jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 14 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
Pytanie co wniosła ta wymiana sprężyny? Jest lepiej czy po prostu inaczej ale dalej nie tak jak powinno być? Kolega Wichura z forum dzięki takim zabiegom w krzaki dobrze poleciał.
Z mojego pkt widzenia, główna zaleta wymiany tylko sprężyny - dzięki niej zaczyna pracować .... przedni zawias. Normalnie na stocku jak naciskasz siedzenie aby skompresować zawieszenie to siada tylko tył - przód praktycznie nie pracuje. Ze sprężyną, przy nacisku, zarówno przód jak i tył nurkuje równomiernie. Dzięki temu jazda po asfalcie zaczyna wyglądać diametralnie inaczej, motocykl lepiej się prowadzi. Inna sprawa jazda w offie - tutaj nie wiele to pomaga, a in minus, sprężyna mocno wybija jeśli nastąpi dobicie tyłu. Niestety tak czy siak trzeba jeździć wolniej i ostrożniej, zwłaszcza na sekcjach z dużymi muldami.

Ja planuje mimo wszystko wymienić cały tył.
wihura jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.07.2023, 13:50   #9
Danny
Moderator
 
Danny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2019
Miasto: Trójmiasto
Posty: 1,432
Motocykl: CRF1000D, CRF300L
Przebieg: 65k+25k
Danny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 23 godz 5 min 12 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał wihura Zobacz post
Ja planuje mimo wszystko wymienić cały tył.
Na co? Miałeś okazję spróbować czegoś innego niż stock i progres HyperPro?

Za chwilę powinienem mieć możliwość bezpośredniego porównania sprężyny HyperPro z amorem YSS MZ456, kolega będzie wymieniał, ja też się zastanawiam ale najpierw chcę to zestawić w terenie z moim setupem.
__________________
"Jeżeli ktoś ci mówi że jesteś koniem to za pierwszym razem możesz się obrazić, za drugim razem dać w gębę, ale za trzecim razem już kup sobie siodło."
Danny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.07.2023, 11:55   #10
sudden
 
sudden's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: okolice Warszawy
Posty: 1,420
Motocykl: CRF250L * T7
sudden jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 12 godz 1 min 30 s
Domyślnie

U siebie w 250L też zmieniłem same sprężyny na K-Tech plus olej w lagach na Motul 15W i nie widzę potrzeby grzebania dalej. Moto się stało dużo stabilniejsze na nierównościach, ale niestety jeżdżę przez to dużo szybciej. To w sumie tyle z minusów.
Przy wadze 100kg w zbroi na przód wstawiłem 9.0N a na tył 100N. Kosztowało 170 EURO i temat u mnie zamknęło.


Cytat:
Napisał wihura Zobacz post
(...) Inna sprawa jazda w offie - tutaj nie wiele to pomaga, a in minus, sprężyna mocno wybija jeśli nastąpi dobicie tyłu. Niestety tak czy siak trzeba jeździć wolniej i ostrożniej, zwłaszcza na sekcjach z dużymi muldami..
Wihura, przy mocnej sprężynie amortyzatora tył wybija mi duuuuużo mniej. Prawdopodobnie dlatego, że nie da się jej tak łatwo skompresować jak fabrycznej, więc i siła wybicia jest mniejsza.
Wolniej i ostrożniej? - no nie po to zmieniałem sprężyny akurat
sudden jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Modyfikacje Husqvarna 701 7Greg Husqvarna 701 513 30.07.2025 20:43
Modyfikacje przy DCT mdxmd NAT - Warsztat 30 03.04.2019 10:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.