|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Zaznaczę od tego, że ekspertem nie jestem.
Sag ustawiamy po to by zawieszenie pracowało w odpowiednim zakresie pod danym obciążeniem. Jeśli więc regulujesz sag z tyłu to znaczy, że analogicznie powinieneś ustawić sag z przodu, aby kąty się nie zmieniły (taka sama geometria). W praktyce przy zmianie obciążenia przód reaguje dużo mniej na jego zmianę i dlatego większość lamerów takich jak ja nie reguluje sag z przodu. Np. w NAT większość ludzi narzeka na za słaba sprężynę i zły sag ale głównie z tylu. A Honda zwyczajnie zrobiła zawieszenie takie celowo i w dodatku pod ridera 75kg w ubraniu i z bagażem. Ja taki nie jestem zdecydowanie i mimo tego po wielu próbach ustawiłem wcale nie 30% bo tak mi się najlepiej jeździło. Z przodu zostawiłem fabryczne. W 690 robię tak samo. Więc jeśli oczekujesz odpowiedzi bezwarunkowej w stylu 30% z tyłu, a 25% z przodu to już Ci odpisałem: tak samo czyli 30% z przodu i z tylu. Inni nie odpisali. 😀 |
![]() |
![]() |