Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.01.2021, 14:34   #1
Majster
 
Majster's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Chełm
Posty: 322
Motocykl: CRF1100 DCT ES
Majster jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 1 godz 52 min 43 s
Domyślnie

Temat dotyczy akcji serwisowej, jeśli moderator uzna że poniższe tu nie pasuje to proszę skasować, założę osobny.

W moim przypadku według zapewnień dealera, Honda została poinformowana że we wtryskiwaczach był syf. Miesiąc po wstawieniu motocykla do naprawy dostałem informację od kierownika serwisu, że Honda zatwierdziła wymianę pompy paliwa i wtryskiwaczy i że te części jadą. Do tej pory zamówienie było "do weryfikacji" dlatego to tyle trwało a teraz już ma być szybko. Okazało się że szybko nie było, ostatecznie pompa i wtryskiwacze nie zostały wymienione. Wciąż nie wiem dlaczego, choć się domyślam.

Motocykl wrócił do mnie z naprawy gwarancyjnej 2 dni temu. Według mnie praca silnika na wolnych obrotach jest niepoprawna. Na chwilę obecną mogę jedynie snuć domysły o przyczynach. Muszę czekać na opinię rzeczoznawcy.

Moje zaufanie do dealera zostało nadszarpnięte i chciałem się upewnić czy aby na pewno Honda wiedziała o tym, że mechanik wydłubywał z wtryskiwaczy ten syf ze spawów zbiornika. Sam szef przyznał, że w Hondzie wszystko wiedzieli.

Poprosiłem o jakiś dokument potwierdzający, że mechanik znalazł syf we wtryskiwaczach i go próbował usunąć, to się zrobiło problematycznie. Otrzymałem jedynie drogą mailową pdf'a bez podpisu i pieczątki o treści "Wtryski paliwa zostały wyczyszczone i sprawdzone. Ich działanie nie odbiega od norm podanych w literaturze serwisowej Honda".

Kilkukrotnie prosiłem jeszcze aby było napisane, że mechanik serwisu znalazł brud we wtryskiwaczach i próbował je czyścić z tego syfu ale dostałem jasno do zrozumienia, że nic takiego nie otrzymam. Zmieniła się narracja i usłyszałem, że mechanik o tym nie powiedział. Wydawałoby się, że wystarczy zapytać mechanika aby to potwierdził. Nic bardziej mylnego, dealer oznajmił że mechanik nie jest do rozmowy tylko do napraw.

Dodam jeszcze, że w ramach gwarancji Honda wymieniła zbiornik paliwa. Zgłosiłem dealerowi rdzę na zgrzewach i to było powodem wymiany. Ostatnio jednak usłyszałem od serwisu, że powodem wymiany były te wadliwe spawy z których wyłazi tlenek cynku.

Co do samej akcji serwisowej to można sporo poczytać na forach anglojęzycznych. W CRF1000 szorowali zbiorniki, pompy i wtryskiwacze były wymieniane. Niektórym dwukrotnie, co może świadczyć, że ten tlenek cynku nawet po umyciu będzie wyłaził ze spawów.



Majster jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.01.2021, 16:07   #2
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,904
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 14 godz 2 min 3 s
Domyślnie

Masakra, mechanik wtryski czyścił? Ciekawe czym, wyciorem do butelek?Wiem że polski mechanik wszystko naprawi ale w serwisie na gwarancji takie rzeczy ?
Benzyniakowych wytysków nie robiłem ale np.dislowskich po otworkach nie można szczotką szorować.
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.01.2021, 21:00   #3
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 43 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał melon1968 Zobacz post
Masakra, mechanik wtryski czyścił? Ciekawe czym, wyciorem do butelek?Wiem że polski mechanik wszystko naprawi ale w serwisie na gwarancji takie rzeczy ?
Benzyniakowych wytysków nie robiłem ale np.dislowskich po otworkach nie można szczotką szorować.
nie rzadko producent przewidywał czyszczenie wtryskiwaczy tu nie chodzi o usuwanie nagaru jak to jest w ropniakach (czegoś takiego nie ma przy wtrysku benzyny), wtryski otwiera się na stałe podając napięcie zasilania wraz z ciśnieniem paliwa (lub środka czyszczącego) w odwrotnym kierunku i jeżeli wtryskiwacz nie został uszkodzony albo jakoś trwale zatkany można przywrócić mu funkcjonalność. Generalnie wszystko zależy od rodzaju zanieczyszczeń. Jednak tutaj nie ma winy po stronie użytkownika a producenta więc musi on ustalić jaka jest przyczyna usterki oraz określić procedurę jej usunięcia.

Z wrzuconego wcześniej linku z Japońskiej strony hondy procedura naprawy polega na "Usuń całą benzynę, aby usunąć tlenki ze zbiornika paliwa i wymień filtr ssący, filtr paliwa i komorę pompy paliwa na nowe."

