![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,247
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 5 godz 0
|
![]()
Jeśli ECU nie steruje prądem ładowania z alternatora, a są już takie które sterują, to przy w miarę naładowanym akumulatorze nie ma strachu o zbyt duży prąd - rezystancja wewnętrzna akumulatora i prawo Ohma na to nie pozwolą. Napięcie alternatora jest w fabryce dobrane tak, by było dobrze. Problem zaczyna się, gdy mamy mocno rozładowany akumulator. Przez kilka pierwszych minut może popłynąć bardzo duży prąd, który uszkadza akumulator. Szybko jednak ten prąd spada do wartości bezpiecznych, wraz z szybkim wzrostem rezystancji wewnętrznej akumulatora w trakcie początkowej fazy ładowania.
Ergo: nie dopuszczajmy do głębokiego rozładowania akumulatora, a posłuży on nam wiele lat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 26 min 3 s
|
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
DRZ 400 mało prądu | Andrzej_Gdynia | Inne - dyskusja ogólna | 10 | 15.09.2013 23:42 |
kolejność przewodów z alternatora | Baal | Układ elektryczny i zapłonowy | 13 | 10.12.2010 17:14 |
Dekiel alternatora | Misza | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 2 | 03.12.2008 08:21 |