Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.01.2019, 00:58   #1
majki
 
majki's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,484
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 8 min 6 s
Domyślnie

Dzizas, dogodzić polakowi...kupi Opla, ale będzie się żalił, że nie ma Mercedesa za kilkukrotnie większą kasę...

A co do pasków i szlufek, to już taki drobny szczególik umknął, że owe paski spinają się dookoła sakw, więc nawet jak owe szlufki się skończą (a nie wyglądają na chucherka i w sumie sakwy na nich nie wiszą), to i tak sakwy nie odpadną...ale pomarudzić na coś trzeba...
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.01.2019, 06:57   #2
chemik
 
chemik's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,419
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
chemik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał majki Zobacz post
Dzizas, dogodzić polakowi...kupi Opla, ale będzie się żalił, że nie ma Mercedesa za kilkukrotnie większą kasę...

A co do pasków i szlufek, to już taki drobny szczególik umknął, że owe paski spinają się dookoła sakw, więc nawet jak owe szlufki się skończą (a nie wyglądają na chucherka i w sumie sakwy na nich nie wiszą), to i tak sakwy nie odpadną...ale pomarudzić na coś trzeba...
Majki, to nie tak. To tak jakby Ci ktoś sprzedawał Opla mówiąc, że to mercedes. A potem okazało się, że owszem, Opel jeździ, ale jest to Combo zarejestrowane na 2 osoby, bez klimy. A przecież obiecano Ci komfortowy samochód, którym przewieziesz 5 osób.
Tak, zgadza się, że paski się spinają dookoła sakw. Więc dno się nie urwie. Innymi paskami pospinasz dookoła stelaży. Może też się nie urwie. A co gdy nie masz stelaży? Wtedy innymi paskami musisz to ściągnąć w dół mocując do podnóżków lub ramy.
Jeździłeś kiedyś z takimi szmacianymi sakwami gdzieś dalej i dłużej? Dalej oznacza ponad 3000km, dłużej oznacza ponad 7 dni? Wiesz jak taka sakwa pracuje na nierównościach? Ona skacze w górę i dół (tak, tu utrzymają ją główne pasy nośne), ale też fruwa na boki (a tu będzie się trzymać tylko na szlufkach).
Miałem znacznie mocniejsze sakwy oxforda. Mocniejsze, tzn. wyglądały mocniej. Przeżyły dwie offroadowe wyprawy. Dwie. I nie urwały się mocowania boczne analogiczne do wspomnianych szlufek. Wyrwana została cała "ściana tylna". W obu.
Ideą posiadania takiego systemu bagażowego jest to, że w central wsadzasz to co najlżejsze, czyli właśnie wspomniany wcześniej materac i skarpety. To co ciężkie ładujesz w sakwy boczne. Więc siły na nie działające są na prawdę znacznie większe niż się to wydaje na pierwszy rzut oka.
Przeczytaj mój post kilka postów wcześniej. Jeszcze zanim je otrzymałem i obejrzałem napisałem, że u mnie długo nie pożyją. Już wtedy liczyłem się z tym, że są to sakwy na jedną - dwie wyprawy. Więc nie pisz, że narzekam. Ja uprzedzam innych, żeby oni później nie narzekali: te sakwy to nie mercedes, te sakwy to opel. Bez klimy.
chemik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2019, 13:10   #3
chemik
 
chemik's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,419
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
chemik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
Domyślnie

Sakwy przejechały ponad 13600km po dawnym Jedwabnym Szlaku i przedwczoraj wróciły do domu.
Temperatury, których doświadczyły to od 0*C do 37*C.
Wysokości na jakich byłóy to od -39m ppm do 4655m npm.

Cytat:
Napisał chemik Zobacz post
Sakwy wykonane porządnie, nie ma się czego przyczepić. Szycie solidne. Jednak system mocowania sakw bocznych, cóż, na oko widać, że długo nie wytrzyma, przynajmniej u mnie. One wiszą tylko na dwóch szerokich paskach, które przechodzą przez dwie szlufki na tylnej "ścianie" sakwy. I właśnie te szlufki budzą moje obawy.
Cytat:
Napisał majki Zobacz post
A co do pasków i szlufek, to już taki drobny szczególik umknął, że owe paski spinają się dookoła sakw, więc nawet jak owe szlufki się skończą (a nie wyglądają na chucherka i w sumie sakwy na nich nie wiszą), to i tak sakwy nie odpadną...ale pomarudzić na coś trzeba...
Moje obawy się potwierdziły. Owe szlufki to jedna z dwóch najmniej trwałych części tych sakw. Najbardziej się niszczą podczas pakowania. Wtedy sakwa nie jest zapięta na owe wspomniane paski spinające je dookoła i cały ciężar spoczywa na tych szlufkach. Dodatkowo sakwa przekrzywia się w stronę "od motocykla" co potęguje efekt. Im większy ciężar w sakwie tym większy kąt odchylenia. Po zapięciu jest lepiej do czasu, aż klamoty w sakwie się nie ułożą od drgań. Wtedy znów częściowo zaczynają wisieć w skosie obciążając szlufki.

IMG_20190526_101026.jpg

IMG_20190526_101001.jpg

Drugim słabym elementem są plastikowe elementy pasków mocujących. U mnie ułamały się lewej sakwie bocznej po kilku(może 3, może 4) niewielkich skokach na garbie stepowego piachu. Sakwa odpadła. Przyczepiłem ją do stelaża trytytkami. Sakwę prawą prewencyjnie potraktowałem tak samo.

IMG_20190526_100941.jpg

IMG_20190526_100943.jpg

IMG_20190526_100948.jpg

Trzecią usterką, która nie wiem jak wytłumaczyć, są mikroskopijne dziurki w dnie lewej sakwy (tej, która odpadła). Dziurek nie widać gołym okiem, natomiast są widoczne pod słońce. Powodują delikatne zwilgotnienie dolnej warstwy bagażu podczas jazdy w deszczu. To sakwa od strony łańcucha, więc być może nie jest ona odporna na smar, który ją tak załatwił. A być może delikatnie przetarła się o piach w czasie gdy odpadła (choć innych śladów tarcia nie wiadać).
Jeszcze celem uzupełnienia - podczas wyprawy używałem tylko sakw bocznych.
Stelaże mam malowane farbą proszkową ze strukturą. Od drgań motocykla działa to jak papier ścierny lub pilnik niszcząc wszystko, co jest do niego przyczepione (i nie jest aluminiowym kufrem). Dlatego, aby nie przetarło sakw obciągnąłem ramki stelaży bocznych pianką izolacji termicznej z Castoramy. Działa.
chemik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
torby z chin ala kriega Grzechu2012 Gadżety / wyposażenie 25 06.02.2019 09:50


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.