Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.02.2018, 09:31   #1
Tank
 
Tank's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2010
Miasto: Zgierz
Posty: 1,372
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: duży :)
Tank jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 6 godz 45 min 51 s
Domyślnie

Ja mialem prodlem przy uzyskaniu odszkodowania z OC, bo z przodu mialem mitasa E09, a z tylu anakee2 . Napisali w uzasadnieniu" pony o roznym przeznaczeniu ba osiach). Ostatecznie po przepychankach, ucieli 500 zł z wyplaconego odszkodowania.

Wysłane przy użyciu Tapatanka
__________________
GS über alles!!!
Tank jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.02.2018, 10:17   #2
motif
Banned


Zarejestrowany: Dec 2015
Posty: 538
Motocykl: xt660z, ktm 500exc, nc750x
motif jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 19 godz 22 min 36 s
Domyślnie

a jak ktoś może mi udowodnic że przełożylem na odwrót opony typu tkc 80 jak ona nie jest kierunkowa o ile pamętam. Kierunkowych na pewno bym nie przekładał bo na mokrym faktycznie może być gorsze trzymanie.
motif jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.02.2018, 01:02   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,938
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 21 godz 41 min 54 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Tank Zobacz post
Ja mialem prodlem przy uzyskaniu odszkodowania z OC, bo z przodu mialem mitasa E09, a z tylu anakee2 . Napisali w uzasadnieniu" pony o roznym przeznaczeniu ba osiach). Ostatecznie po przepychankach, ucieli 500 zł z wyplaconego odszkodowania.
W samochodach mają być takie same na jednej osi nie muszą być takie same na obydwu osiach.
Ten warunek spełniłeś.
Czy jest jakiś konkretny w prawie o ruchu drogowym zapis o posiadaniu takich samych /tego samego rodzaju obydwu opon w motocyklu?


TKC u siebie nie używałem ale miałem okazję inną AT.
Bieżnik jest symetryczny więc z tego punktu widzenia nie powinno mieć znaczenia w którą stronę się kręci w przeciwieństwie do kierunkowych.
Oczywiście struktura wewnętrzna opony może warunkować zalecane przez producenta obroty w jedna stronę.
Z praktyki zdarzyło mi się doprowadzić opony samochodowe do takiego zużycia że 90% z was bało by się wybuchu już na postoju a one zrobiły setki km z obciążeniem i prędkością z drutami na wierzchu i niemal prześwitującym powietrzem w centymetrowej szerokości szczelinie między wystającymi kawałkami wspomnianych drutów.
Wspomniałem o tym na potwierdzenie że opony nie tak łatwo jest uszkodzić a już na pewno z powodu odwrócenia całkiem sprawnej ze sporym bieżnikiem.
W pewnym sensie po kilku tyskm nowa opona obustronna staje się poniekąd kierunkowa z powodu "ułożenia" się kordu . Dotyczyło to bardziej dawniejszych czasów kiedy taka po obróceniu kierunku potrafiła dostać guza.
Obecne są na tyle mocne że to się już nie powinno zdarzyć pomijam pojedyncze przypadki które mogły by być spowodowane wcześniejszą dziurą w drodze lub szybkim krawężnikiem.

Teraz pytanie , czy komukolwiek w odwróconej oponie puścił kord lub dostała innego skrzywienia?
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 11.02.2018 o 01:19
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.