Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.06.2021, 02:48   #1
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Tu chyba nie będzie lepiej niż na małej ładowarce z Lidla, patrząc na parametry.
Jak rozumiem, reanimacja aku (poza programem optymalizującym charakterystykę napięcia i natężenia ładowania) potrzebne są dwa parametry: a) podjęcie pracy przez ładowarkę przy małym napięciu aku oraz b) możliwość zagęszczenia elektrolitu (czyli dostępność w programie ładowania czy ustawieniach dużego napięcia rzedu 16V.
Te, które podesłałeś chyba niekoniecznie mają wszystko, co trzeba.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2021, 06:25   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,929
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 19 godz 42 min 28 s
Domyślnie

Lidl - prąd bezpośredniego rozruchu 75A ? Żart? W motocyklu owszem to zadziała ale rozładowany samochód potrzebuje i 500A.
Minimalny prąd ładowania 2A to dla motocyklowego akumulatora za dużo mimo że wzrastająca oporność to zmniejszy.
Bosch- max 3,8A , bez sensu , zdecydowanie za mało do samochodu ale 0.8A do motocykla dobrze.
Bahco - prąd ładowania 2A , do czego ci to? Ani do moto ani do żadnego samochodu.
Kupowanie prostownika do samochodowych akumulatorów poniżej 6A nie ma sensu , najlepiej 10A .
Prostowniki mocniejsze nie mają z kolei małych prądów potrzebnych do akumulatorów motocyklowych ale za to możesz puścić napięcie przez żarówkę 21W i zmniejszysz prąd poniżej/ok 1A.
Nigdy bym nie zawierzył prostownikowi bez wyświetlania aktualnego napięcia.
Żadne kreseczki czy kontrolka nie załatwia sprawy ponieważ cwaniaki oszukują i ustawiają koniec ładowania na zbyt niskie napięcie. A wtedy mamy wiecznie niedoładowany akumulator.
Szukaj takiego co będzie ładował do 14.7-14.8V choć to niemal niewykonalne w tych automatycznych , znalazłem jeden taki.
Reszta kończy na 14.4V a to za mało.
Ważną funkcją jest minimalne napięcie startowe , szukaj takiego co wstaje z kilku V z nie jak większość z ponad 10V.
Tan ponoć ładuje do 14.6V , lepiej choć to nadal o 0.2 przymało.
https://www.olx.pl/d/oferta/bjc-pros...tml#2946fe3330
Za to brak opisu technicznego więc produkt w sumie niewiadomy.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Reglel napiecia/prostownik KTM lc8 Roni92 KTM 4 22.08.2021 08:59
Aku w NAT AS a prostownik Lukhor Gadżety / wyposażenie 11 04.02.2019 21:18


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.