![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Był Fafruk- jest po ludzku
![]() Zarejestrowany: Apr 2015
Miasto: Augustów
Posty: 480
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 tygodni 6 dni 4 godz 48 min 12 s
|
![]()
I tak jak nie rozkręcisz to nie będziesz widzieć czy uszczelniacze nie puszczają i ruda nie buszuje. Chyba że nawalisz tyle smaru, że pójdzie przez nie wierzchem
![]()
__________________
Nie oglądaj się za siebie bo ci z przodu ktoś zajebie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
![]() Online: 18 godz 56 min 12 s
|
![]() Cytat:
Po tych kilku sezonach jak rozbierałem zawias to było czysto, ale ja nie topię motocykla w błocie. Problem z tymi łożyskami polega na tym, że one się prawie nie obracają i nie miesza się smar. Do tego dochodzi jeszcze zdolność smaru do odtworzenia powłoki. Nie pamiętam jak to się nazywa, ale jest to problem w takich węzłach jak w tym przypadku. Spore naciski a małe (praktycznie brak) obroty. Kiedyś z kolegą doktoryzowaliśmy się ze smarów i szukaliśmy czegoś lepszego niż smar do łożysk... nie znaleźliśmy nic lepszego. Zastanawialiśmy się nad smarami z dużą domieszką dwusiarczku molibdenu, czyli popularnymi graficiakami. Kombinowałem ze smarem, którego w robocie używamy do smarowania podwozi i napędu klap/slotów w samolotach. Smar jest super i zachowuje się stabilnie w szerokim zakresie temperatur... Też nie do końca pasuje. Dlatego pozostaję przy zwykłym smarze do łożysk. Przesmarowanie zawiasu ze dwa, trzy razy w sezonie będzie najlepszym rozwiązaniem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
check engine | Dario | NAT - Warsztat | 63 | 15.07.2024 19:27 |