Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Gadżety / wyposażenie

Gadżety / wyposażenie Dodatki, które możesz zamontować.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.10.2020, 18:27   #1
krzysiek_m
HONDZIARZ
 
krzysiek_m's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 364
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
krzysiek_m jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 7 min 15 s
Domyślnie

Ciekawe jest to, że NAT 16/17 osiągnęła swój sukces będąc o wiele prostszym motocyklem od GS, ST1200 czy Multistrady. Była też dość tania, tańszy był tylko DL1000 wtedy.

Nowe NAT porzucają niszę stosunkowo taniego i stosunkowo prostego motocykla, którego nikt inny nie robi i zaczynają bić się na gadżety. Myślę, że w dłuższej perspektywie przegra.
Nie zrobi ani droższego / bardziej postępowego motocykla niż GS ani szybszego / bardziej radykalnego niż KTM.
__________________
stary nick: soulsick
krzysiek_m jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.10.2020, 21:06   #2
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Ja myślę, że silnik AT to tylko platforma testowa.
Docelowo turbo wyląduje pewnie w mniejszym silniku (600 - 700?), więc moc będzie co najmniej porównywalna, emisja spalin mniejsza, silnik ciągle w miarę lekki. Według mnie to jest kalka tego co od kilku dobrych lat dzieje się z silnikami benzynowymi w samochodach.

Poza tym to turbo Hondy ma pracować w prawie całym zakresie obrotów, bo to nie jest sprężarka osiowa, tylko jakaś tam "positive-displacement supercharger" (bardziej kumaci z mechaniki na forum to odpowiednio nazwą po polsku ). Tak to przynajmniej poniżej opisują:

"Honda, however, is using a different type of supercharger entirely. It's a twin-screw design, which is a type of positive-displacement supercharger. Unlike a centrifugal blower, a positive-displacement supercharger moves a fixed amount of air with each rotation, and since it's geared from the crankshaft, that means you basically get the same amount of boost pressure delivered to the cylinders all the way from idle to the redline. It's the sort of supercharger that drag racers use, as it provides close to maximum boost all the way through the rev range. A centrifugal blower might make a bit more peak boost overall as you get near the rev limiter - hence Kawasaki's choice when looking to make a supercharged superbike - but for an adventure bike like the Africa Twin, a flat, fat torque curve is what's needed, making the twin-screw supercharger a better option."
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
jakie inne malowanie ? randal 76 Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 15 25.03.2009 14:33


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.