Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.08.2018, 21:49   #1
Pawel_z_Jasla
 
Pawel_z_Jasla's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,031
Motocykl: RD03
Pawel_z_Jasla jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 36 min 26 s
Domyślnie

Jeśli tego nie przećwiczysz choć kilka razy na spokojnie pod okiem kogoś z tematem obeznanego to nawet te 4h. może być mało !! zbicie opony to jedno a ponowne założenie bezpiecznie dla dętki to drugie. W czerwcu w blisko 40 stopniowym upale Mitas E09 dakar nie bardzo chciał się poddać nawet przy pomocy łyżek samochodowych /na siłę można zwalić ale skutki dla opony czy felgi mogą być różne/. Patent z boczną stopką prosto wygląda na filmikach albo przy piwie - nie twierdzę, że jest zły ale jak nie masz wprawy to i trzeci motocykl niewiele pomoże. Wszelkie opony z "mocnym bokiem" i podniesioną odpornością na przebicie są trudniejsze w obróbce dla kogoś niewprawionego - Ja osobiście jak mam drugi motocykl to wolę koło zwalić i przetransportować do gumolepa ale jak czarna dupa dokoła to ... lipa i trzeba samemu. Akurat Conti TKC to opona nie tak "twarda" ale to nie znaczy, że bez treningu poradzisz z nią sobie w terenie bez kogoś kto ma "złote łapki" i robi to lewą nogą z zamkniętymi oczami. Bezdętkówka rozwiązuje problem z możliwością uszkodzenia dyntki czy wentla przy zakładaniu ale też i gorzej ją zedrzeć z obręczy - ćwicz Pan na sucho albo lataj na dwa moto i dodatkowym assistance
Ps.
Bez paniki - w całym moim "motocyklowym życiu" kapcia w "czarnej dupie" złapałem dwa razy i tyle samo ktoś z kim akurat jechałem a wiosen nieco już mam więc średnia nie powala i jakoś specjalnie destrukcyjnie nigdy na plany nie wpłynęła - grunt to bez napinki i przyjmować wszystko jako kolejną przygodę.

Ostatnio edytowane przez Pawel_z_Jasla : 12.08.2018 o 22:12
Pawel_z_Jasla jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.08.2018, 22:47   #2
CeloFan
 
CeloFan's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 588
Motocykl: brak
Galeria: Zdjęcia
CeloFan jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 18 godz 51 min 54 s
Domyślnie



Borkow w 4 godziny to można osiem tylnych TKC80 zdjąć i naprawić
Wystarczy doświadczenie z roweru. A nawet jeśli nie, to i tak się nauczysz, nie mając wyjścia. TKC, jak chłopaki piszą, nie jest bardzo sztywna. Można też ją zdjąć z rantu felgi własnym motocyklem.
Trzeba pamiętać tylko, żeby mieć czym dętkę naprawić jeśli nie ma nowej i ... mieć coś śliskiego przy sobie, bo może nie wskoczyć na miejsce przy pompowaniu. Świetnie sprawdza się na przykład mydło w płynie
__________________
Pełne zadowolenie składa się z małych uciech rozłożonych w czasie.
https://www.facebook.com/CFact1/
CeloFan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2018, 07:17   #3
chemik
 
chemik's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,419
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
chemik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Pawel_z_Jasla Zobacz post
Bez paniki - w całym moim "motocyklowym życiu" kapcia w "czarnej dupie" złapałem dwa razy i tyle samo ktoś z kim akurat jechałem a wiosen nieco już mam więc średnia nie powala i jakoś specjalnie destrukcyjnie nigdy na plany nie wpłynęła - grunt to bez napinki i przyjmować wszystko jako kolejną przygodę.
Tylko w sierpniu organizowałem 3 grupowe wyjazdy: pierwszy weekendowy na 3 motocykle, drugi popołudniowy na 3 motocykle i trzeci weekendowy na 4 motocykle.
Na każdym z nich ktoś złapał gumę. Teraz wiem, przez kogo. Tak, Pawle, statystyka jest nieubłagana, to przez Ciebie.

A wracając do tematu, wypowiem się jako człowiek, który nigdy opony w motocyklu samodzielnie nie zmieniał. Widziałem za to jak w Kazachstanie gumiarz przez cały dzień męczył się z dwoma motocyklami aby zdjąć mitasy E07 i założyć mitasy E09. Podkreślę - GUMIARZ - który z tego żyje i oponę potrafi zmienić na największej bani.
Ale Ty masz TKC 80. One są miększe, więc powinno być lżej.
Podsumowując: przestań knuć, idź jeździć. Jak złapiesz gumę to wtedy się będziesz martwić.
chemik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przelewa paliwo w terenie SóHY Uklad paliwowy i wydechowy 12 19.08.2012 15:00


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.