|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Oct 2021
Posty: 11
Motocykl: XR650L/DR600
![]() Online: 6 godz 33 min 27 s
|
![]()
Liczy się lepkość. Ja wlałem Motorex RACING FORK OIL 2,5W [Lepkość: 14,5 cSt 40°C]. Oryginał lany chyba w fabryce to: SHOWA SS05 [Lepkość: 15,3 cSt 40°C]. Wchodzi jakoś troszkę ponad pól litra na laga. O ile pamiętam to ma być 145mm od górnej krawędzi rury do poziomu oleju ze sprężyną w środku (poziom lustra oleju).
Odbicie regulujesz śrubą zaworu od dołu laga pod gumowymi klapkami (na płaski wkrętak). Ja mam ustawione na 3 kliki od tyłu, licząc od wkręconej śruby na max w prawo. Na górze laga są zaworki do dobicia ciśnienia powietrza, w lagach standardowo powinno być 0kPa. Czyli po wymianie oleju po prostu spuszczasz ciśnienie z laga przez ten zaworek. Niektórzy pompują tam kilka ATM pompką rowerową aby trochę utwardzić dobicie, ale z tego co wiem to za dużo tego ciśnienia tam nie powinno być. Bardzo podobne parametry lepkości co SHOWA SS05 mają te oleje Maxim'y [15,9 cSt 40°C]: - Maxima Fork Oil (5wt) - Maxima Racing Fork Fluid (85/150, 5wt) Ten Motul Fork Oil Expert SAE10W, który kupiłeś to jest raczej MEDIUM, Viscosity (lepkość) przy 40°C (104°F) ma: 35.9 czyli można się spodziewać, że przód będziesz mieć twardszy niż stock. Zależy ile ważysz i jak (po czym) jeździsz. Miękki przód będzie lepiej wybierał nierówności ale za miękki może dobijać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 137
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 dni 7 godz 56 min 41 s
|
![]()
Mam pytanie odnośnie XR650L. Wkręca się od dołu do średnich obrotów po czym słabnie. Dzieje się to na każdym biegu. Gaźnik podmieniłem ale bez zmian. Obstawiam moduł, ale nie mam pewności. Czy ktoś z was przerabiał taką przypadłość? Cewka, świeca, fajka i kabel też nowe. Rozrząd na znakach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 2 godz 21 min 56 s
|
![]() Cytat:
Jak stojan stary to najlepiej dać od razu do przewinięcia i wyeliminuje to jedną z przypadłości.
__________________
END of TRANSMISSION |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 137
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 dni 7 godz 56 min 41 s
|
![]()
Dzięki za rady. Udało mi się zdobyć na próbę moduł i niestety bez zmian. Filtr powietrza jest nowy. Podmieniałem gaźnik i też nic to nie dało, więc ten zawór chyba też odpada. R2D2 to co napisałeś to trochę nie rozumiem, moto jest z 2009 roku i ładowanie jest ok. Zostały mi jeszcze dwie możliwości, ale nie wiem czy tak się może objawić usterka tych elementów. Jedno to czujnik Halla, a drugie to mechanizm dekompresatora?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 2 godz 21 min 56 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]()
__________________
END of TRANSMISSION |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wszystko dla afrykańczyka | stopa-uć | Wszystko dla Afrykańczyka | 5 | 08.04.2012 23:33 |
Wszystko o D.I.D. | Dubel | Rama, zawieszenia, napęd | 0 | 07.05.2010 20:53 |