Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.09.2022, 09:25   #1
sudden
 
sudden's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: okolice Warszawy
Posty: 1,420
Motocykl: CRF250L * T7
sudden jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 36 min 29 s
Domyślnie

Sytuacja opisana przez Kazmira jest na pewno poprawna, nawet wręcz wzorcowo idealna, ale dlaczego aku muszą być tego samego producenta, z tej samej serii i tej samej pojemności ?

Jest trochę opinii, że wystarczy:
- podobny stan naładowania (w tym przypadku na full, bo chodzi tylko o podtrzymywanie)
- ten sam typ akumulatora (kwasowy / żelowy / LiOn / . . . .)
- to samo napięcie akumulatora (tu zakładam, że każdy jest 12V)
oraz, że pojemność może się różnić, bo jeśli powyższe jest spełnione, to ładowarka odbierze cały układ jako 1 akumulator o pojemności będącej sumą poszczególnych aku.

Tak są zresztą zbudowane wszystkie instalacje w kamperach, gdzie akumulator auta i "hotelowy" różnią się od siebie producentem, datą zakupu i pojemnością praktycznie zawsze. Najczęściej różnią się nawet podtypem, bo hotelowy jest często żelowy, a główny to standardowy kwasowy. Tymczasem są one z powodzeniem ładowane wspólnie w trakcie jazdy (z alternatora) lub na postoju (z ładowarki w części sypialnej). Na domiar złego mają zawsze trochę różny stopień naładowania w momencie łączenia (jeden jest zawsze pełny, a ten dołączany prawie nigdy nie jest), a w sumie każdy kamper tak działa bez problemu.
sudden jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.09.2022, 11:32   #2
Mazurkas007
Słońce do 31.10.23
 
Mazurkas007's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2022
Miasto: Podlasie/Tajlandia
Posty: 431
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 27000
Mazurkas007 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 9 godz 51 min 11 s
Domyślnie

Nawet bateryjek w pilocie do TV, albo kalkulatorze nie można miksować a ty takie pomysły.
Są ładowarki, które obsługują jednocześnie różne akumulatory, ale w takiej ładowarce masz osobne dwa kable do każdego aku, i każdy jest osobno traktowany wg.potrzeb.
Odwróć sobie sytuację, masz kilka aku, każdy z innej parafii i innej pojemności, połącz je wszystkie razem i postaraj się coś zasilać z tego, nie da rady - przynajmniej na długo nie da rady. Pierwsze padnie najsłabsze ogniwo i wykończy resztę.
Mazurkas007 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Podtrzymanie pamięci - TRIPMASTER robertG7 Układ elektryczny i zapłonowy 17 21.05.2020 22:42


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.