|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Chełm
Posty: 322
Motocykl: CRF1100 DCT ES
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 1 godz 52 min 43 s
|
![]()
Temat dotyczy akcji serwisowej, jeśli moderator uzna że poniższe tu nie pasuje to proszę skasować, założę osobny.
W moim przypadku według zapewnień dealera, Honda została poinformowana że we wtryskiwaczach był syf. Miesiąc po wstawieniu motocykla do naprawy dostałem informację od kierownika serwisu, że Honda zatwierdziła wymianę pompy paliwa i wtryskiwaczy i że te części jadą. Do tej pory zamówienie było "do weryfikacji" dlatego to tyle trwało a teraz już ma być szybko. Okazało się że szybko nie było, ostatecznie pompa i wtryskiwacze nie zostały wymienione. Wciąż nie wiem dlaczego, choć się domyślam. Motocykl wrócił do mnie z naprawy gwarancyjnej 2 dni temu. Według mnie praca silnika na wolnych obrotach jest niepoprawna. Na chwilę obecną mogę jedynie snuć domysły o przyczynach. Muszę czekać na opinię rzeczoznawcy. Moje zaufanie do dealera zostało nadszarpnięte i chciałem się upewnić czy aby na pewno Honda wiedziała o tym, że mechanik wydłubywał z wtryskiwaczy ten syf ze spawów zbiornika. Sam szef przyznał, że w Hondzie wszystko wiedzieli. Poprosiłem o jakiś dokument potwierdzający, że mechanik znalazł syf we wtryskiwaczach i go próbował usunąć, to się zrobiło problematycznie. Otrzymałem jedynie drogą mailową pdf'a bez podpisu i pieczątki o treści "Wtryski paliwa zostały wyczyszczone i sprawdzone. Ich działanie nie odbiega od norm podanych w literaturze serwisowej Honda". Kilkukrotnie prosiłem jeszcze aby było napisane, że mechanik serwisu znalazł brud we wtryskiwaczach i próbował je czyścić z tego syfu ale dostałem jasno do zrozumienia, że nic takiego nie otrzymam. Zmieniła się narracja i usłyszałem, że mechanik o tym nie powiedział. Wydawałoby się, że wystarczy zapytać mechanika aby to potwierdził. Nic bardziej mylnego, dealer oznajmił że mechanik nie jest do rozmowy tylko do napraw. Dodam jeszcze, że w ramach gwarancji Honda wymieniła zbiornik paliwa. Zgłosiłem dealerowi rdzę na zgrzewach i to było powodem wymiany. Ostatnio jednak usłyszałem od serwisu, że powodem wymiany były te wadliwe spawy z których wyłazi tlenek cynku. Co do samej akcji serwisowej to można sporo poczytać na forach anglojęzycznych. W CRF1000 szorowali zbiorniki, pompy i wtryskiwacze były wymieniane. Niektórym dwukrotnie, co może świadczyć, że ten tlenek cynku nawet po umyciu będzie wyłaził ze spawów. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Masakra, mechanik wtryski czyścił?
![]() Benzyniakowych wytysków nie robiłem ale np.dislowskich po otworkach nie można szczotką szorować.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 43 min 37 s
|
![]() Cytat:
Z wrzuconego wcześniej linku z Japońskiej strony hondy procedura naprawy polega na "Usuń całą benzynę, aby usunąć tlenki ze zbiornika paliwa i wymień filtr ssący, filtr paliwa i komorę pompy paliwa na nowe." Czy ta procedura jest skuteczna, czy docelowo rozwiązuje problem ? trudno się do tego odnieść ale z tego co piszą użytkownicy na zagranicznych forach - niekoniecznie. Być może pierwiastki ze spawu dalej reagują z benzyną i problem się powtarza dlatego rozwiązanie zaproponowało kilka firm z akcesoriami w postaci dodatkowego filtra nakładanego na pompę paliwa jako skuteczne pozycie się problemu. u kolegi jak czytamy wymieniono zbiornik (chociaż z innej przyczyny) wyczyszczono cały układ paliwowy, pozostaje pytanie czy wymieniono filtry jak to jest w opisie procedury naprawy. Jednak problem pracy na wolnych obrotach pozostał, być może nie jest on efektem problemów z paliwem a przyczyna jest inna, więc trzeba dalszej diagnostyki lub najprościej podmienić zbiornik z przewodami paliwowymi i wtryskami godzina może dwie i będzie wiadomo czy szukać dalej. Na forum był przypadek problemu z DCT i też było już na noże z serwisem, usterka nie była szablonowa więc podmieniali wszystko z motocykla demo i udało się rozwiązać problem, skoro na motocyklach demo szkoli się mechaników to do dzieła jest okazja do szerszej diagnostyki. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 06.01.2021 o 22:04 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Chełm
Posty: 322
Motocykl: CRF1100 DCT ES
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 1 godz 52 min 43 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() |
![]()
Majster i mdxmd dzięki za wiedzę.
![]()
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Odrzuca kule
![]() |
![]()
Majster, na jakiej podstawie twierdzą, że wtryski spełniają hondowskie normy?
Na to badanie powinien być papier. A z tym mechanikiem co psikał w wtryskiwacz i pukał w stół to żart, co? ![]() Podobne czary próbowałem u siebie zrobić i summa summarum oddałem wtryski do firmy, która się tym zajmuje. Pomogło. http://forum.transalpclub.pl/viewtop...+wtrysk%C3%B3w |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Zarejestrowany: Nov 2020
Miasto: Wielkopolska
Posty: 9
Motocykl: SD06
Przebieg: 38000
![]() Online: 2 dni 1 godz 34 min 50 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 43 min 37 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Chełm
Posty: 322
Motocykl: CRF1100 DCT ES
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 1 godz 52 min 43 s
|
![]() Cytat:
Wiadomo że to rzeźba lecz w tamtym momencie zarówno mechanik, dealer i ja byliśmy zadowoleni, że wreszcie udało się znaleźć przyczynę nieprawidłowej pracy silnika. Wtryskiwacze i pompę i tak zakwalifikowano do wymiany na nowe. Chodziło o to aby była jakaś poprawa do czasu wymiany tych elementów no i żeby nie składać tego z tym syfem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Akcja serwisowa Hondy CRF 1000 | falcon500 | Akcje serwisowe | 52 | 27.12.2021 11:51 |
CRF 1100L - która ladowarke/prostownik wybrac | Robin | NAT - Warsztat | 15 | 14.12.2020 19:03 |