Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.03.2021, 06:51   #1
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Podlacz pompe do ukladu paliwowego , podaj prad na krotko az napompuje gazniki, podlacz pompe do moto , odpal i wtedy sprawdz czy pracuje.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.03.2021, 14:28   #2
Mieciek


Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 727
Motocykl: nie mam już Afryki
Mieciek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
Domyślnie

zdjąłem zbiornik i zmierzyłem multimetrem gniazdko gdzie się wpina pompa paliwa.
wyłączona stacyjka 0.00 V
włączona stacyjka 0.00 v
kręcenie rozrusznikiem jakieś nędzne 0.82 V
zgaduje ze prąd do gniazdka w ogóle nie dociera
nic nie ruszałem w elektryce od jesieni i teraz nie wiem czy pruć wiązkę i szukać nie wiem czego czy jest na to jakaś mądra metoda?
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991
Mieciek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.03.2021, 15:29   #3
tommi

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Łazy k/Magdalenki
Posty: 1,445
Motocykl: RD03
Przebieg: 65496
tommi jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 5 dni 17 godz 12 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mieciek Zobacz post
zdjąłem zbiornik i zmierzyłem multimetrem gniazdko gdzie się wpina pompa paliwa.
wyłączona stacyjka 0.00 V
włączona stacyjka 0.00 v
kręcenie rozrusznikiem jakieś nędzne 0.82 V
zgaduje ze prąd do gniazdka w ogóle nie dociera
nic nie ruszałem w elektryce od jesieni i teraz nie wiem czy pruć wiązkę i szukać nie wiem czego czy jest na to jakaś mądra metoda?
Hej,
być może głupie pytanie - plusowa sonda multimetru wpięta we wtyczkę gdzie wchodzi czarno-czerwony przewód, a minusowa sonda do "masy"?
tommi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.03.2021, 15:55   #4
Mieciek


Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 727
Motocykl: nie mam już Afryki
Mieciek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
Domyślnie

nie takie głupie to pytanie
w takim ustawieniu pokazują się różne dziwne wartości po przecinku i czasami ( nie regularnie) jakieś 2,2V
Ale pompa wpięta w gniazdo nie che ruszyć podczas kręcenia rozrusznikiem.
Paliwa nie napompuje
Pamiętam jakieś 4 lata temu jak czyściłem styki i wpiąłem ja w gniazdko (pompa w ręce) to wystartowała i opluła mnie resztką paliwa po przekręceniu kluczyka.
Tutaj zero reakcji.
Czy przekaźnik mógł paść ot tak stojąc sobie w suchym ciepłym garażu?
Znalazłem na starym forum jakieś wyjaśnienie Kazmira jak sprawdzić przekaźnik ale fotki już nie dostępne a opis przerasta moje zdolności elektyka.
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991
Mieciek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.03.2021, 17:28   #5
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 4 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mieciek Zobacz post
Znalazłem na starym forum jakieś wyjaśnienie Kazmira jak sprawdzić przekaźnik ale fotki już nie dostępne a opis przerasta moje zdolności elektyka.
No bez przesady - to proste.
Na fotce jest widok wtyczki którą "wsadzamy" w elektroniczny przekaźnik pompy paliwa.
Wtyczkę wypnij z przekaźnika. Na środkowym pinie ma być napięcie po przekręceniu stacyjki (12V spr. żarówką). Na włączonym zapłonie zwierasz środkowy pin z prawym (tak jak na fotce zaznaczony jest wył.) i pompa ma pompować. Jeśli nie ma napięcia na środkowym, albo pompa nie pracuje szukaj przerwy w przewodach i podłączeniach. Na pracującym silniku można spróbować neonówką sprawdzić, czy coś idzie z cewki zapłonowej (żadną żarówka itp) Można sprawdzić na wyłączonym zapłonie miernikiem ustawionym na "ciągłość obwodu - (buzer brzęczy jak zwieramy dwa przewody miernika) miedzy lewym pinem, a cewką zapłonową. Szukać tej cewki do której podłączony jest obrotomierz. Jeśli jest sterowanie , a po wpięciu kostki nie działa pompa to jest zwalony przekaźnik pompy

Na czas zakupu sprawnego można zmostkować tak jak na fotce, ale pamiętaj! Jak moto fiknie na bok to mimo zgaszonego silnika, a załączonej stacyjki pompa dalej pracuje i może przewodami z komór pływakowych wyciekać paliwo. Jak kapnie na gorący kolektor może być nie fajnie. Po to jest wstawiony ten elektroniczny przekaźnik pompy paliwa.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg wtyczka pompy XRV kazmir 2.jpg (85.5 KB, 13 wyświetleń)
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.03.2021, 19:26   #6
Mieciek


Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 727
Motocykl: nie mam już Afryki
Mieciek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
Domyślnie

Bardzo dziękuję wszystkim za cenne rady.
Wyszło że przekaźnik umar.
Zamówię nowy i zobaczymy co się będzie działo.
@Kazmir
Piszesz że awaryjnie mogę zewrzeć styki żeby pompa pracowała cały czas. Przelewania paliwa jestem świadom. A co z pompą ? Nabije ciśnienie i zatrzyma się (zdusi) ? Nie spowoduje to jej jakiegoś uszkodzenia czy coś ? Pytam z ciekawości bo poczekam sobie na nowy przekaźnik.
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991
Mieciek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.03.2021, 19:31   #7
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,402
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 4 dni 14 godz 56 min 12 s
Domyślnie

Jak pompa napompuje cisnienie to mimo ze ją zasilisz na stałe 12V to nie bedzie "cykać" czyli pracowac dopoki nie spadnie ciśnienie
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przeróbka pompy paliwa bez przekaźnika, 2 elementy, działa :) pekos1988 Uklad paliwowy i wydechowy 23 19.03.2013 21:26
O-ring pompy paliwa banditos Uklad paliwowy i wydechowy 1 26.03.2011 12:05
czy to przekaźnik pompy paliwa? MChmiel Układ elektryczny i zapłonowy 4 04.05.2010 22:33


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.