![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,484
Motocykl: CRF1000, RD04
![]() Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 8 min 6 s
|
![]()
Dzizas, dogodzić polakowi...kupi Opla, ale będzie się żalił, że nie ma Mercedesa za kilkukrotnie większą kasę...
![]() ![]() ![]() A co do pasków i szlufek, to już taki drobny szczególik umknął, że owe paski spinają się dookoła sakw, więc nawet jak owe szlufki się skończą (a nie wyglądają na chucherka i w sumie sakwy na nich nie wiszą), to i tak sakwy nie odpadną...ale pomarudzić na coś trzeba... ![]()
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!! ![]() Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,419
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
|
![]() Cytat:
Tak, zgadza się, że paski się spinają dookoła sakw. Więc dno się nie urwie. Innymi paskami pospinasz dookoła stelaży. Może też się nie urwie. A co gdy nie masz stelaży? Wtedy innymi paskami musisz to ściągnąć w dół mocując do podnóżków lub ramy. Jeździłeś kiedyś z takimi szmacianymi sakwami gdzieś dalej i dłużej? Dalej oznacza ponad 3000km, dłużej oznacza ponad 7 dni? Wiesz jak taka sakwa pracuje na nierównościach? Ona skacze w górę i dół (tak, tu utrzymają ją główne pasy nośne), ale też fruwa na boki (a tu będzie się trzymać tylko na szlufkach). Miałem znacznie mocniejsze sakwy oxforda. Mocniejsze, tzn. wyglądały mocniej. Przeżyły dwie offroadowe wyprawy. Dwie. I nie urwały się mocowania boczne analogiczne do wspomnianych szlufek. Wyrwana została cała "ściana tylna". W obu. Ideą posiadania takiego systemu bagażowego jest to, że w central wsadzasz to co najlżejsze, czyli właśnie wspomniany wcześniej materac i skarpety. To co ciężkie ładujesz w sakwy boczne. Więc siły na nie działające są na prawdę znacznie większe niż się to wydaje na pierwszy rzut oka. Przeczytaj mój post kilka postów wcześniej. Jeszcze zanim je otrzymałem i obejrzałem napisałem, że u mnie długo nie pożyją. Już wtedy liczyłem się z tym, że są to sakwy na jedną - dwie wyprawy. Więc nie pisz, że narzekam. Ja uprzedzam innych, żeby oni później nie narzekali: te sakwy to nie mercedes, te sakwy to opel. Bez klimy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
![]() Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,419
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
|
![]()
Sakwy przejechały ponad 13600km po dawnym Jedwabnym Szlaku i przedwczoraj wróciły do domu.
Temperatury, których doświadczyły to od 0*C do 37*C. Wysokości na jakich byłóy to od -39m ppm do 4655m npm. Cytat:
Cytat:
IMG_20190526_101026.jpg IMG_20190526_101001.jpg Drugim słabym elementem są plastikowe elementy pasków mocujących. U mnie ułamały się lewej sakwie bocznej po kilku(może 3, może 4) niewielkich skokach na garbie stepowego piachu. Sakwa odpadła. Przyczepiłem ją do stelaża trytytkami. Sakwę prawą prewencyjnie potraktowałem tak samo. IMG_20190526_100941.jpg IMG_20190526_100943.jpg IMG_20190526_100948.jpg Trzecią usterką, która nie wiem jak wytłumaczyć, są mikroskopijne dziurki w dnie lewej sakwy (tej, która odpadła). Dziurek nie widać gołym okiem, natomiast są widoczne pod słońce. Powodują delikatne zwilgotnienie dolnej warstwy bagażu podczas jazdy w deszczu. To sakwa od strony łańcucha, więc być może nie jest ona odporna na smar, który ją tak załatwił. A być może delikatnie przetarła się o piach w czasie gdy odpadła (choć innych śladów tarcia nie wiadać). Jeszcze celem uzupełnienia - podczas wyprawy używałem tylko sakw bocznych. Stelaże mam malowane farbą proszkową ze strukturą. Od drgań motocykla działa to jak papier ścierny lub pilnik niszcząc wszystko, co jest do niego przyczepione (i nie jest aluminiowym kufrem). Dlatego, aby nie przetarło sakw obciągnąłem ramki stelaży bocznych pianką izolacji termicznej z Castoramy. Działa. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
torby z chin ala kriega | Grzechu2012 | Gadżety / wyposażenie | 25 | 06.02.2019 09:50 |