![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku
![]() |
Wygląd
![]() |
|
![]() |
#1 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Błędnie podałem 7,2 Ah, jednak fabrycznie jest 11,8 Ah, a to w porównaniu do 6Ah to jest 2x więcej...Natomiast nie zgodzę się z tym, że "wystarczy". W turystyce asfaltowej, owszem. Ale są sytuacje w czasie wyjazdów na zadupie, gdzie prądu potrafi zabraknąć.
Raz musiałem pchać moto na przejściu granicznym, po 1,5 h podjeżdżania i gaszeniu z hebla zrobił się zonk. W terenie, gdy się walczy, też czasem trzeba kręcić rozrusznik naście razy w ciągu godziny. Po glebie motor zwykle potrzebuje chwili dłużej, żeby odpalić. Na biwaku można zapomnieć się przy doświecaniu czy ładowaniu akcesoriów. Gdy siądzie ładowanie, zawsze można wypiąć lampę i jechać na samym aku. Są przecież Buki i policjanci. I przepaści, w które można wpaść. I można zamarznąć na śmierć, i wylecieć w powietrze, i utonąć w morzu, i połknąć ość, i tak dalej. |
![]() |
![]() |
#2 | |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,296
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 11 godz 20 min 26 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() Cytat:
2. Wystarczy odczekać 10-15 sek od przekręcenia zapłonu i problem niskich temperatur w LiFePO4 jest rozwiązany (aku "rozgrzewa się" od zasilania moto np. świateł) Cytat:
- 3kg lżejsze moto, - aku jeśli nawet jest sporo rozładowane jego podładowanie (czy to przez alternator czy ładowarkę) jest o wiele krótsze bo można je ładować znacznie większym pradem niż Yuasę. Zwróć uwagę co pisze na tej baterii z NAT od 2018, której fotę wstawił pałeł ("max charge rate 14.7V 35A). Jeśli twój alternator / ładowarka będzie ładować prądem tylko 5A to taka HY110 się naładuje od zera w lekko ponad godzinę. Zwykle nie doprowadzamy do pełnego rozładowania więc możemy założyć, że powiedzmy 30-minutowa jazda ładuje ci takie aku do maksa. Jeśli alternator daje np. 10A to nawet szybciej. Spróbuj w ten sam sposób i czas naładować Yuasę... Jak lecisz gdzieś w Bartang czy inne ciekawe miejsce to od biedy możesz wziać takie dodatkowe aku LiFePO4. To tylko 900g i jest wymiarowo mniejszy od Yuasy (mój to jakieś 2/3 wymiarów OEM aku). Jeśli go nie będziesz używał w ogóle na tej wyprawie to przez rok spokojne utrzyma napięcie, bo to następna zaleta tej technologii. |
||
![]() |