![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Podlacz pompe do ukladu paliwowego , podaj prad na krotko az napompuje gazniki, podlacz pompe do moto , odpal i wtedy sprawdz czy pracuje.
|
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 727
Motocykl: nie mam już Afryki
![]() Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
|
![]()
zdjąłem zbiornik i zmierzyłem multimetrem gniazdko gdzie się wpina pompa paliwa.
wyłączona stacyjka 0.00 V włączona stacyjka 0.00 v kręcenie rozrusznikiem jakieś nędzne 0.82 V zgaduje ze prąd do gniazdka w ogóle nie dociera nic nie ruszałem w elektryce od jesieni i teraz nie wiem czy pruć wiązkę i szukać nie wiem czego czy jest na to jakaś mądra metoda?
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() |
![]() Cytat:
być może głupie pytanie - plusowa sonda multimetru wpięta we wtyczkę gdzie wchodzi czarno-czerwony przewód, a minusowa sonda do "masy"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 727
Motocykl: nie mam już Afryki
![]() Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
|
![]()
nie takie głupie to pytanie
w takim ustawieniu pokazują się różne dziwne wartości po przecinku i czasami ( nie regularnie) jakieś 2,2V Ale pompa wpięta w gniazdo nie che ruszyć podczas kręcenia rozrusznikiem. Paliwa nie napompuje Pamiętam jakieś 4 lata temu jak czyściłem styki i wpiąłem ja w gniazdko (pompa w ręce) to wystartowała i opluła mnie resztką paliwa po przekręceniu kluczyka. Tutaj zero reakcji. Czy przekaźnik mógł paść ot tak stojąc sobie w suchym ciepłym garażu? Znalazłem na starym forum jakieś wyjaśnienie Kazmira jak sprawdzić przekaźnik ale fotki już nie dostępne a opis przerasta moje zdolności elektyka.
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() |
![]() Cytat:
Na fotce jest widok wtyczki którą "wsadzamy" w elektroniczny przekaźnik pompy paliwa. Wtyczkę wypnij z przekaźnika. Na środkowym pinie ma być napięcie po przekręceniu stacyjki (12V spr. żarówką). Na włączonym zapłonie zwierasz środkowy pin z prawym (tak jak na fotce zaznaczony jest wył.) i pompa ma pompować. Jeśli nie ma napięcia na środkowym, albo pompa nie pracuje szukaj przerwy w przewodach i podłączeniach. Na pracującym silniku można spróbować neonówką sprawdzić, czy coś idzie z cewki zapłonowej (żadną żarówka itp) Można sprawdzić na wyłączonym zapłonie miernikiem ustawionym na "ciągłość obwodu - (buzer brzęczy jak zwieramy dwa przewody miernika) miedzy lewym pinem, a cewką zapłonową. Szukać tej cewki do której podłączony jest obrotomierz. Jeśli jest sterowanie , a po wpięciu kostki nie działa pompa to jest zwalony przekaźnik pompy ![]() Na czas zakupu sprawnego można zmostkować tak jak na fotce, ale pamiętaj! Jak moto fiknie na bok to mimo zgaszonego silnika, a załączonej stacyjki pompa dalej pracuje i może przewodami z komór pływakowych wyciekać paliwo. Jak kapnie na gorący kolektor może być nie fajnie. Po to jest wstawiony ten elektroniczny przekaźnik pompy paliwa.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 727
Motocykl: nie mam już Afryki
![]() Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
|
![]()
Bardzo dziękuję wszystkim za cenne rady.
Wyszło że przekaźnik umar. Zamówię nowy i zobaczymy co się będzie działo. @Kazmir Piszesz że awaryjnie mogę zewrzeć styki żeby pompa pracowała cały czas. Przelewania paliwa jestem świadom. A co z pompą ? Nabije ciśnienie i zatrzyma się (zdusi) ? Nie spowoduje to jej jakiegoś uszkodzenia czy coś ? Pytam z ciekawości bo poczekam sobie na nowy przekaźnik.
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]()
Jak pompa napompuje cisnienie to mimo ze ją zasilisz na stałe 12V to nie bedzie "cykać" czyli pracowac dopoki nie spadnie ciśnienie
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przeróbka pompy paliwa bez przekaźnika, 2 elementy, działa :) | pekos1988 | Uklad paliwowy i wydechowy | 23 | 19.03.2013 21:26 |
O-ring pompy paliwa | banditos | Uklad paliwowy i wydechowy | 1 | 26.03.2011 12:05 |
czy to przekaźnik pompy paliwa? | MChmiel | Układ elektryczny i zapłonowy | 4 | 04.05.2010 22:33 |