Czy ta procedura jest skuteczna, czy docelowo rozwiązuje problem ? trudno się do tego odnieść ale z tego co piszą użytkownicy na zagranicznych forach - niekoniecznie. Być może pierwiastki ze spawu dalej reagują z benzyną i problem się powtarza dlatego rozwiązanie zaproponowało kilka firm z akcesoriami w postaci dodatkowego filtra nakładanego na pompę paliwa jako skuteczne pozycie się problemu.

u kolegi jak czytamy wymieniono zbiornik (chociaż z innej przyczyny) wyczyszczono cały układ paliwowy, pozostaje pytanie czy wymieniono filtry jak to jest w opisie procedury naprawy. Jednak problem pracy na wolnych obrotach pozostał, być może nie jest on efektem problemów z paliwem a przyczyna jest inna, więc trzeba dalszej diagnostyki lub najprościej podmienić zbiornik z przewodami paliwowymi i wtryskami godzina może dwie i będzie wiadomo czy szukać dalej.

Na forum był przypadek problemu z DCT i też było już na noże z serwisem, usterka nie była szablonowa więc podmieniali wszystko z motocykla demo i udało się rozwiązać problem, skoro na motocyklach demo szkoli się mechaników to do dzieła jest okazja do szerszej diagnostyki.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 06.01.2021 o 22:04
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.01.2021, 13:42   #4
Majster
 
Majster's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Chełm
Posty: 322
Motocykl: CRF1100 DCT ES
Majster jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 1 godz 52 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
Z wrzuconego wcześniej linku z Japońskiej strony hondy procedura naprawy polega na "Usuń całą benzynę, aby usunąć tlenki ze zbiornika paliwa i wymień filtr ssący, filtr paliwa i komorę pompy paliwa na nowe."
...
u kolegi jak czytamy wymieniono zbiornik (chociaż z innej przyczyny) wyczyszczono cały układ paliwowy, pozostaje pytanie czy wymieniono filtry jak to jest w opisie procedury naprawy. Jednak problem pracy na wolnych obrotach pozostał, być może nie jest on efektem problemów z paliwem a przyczyna jest inna, więc trzeba dalszej diagnostyki lub najprościej podmienić zbiornik z przewodami paliwowymi i wtryskami godzina może dwie i będzie wiadomo czy szukać dalej.
Na moją prośbę dostałem od serwisu numery wszystkich elementów, które zostały wymienione podczas naprawy. Nie mam wpisanych filtrów ani komory. Zaznaczam, że to była naprawa gwarancyjna a nie naprawa związana z akcją serwisową. Z drugiej strony Honda już doskonale znała ten problem.
Majster jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.01.2021, 16:24   #5
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,904
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 14 godz 2 min 3 s
Domyślnie

Majster i mdxmd dzięki za wiedzę.
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.01.2021, 16:58   #6
Artek
Odrzuca kule
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 3,060
Motocykl: Tmax 500+e-rewer.
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 12 godz 3 min 59 s
Domyślnie

Majster, na jakiej podstawie twierdzą, że wtryski spełniają hondowskie normy?
Na to badanie powinien być papier.

A z tym mechanikiem co psikał w wtryskiwacz i pukał w stół to żart, co?


Podobne czary próbowałem u siebie zrobić i summa summarum oddałem wtryski do firmy, która się tym zajmuje. Pomogło.
http://forum.transalpclub.pl/viewtop...+wtrysk%C3%B3w
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.01.2021, 18:13   #7
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,365
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 5 miesiące 13 godz 26 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Majster Zobacz post
Zaznaczam, że to była naprawa gwarancyjna a nie naprawa związana z akcją serwisową. Z drugiej strony Honda już doskonale znała ten problem.
czyli możesz z akcji serwisowej jeszcze skorzystać
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.01.2021, 09:35   #8
Varan


Zarejestrowany: Nov 2020
Miasto: Wielkopolska
Posty: 9
Motocykl: SD06
Przebieg: 38000
Varan jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 1 godz 34 min 50 s
Domyślnie

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/202...0V797-0876.pdf
Varan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.01.2021, 10:31   #9
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 43 min 37 s
Domyślnie

Jednym słowem wszystkie modele Adventure Sport od początku produkcji ? czy ja dobrze czytam
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.01.2021, 12:00   #10
Majster
 
Majster's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Chełm
Posty: 322
Motocykl: CRF1100 DCT ES
Majster jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 1 godz 52 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał melon1968 Zobacz post
Masakra, mechanik wtryski czyścił? Ciekawe czym, wyciorem do butelek?Wiem że polski mechanik wszystko naprawi ale w serwisie na gwarancji takie rzeczy ?
Benzyniakowych wytysków nie robiłem ale np.dislowskich po otworkach nie można szczotką szorować.
Mechanik w ASO podłączał wtryskiwacze pod baterię 9V i pryskał do nich preparaty w sprayu typu egr cleaner, breake cleaner, itp. Wystukiwał syf z wtryskiwacza o blat stołu warsztatowego i wydmuchiwał sprężonym powietrzem.
Wiadomo że to rzeźba lecz w tamtym momencie zarówno mechanik, dealer i ja byliśmy zadowoleni, że wreszcie udało się znaleźć przyczynę nieprawidłowej pracy silnika. Wtryskiwacze i pompę i tak zakwalifikowano do wymiany na nowe. Chodziło o to aby była jakaś poprawa do czasu wymiany tych elementów no i żeby nie składać tego z tym syfem.
Majster jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akcja serwisowa Hondy CRF 1000 falcon500 Akcje serwisowe 52 27.12.2021 11:51
CRF 1100L - która ladowarke/prostownik wybrac Robin NAT - Warsztat 15 14.12.2020 19:03


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.