Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.09.2009, 13:16   #1
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Bo nie mają szczotek, mogą pracować zanurzone w oleju i sporo innych zalet. BMW robi inaczej i niestety psują się.
Właśnie - kosztem prostoty prądnicy są problemy z resztą.
Ale fakt ze łatwiej wymienić regulator niż prądnice, może dlatego.

Zna ktoś dobrze transalpy czy nie będzie pasować (jest 50w słabsza)
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 13:21   #2
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
Właśnie - kosztem prostoty prądnicy są problemy z resztą.
Ale fakt ze łatwiej wymienić regulator niż prądnice, może dlatego.

Zna ktoś dobrze transalpy czy nie będzie pasować (jest 50w słabsza)
Nie do końca jest tak. Regulator w większości motocykli to rzecz nie do zajebania. Jeśli już padnie to w 99% jest to zaniedbanie użytkownika. Afryczka jest podatna na pady reglera ale też zazwyczaj z innych powodów niż układ prądnica-regulator.
Jedynym minusem jest to, że prądnica pracuje cały czas z maksymalną mocą co zwiększa zużycie paliwa i zabiera kucyka z dostępnej mocy.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 13:30   #3
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Afryczka jest podatna na pady reglera ale też zazwyczaj z innych powodów niż układ prądnica-regulator.
Ale z jakich ?

Ja narazie widzę tylko nadmiar mocy przy braku obciążenia.

Ostatnio edytowane przez paku : 01.09.2009 o 13:39
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 14:36   #4
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 684
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 25 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
Ale z jakich ?

Ja na razie widzę tylko nadmiar mocy przy braku obciążenia.
choćby pośniedziała instalacja przerabiana w niewłaściwy sposób. jak dla mnie newralgicznymi punktami są te cholerne kostki. zwłaszcza ta na żółtych kablach od prądnicy i ta przy styczniku. ja mam polutowane kable i regulator jest ciepły ale nie gorący. przewody zawsze będą się grzały troszeczke. wadą instalacji jest przedzielenie głównego przewodu prądowego i złączenie go właśnie w kostce od stycznika. cały prąd leci niepotrzebnie przez dwie złączki, które jak zaśniedzieją to zwiększają opór i się grzeją. koło się zamyka bo im mocniej się grzeją tym szybciej je wuj strzela. poza tym miejsce usadowienia stycznika naraża ów kostkę na deszcz i syf. jeżeli będzie instalacja ok, kable polutowane, dobry aku to nic się raczej dziać nie powinno. kostki panowie kostki
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 14:40   #5
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał klanol Zobacz post
choćby pośniedziała instalacja przerabiana w niewłaściwy sposób. jak dla mnie newralgicznymi punktami są te cholerne kostki. zwłaszcza ta na żółtych kablach od prądnicy i ta przy styczniku. ja mam polutowane kable i regulator jest ciepły ale nie gorący. przewody zawsze będą się grzały troszeczke. wadą instalacji jest przedzielenie głównego przewodu prądowego i złączenie go właśnie w kostce od stycznika. cały prąd leci niepotrzebnie przez dwie złączki, które jak zaśniedzieją to zwiększają opór i się grzeją. koło się zamyka bo im mocniej się grzeją tym szybciej je wuj strzela. poza tym miejsce usadowienia stycznika naraża ów kostkę na deszcz i syf. jeżeli będzie instalacja ok, kable polutowane, dobry aku to nic się raczej dziać nie powinno. kostki panowie kostki
Masz całkowitą rację, ale bezpośrednia wadą jest nadmiar mocy (duże prądy), który m.in wpływa na to co piszesz (te kable sie gotują nie od błota i syfu to tylko pogarsza sprawę i przyspiesza awarię).
Inna rzecz ze jak na enduro to mogliby zauważyć takie coś jak hermetyczne wtyczki.

Ostatnio edytowane przez paku : 01.09.2009 o 14:53
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 15:09   #6
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
Masz całkowitą rację, ale bezpośrednia wadą jest nadmiar mocy (duże prądy), który m.in wpływa na to co piszesz (te kable sie gotują nie od błota i syfu to tylko pogarsza sprawę i przyspiesza awarię).
Inna rzecz ze jak na enduro to mogliby zauważyć takie coś jak hermetyczne wtyczki.
Nadmiar mocy? Takie coś nie występuje w Afryce Podejrzewam, że przy włączonych światłach i manetach jest raczej deficyt. Być może regulator jest skrojony "na styk". A delikatna i zaniedbana instalacja kończy dzieło.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2009, 15:14   #7
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Chodzi o nadmiar mocy, jaki występuje w momencie braku odbioru prądu. Czyli grzanie sie kabli i regulatora jak chodzi silnik, a odbiorniki nie są włączone.

Tak właśnie działa prądnica asynchroniczna z regulatorem stratnym.
Jak nie potrzeba (odb. wyłączone) to wali mnóstwo prądu do masy (grzanie), a jak potrzeba to może brakować, temu nie zaprzeczam.

Walczymy z grzaniem bez odbiorników.

Zresztą to chyba właśnie jest problem projektanta przy takiej konstrukcji.
Tzn jakiej mocy dać prądnice żeby nie popaliła kabli bez odbiorników, a równocześnie dała wystarczająco prądu jak są.

I chłopaki wybrali opcje bliższą większej mocy, a my wymieniamy regulatory.

A ja bym wolał słabszą prądnice chyba i mieć spokój z elektryką.

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.06.2012 o 09:40
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator a moc motocykla Nonek_ Układ elektryczny i zapłonowy 0 06.05.2012 20:48
Wygotowany regulator Chomski Układ elektryczny i zapłonowy 1 22.07.2010 23:54
Regulator :) paku Układ elektryczny i zapłonowy 73 15.01.2010 21:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.