Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 03.12.2021, 19:13   #12
broda38


Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
broda38 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 18 godz 54 min 11 s
Domyślnie

Nie spiąłem wtyczki na linii EOP sensor (czujnik ciśnienia oleju ) CKP sensor (czujnik położenia wału ) ,pytałem o tę wtyczkę na początku tego wątku.Tam był jeszcze ten babol z czujniem wywrotu i dokąd mi sie motor nie chciał odpalić ,to pomimo nie podłączonej tej wtyczki, kontrolka silnika mi ginęła po ponownym załanczaniu .Jak mi sie w końcu odpalił silnik, to dopiero wtedy pojawiły się te błędy i to już nie ginęło .Potem było kopanie i szukanie wiedzy he he.
Garażowe procedury diagnostyki są opisane w tym manualu Haynesa ,pisałem wcześniej jak to zdobyć .
W skrócie to jest tak ,że pod siedzeniem kierowcy z prawej strony jest czerwona ,zaślepiona żeńska kostka .To jest 4 pinowe złącze serwisowe.
Procedura kasowania jest prosta.Wyłacznik awaryjny zawsze przy każdej z procedur musi byc na ZAŁĄCZ.Szykujemy sobie kawałek zworki ,zwykły kawałek przewodu ,albo z zacisnietymi pinami ,albo sam drut .Przy WYŁĄCZONYM zapłonie robimy zworkę na przewodach niebiesko-szary/zielono niebieski ,załanczamy zapłon i teraz w czasie do 4-5 s musimu zworkę rozpiąć i zapiąć ,check zginie i po chwili się pojawi i zacznie migac w równych odstępach . Błędy zostaja skasowane ,jak sie kasuje błędy silnika to w tym samym czasie w DCT po 2017 roku kasuja się błędy skrzyni.
Żeby odczytać zapisany kod błędu przy błędach silnika pomijamy krok rozłanczania zworki ,jeżeli są błedy check będzie pokazywał mignięciami nr błędu ,długie przerwy to są dziesiątki (dwie długi to 20 ) krótkie po nich (np.3 krótkie to 3 ) w sumie kod 23.Trzeba się wczytac bo to troche długie na pisanie posta.
Zrobiłem też sobie kabelek (wtyczka sumitomo ,żeńska wtyczka odb2 i kawałek przewodu 4 żyły ) , schematy są na sieci ,jeden przewód sygnał , masa na 2 piny i +12 na czwartym .Działa ,czyta kody ,kasuje .Użyłem do transmisji elma 327 z allegro za 50 pl . Kiedyś podobnego zestawu używałem przy tigerze 800 .
broda38 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przypalona wtyczka hero Układ elektryczny i zapłonowy 53 26.07.2021 22:01
Latająca wtyczka RD04 Ronin78 Układ elektryczny i zapłonowy 4 19.06.2020 17:24
Wtyczka reglera MaRP Układ elektryczny i zapłonowy 163 06.03.2014 12:39
Wtyczka do pompy potrzebna sambor1965 Uklad paliwowy i wydechowy 2 21.09.2010 23:11


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.