|
![]() |
#1 | |||||
![]() Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
|
![]()
Panowie o czym wy tu prawicie ?
Cytat:
Cytat:
Ogumienie z oryginalnego wyposażenia (OE) może mieć homologację pod dany pojazd, ale nie musi. Jeśli opona jest homologowana, posiada odrębne oznaczenie na boku opony Podstawowa uwaga dotycząca oponek: każdy pojazd wyjeżdża z fabryki na oponach OE, których kod prędkości jest dobierany przez konstruktora pojazdu. Jednocześnie fabrycznie oponka jest dobrana do pojazdu również ze względu na jego masę oraz moment obrotowy oraz moment hamujący pojazdu (indeksu nośności). Te informacje zawarte są w świadectwie homologacji typu pojazdu: najczęściej to jest rozmiar, indeks prędkości - pozwalający na jazdę z maksymalną prędkością, która jest wyrażona w km/h oraz Indeks nośności - odpowiadający maksymalnemu dopuszczalnemu (w kilogramach) obciążeniu na jedną oponę. Co jednocześnie nie zobowiązuje użytkownika do wymiany opon na OE a daje możliwość skorzystania z innych opon dostępnych w powszechnej sprzedaży w serwisach wulkanizacyjnych i sklepach. Tak też jest z NAT - a opona OE - D610 nie jest homologowana do CRF1000. Ale jestem mądry. homolNATa.jpg Homologacja NAT nic nie mówi o tym czy opona ma być "gładka" czy "kostkowa", lub inaczej - że opona nie może być kostkowa - bo homologowane dla NAT są rozmiar, indeksy nośności i prędkości; a instrukcja podpowiada - str. 87: należy uzywać zalecanych opon lub ich odpowiedników (rozmiar, budowa, indeks prędkości oraz nośność), należy zawsze stosować opony o parametrach zgodnych z informacjami podanymi w tej instrukcji; oraz str 168: zalecane opony DUNLOP D610 Sęk tylko w tym, ze: "Homologowane do pojazdu indeksy nośności i prędkości są wartościami, których kierowca powinien bezwzględnie przestrzegać, dobierając opony. Nie można stosować opon z indeksami niższymi, niż zalecane, ponieważ jest to niezgodne z polskim prawem oraz może być tragiczne w skutkach. Opony z niezalecanymi indeksami sprawiają, że drastycznie spada bezpieczeństwo jazdy - pojazd może zachowywać się w sposób nieprzewidziany i niekontrolowany. Dodatkowo źle dobrane opony szybko tracą swoje właściwości trakcyjne. Warto wiedzieć, że w razie wypadku ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania, jeśli opony pojazdu miały nieodpowiednie dla niego indeksy nośności oraz prędkości." (oficjalna strona internetowa Pana Hondy) Trzymając się tego klimatu należy stwierdzić, że na rynku wymiany opon (cały czas mowa o oponach dopuszczonych do ruchu drogowego - na "podwórko" może być każda) spełniających wymagania homologacji NAT, zwłaszcza kostkowych jest jak na lekarstwo - większość ma niższe indeksy. Wpada teraz spytać się pana Karola który zapodał: Cytat:
------------ Przy okazji chciałbym zapytać Kolegę MYKA Cytat:
Cytat:
![]() ---------/////-------- Na koniec fota NAT z oficjalnej strony Pana Hondy reklamująca walory NAT (rok 2016) crfa.JPGcrfaaa.JPG Ps. kostka jak byk - Pan Honda mnie oszukał? Jak tak to oddam mu mój motór ![]()
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny Ostatnio edytowane przez VIPER : 16.01.2018 o 19:46 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Moderator
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
|
![]() Cytat:
Ostatnio jak wymieniałem opony to mnie to nie interesowało - handlarz zamówił i wymienił. Jak się zacznie sezon i będę teraz wymieniał opony to dopytam. W de jest tak, że jak chcesz do motocykla coś 'dołożyć' to ten element ma mieć homologację na dokładnie ten typ motocykla (czy samochodu). Tak więc jak kupowałem np. podwyższenie kierownicy to musiała widnieć w takiej jakby instrukcji obsługi: Honda Africa Twin CRF 1000 - inaczej użyłbym tego podwyższenia na własną odpowiedzialność i mógłbym mieć kłopoty w razie W. W tym przypadku nie wpisali mi w dowód, że mam tą cześć i powinienem mieć tą książeczkę przy dupie, żeby w razie czego udowodnić, że to nie np. samoróba. Zakładam, że identyczna sprawa ma się z oponami - gumiarz dostaje opony i jeśli przyjadę i mówię mu, żeby mi je założył to sprawdza sobie w tym kajeciku czy dana opona ma homologację na ten/dany typ motocykla. Porównuje to z danymi w dowodzi (zdjęcie poniżej) i za chwilę staję się szczęśliwym posiadaczem danych opon lub nie. Ot i tyle. 20180116_205423.jpg Edit: Jak kolega wyżej napisał - to oczywiście 'propozycja podania' - pierwsza NAT moooocno się różniła od tej, która można było kupić ![]() Patrz na ten tłumik... ![]() honda-adv.jpg
