Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > BMW

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.03.2022, 14:25   #1
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 32 min 9 s
Domyślnie

profesjonalna naprawa takiej pompy z gwarancją 2 lata to koszt ok 700zł, przy okazji poprawiany jest sterownik tranzystor sterujący, który też niedomaga.

Można owszem kombinować we własnym zakresie ale trzeba mieć też z tyłu głowy bezpieczeństwo użytkowania takiego elementu.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.03.2022, 15:24   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,809
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 1 godz 20 min 23 s
Domyślnie

Kazmir, matjas Na razie na ten pomysł ABS BIZNES nie wpadłem, hahaha. Po prostu śladami Kazmira postanowiłem pomyśleć, wymyśleć i naprawić, poprawić.

mdxmd - dzięki za uwagę odnośnie regeneracji. Problem jaki był z moją był taki - że za bardzo podobną kwotę została ona "profesjonalnie" potraktowana młotkiem i diaksem (bieżnia łożyska ). Na forum BMW dostałem sygnał że tak potraktowane silniki pomp jest niewielka chęć naprawiać/poprawiać (dwóch fachowców zlokalizowałem którzy zrobiliby to porządnie). Ale też zacząłem kminić samemu.

Błąd wskazywał ewidentnie na szczotki - i tak było, doszło łożysko co się okazało jak wyjąłem silnik.

Dlatego uznałem że najlepszą opcją będzie zmiana silnika - i zacząłem szukać czy aby nie ma identycznego w jakichś innych pompach. Okazało się że jest.

Co do bezpieczeństwa - sporo o tym myślałem oczywiście. Dlatego NIE dotknąłem młotkiem tej pompy, a nawierty robiłem maksymalnie ostrożnie i bezpiecznie.

Absolutnie nie twierdzę że to "profesjonalny" sposób naprawy choć mam przekonanie że silnik jest w 10 razy lepszym stanie niż ten mój "naprawiany".
Dlatego wspomniałem że to mój patent, nie instrukcja.

Jakby coś się działo ze sterownikiem - tak, tu oddałbym w ręce fachowca od tematu. Ciekaw jestem co dzieje się z tranzystorem - w sensie jego niedomagania (i jak się to objawia) Poprosiłem o namiar na mdxmd - obym nie musiał więcej zaglądać do tej pompy, ale jakby jednak...

Pozdrawiam
zimny

ps. doczytałem że problemy z tranzystorem sterującym to była domena 1100-1150, nie wiem jak wczesne 1200. W ABS po 2007, tym nowszym podobno główną przypadłością są te szczotki w silniku (być może tranzystor także). Ale to tyle co wyszukałem - będę wdzięczny za podpowiedź.

Ostatnio edytowane przez zimny : 29.03.2022 o 16:39
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.03.2022, 11:56   #3
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 32 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post

ps. doczytałem że problemy z tranzystorem sterującym to była domena 1100-1150, nie wiem jak wczesne 1200. W ABS po 2007, tym nowszym podobno główną przypadłością są te szczotki w silniku (być może tranzystor także). Ale to tyle co wyszukałem - będę wdzięczny za podpowiedź.
w 1100 i 1150 (stary typ pompy) był przekaźnik, o co dokładnie chodzi z tranzystorem nie wiem, być może oprócz tych nieszczęsnych szczotek tranzystor też ulega awarii może nie jednocześnie ale zamiennie z szczotkami.

ja regenerowałem kilka pomp w jednej z firm z branży ABS, tyle mi powiedzieli a o szczegółach nie chcą rozmawiać. Wiem tylko, że wymieniają szczotki oraz poprawiają sterownik a konkretnie część sterującą silnikiem pompy.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.03.2022, 12:09   #4
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,809
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 1 godz 20 min 23 s
Domyślnie

OK, dzięki za info i namiary na .

Ogólnie, to tak na poważnie, wolałbym dalszej wiedzy o tych pompach nie zgłębiać bardziej niż w zakresie wciskania klamki hamulca niech toto działa i się nie psuje
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.04.2022, 09:47   #5
Mallory
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 3 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
...
Ogólnie, to tak na poważnie, wolałbym dalszej wiedzy o tych pompach nie zgłębiać bardziej niż w zakresie wciskania klamki hamulca niech toto działa i się nie psuje
Nie znam się na tak nowoczesnych motocyklach i dlatego mam pytanie czy ten silnik nie zaciska hamulców gdy się trzyma klamkę?
Jeżeli tak to rzadsze naciskanie może wydłużyć żywotność czyli stojąc np. na światłach nie naciskać?
Jeżeli głupoty piszę to sorry.
Mallory jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Naprawa Tom Tom 410 myku Szpej turystyczny - Produkty i Porady 2 24.10.2019 19:06
Naprawa 60 csx wojtekm72 GPS 4 13.05.2017 20:48


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.