Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 19.11.2021, 11:54   #11
GregoryS


Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,105
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
GregoryS jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
Domyślnie

No rzeczywiscie jest tu pewien "dyzonans" Sprawa rozbija sie o BMS (czyli system ktory tak naprawde jest odpowiedzialny za zarzadzanie bateria - prawidlowe ladowanie, zabezbieczenia itd.
W pakietach modelarskich - li-po czy li-ion, mamy tylko pakiet czyli zestaw cel. 3S 4S jakkolwiek nam pasuje. Z pakietu wyprowadzone sa dwa zestawy przewodow - zasilanie/ladowanie, i wtyczka balansera. Taki pakiet nie ma BMSa bo go nie potrzebuje, lata toto w modelu jedynie na rozladowaniu, nie laduje sie w locie, a ograniczenie rozladowania ustawia sie w odbiorniku pradu czyli w tych bardziej ogarnietych ESC w modelu. Bez tego pakiet rozladuje sie do reszty i umrze, stad tez tradycja latania dodatkowo "na timer"
Tutaj BMS jest w ladowarce modelarskiej, podlaczamy kable pradowe i wtyczke balansujaca i rzezczywiscie ladowarka dba o dobor wlasciwego napiecia i pradu przez caly czas ladowania badajac stan naladowania pakieu i poszczegolnych cel, dodatkowo wyrownujac cele.

Ale w bakterii motocyklowej BMS mamy juz zabudowany w bakterii ! Czyli to co musi robic "zmyslna ladowarka" w modelarstwie, tu robi juz uklad w baterii. Z akumulatora nie wystaja przewody balansera, a regulator napiecie ma gleboko w mofsecie aktualny stopien naladowania akumulatora, pcha w instalacje elektryczna caly czas to samo To akumulator sam ogarnia swoje ladowanie/rozladowanie BMSem ktory ma zabudowany wewnatrz.

Wiec tak na chlopski rozum... tez mam watpliwosci czy te super zaawansowane ladowarki sa naprawde potrzebne. Czy nie lepiej zastosowac uproszczona metode ktora opisal bodajze Pałeł tylko jeszcze bardziej ja upraszczajac - podlaczyc pod akusa zasilacz ze stalym ustawionym pradem i napieciem (identycznie jak w motocyklu), i niech BMS akumulatora robi swoja robote.
GregoryS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Reglel napiecia/prostownik KTM lc8 Roni92 KTM 4 22.08.2021 08:59
Aku w NAT AS a prostownik Lukhor Gadżety / wyposażenie 11 04.02.2019 21:18


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.