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,896
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 17 godz 51 min 23 s
|
![]()
Nie chce mi sie czytac wszystkiego,a tym bardzie sie powtarzac.Temat homologacji byl walkowany odkad wyszla NAT na forum True Adventure w Niemczech i wiem ze to co logiczne nie ma nic wspolnego z prawem.Nie czytalem tych ostatnich postow,bo jestem zmeczony i mi sie nie chce.Ale SD16 to nie SD17 i nie SD18.Zeby ci ktorym wydaje sie inaczen nie byli zaskoczeni w razie W.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() Cytat:
SD04 - MY2016 SD06 - MY2017 nie wiem - MY2018 A co do kostek, to rzeczywiście praktycznie nie istnieje nic dętkowego o indeksie prędkości H. Przynajmniej jak parę miesięcy temu szukałem... Wszystko niższe indeksy - więc w razie jakiegoś "bum" może być problem z ubezpieczalnią, przynajmniej tutaj. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Moderator
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
|
![]() Cytat:
I je kupię - zobaczymy, co będą warte.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
|
![]() Cytat:
Podpowiem co sądzą o tym znawcy: 24.11.2016 Dear Mr. …. Many thanks for your interest on Continental motorcycle tyres. ... ... On Tube-Type rims you can also Tube-Less tyres ,but not the opposite (you can not use TubeType tyres on a TL rim, because it will not seal well and will loose air) The thickness of the inner tube will depend on the application you want to use the bike; - light tubes on-road. - thicker tubes to avoid flat tyres when riding ONLY off-road, because they could fail due to overheat on the road at high speed (above 50 Km/h) Best regards, Ricardo Alava International Sales Manager Continental Motorcycle tires Continental Reifen Deutschland GmbH Continentalstr. 3-5, 34497 Korbach, Germany 24.11.2016 Technical - Continental Motorcycle UK Hi … … Fitting tubes is ok in all of our tubeless tyres when fitted on tube tyre wheels ... ... David Humphreys Technical Adviser Continental Tyres (Two Wheel) UK 01970 833904[/I] PIRELLI Polska mówi to samo. Ps. Kolega MYKU radził chwila moment wcześniej "sprawdzić u producenta" - trenowałem to już w 2016r dla świętego spokoju.
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny Ostatnio edytowane przez VIPER : 17.01.2018 o 00:27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
|
![]() Cytat:
Dopytam jeszcze, bo nie wiem czy Cię dobrze rozumiem: Mowa o certyfikacie ABE - Ogólne zezwolenie na eksploatację - dopuszcza część do użytku w niektórych (wskazanych) pojazdach na drogach publicznych. I ten certyfikat (książeczkę) musisz (powinieneś) mieć przy sobie. Tak? Takie coś ? (to od klamek): a2.JPG a1.JPG Pirelli Scorpion Rally STR ![]()
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Moderator
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
|
![]() Cytat:
Cytat:
Często na eBay'u podają informację, że dana cześć jest bez ABE - niedopuszczona do ruchu. Pojazd ma wtedy raczej ciężko, żeby przejść TÜV. Już dawno chciałem kupić osłonę z plexi na światła, ale wszystkie dostępne są niestety bez ABE. Poniżej moje ABE od podwyższenia kierownicy, o którym pisałem wyżej. 2018-01-16 23.20.02.jpg
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
![]() Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
|
![]() Cytat:
![]() Dobrze, ze jest Honda Motor Europe Ltd. - szanuje klientów i zawsze pomoże ![]() 2018 Africa Twin Updates "... ... ... New for 2018, the spokes are manufactured in stainless steel, improving durability. Also new for 2018 block pattern tyres (Continental 90/90-21M/C 54S and 150/70 B18M/C 70Q, rated at 180km/h and 160km/h respectively) are now approved by Honda for aftermarket fitment and use. ... ... ..."
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Merino project 2018 | Emek | Dział Producentów i Dostawców | 743 | 12.12.2024 19:00 |
2018 Stany | Grzechu2012 | Umawianie i propozycje wyjazdów | 30 | 19.02.2018 07:19 |
Rojsa bez wizy w 2018 | wilq.bb | Kwestie różne, ale podróżne. | 1 | 10.11.2015 16:35 |