Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > BMW

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 21.02.2022, 10:48   #10
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,810
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 1 godz 22 min 46 s
Domyślnie

Prace nad beemką powoli zmierzają do końca. Moto jest po wymianie wszystkich płynów i przeglądzie przez mojego mechanika. Pojawił się drobny (mam nadzieję) problem z działaniem ABSu.

Po wymianie płynu hamulcowego przez mechanika zachowanie jest nastepujące:
1. Odpalam, miga lampka od ABS, po paru metrach gaśnie, wszystko prawidłowo.
2. W jeździe po załączeniu ABSu tj przyblokowaniu tylnego koła (chyba, bo nie przyglądałem się dokładnie) zaświeca się czerwona lampka z wykrzyknikiem i ABS później nie działa. Możliwe że dzieje się to bez użycia hebla w stopniu uruchamiającym ABS - przyznam że aż tak się dokładnie nie przyglądałem a warunki do jazdy były marne ostatnio i brak czasu.
3. Po zgaszeniu i odpaleniu - patrz pkt. 1, wszystko prawidłowo.

Mechanik nie po raz pierwszy robił w GSie 1200, zasugerował mi dwie kwestie:
1. Doładowanie akumulatora bo długo nie był ładowany i nie jest za mocny mimo że nowy z czerwca 2021. BMW podobno nie lubi spadków napięcia. Moto stało ostatnie 1,5 miesiąca. No ale w jeździe łądowanie jest na poziomie 14,2-14,4V więc nie wiem czy to to. Wspomniał że dla pełnego obrazu żebym doładował aku i potestował - tak zrobię oczywiście.
2. Ocenił że sprawdzi czujnik ABSu tył, może się coś zabrudziło przy wymianie oleju w PG i czyszczeniu okolic, ew. powtórzy całą procedurę odpowietrzenia hamulców i pompy.

Pompa ABS była regenerowana w Prestige serwis w Kruszewie 2 lata i ok 2 tys km temu jeśli ma to znaczenie, poza tym po zgaszeniu i starcie wszystko działa.

Mechanik oczywiście daje rękojmię i zajmie się tematem.

Czy może znacie takie objawy i jest to coś banalnego do weryfikacji? Jak np. przerywanie przy nagłym odkręceniu gazu w Transalpie 600 oznacza w 98% przypadków nieszczelność na łączeniu króćca dolotowego z airboxem

Nie przejąłem się tematem zbytnio, bo już nie te lata żeby się ekscytować, podpytuję z ciekawości, może temat jest znany i banalny.

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.