![]() |
#18 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
|
![]()
Wczesnuiej pytałem jaki olej. Zarówno honda europe i honda japan (korespondencja własna) upieraja się, że w manualu mozna stosować olej 10w30 i 10w40 natomiast w DTC jednoznacznie tylko 10w30 co ma własnie związek z pracą skrzyni. Podobno nasi serwisanci też są o tym pouczeni.
A co odpowiada za to, że w dct sprzęgło "wysprzęgla" ten pierszy bieg" lub "rozpina" czy jak kto woli daje na ślepy luz pozwalajac motkowi się zatrzymać? - bo samo się to nie dzieje. Na samochodzie alfa ze skrzynią dwusprzęgłową za pracę sprzęgła odpowiadają dwa czujniki i moduł. W afryca jest coś takiego jak moduł PCM(jeden z elementów odpowiadający za pracę sprzęgła), który po wymianie lub demontażu/ lub wymianie sprzęgła trzeba od nowa zaprogramować - tzw. procedura inicjowania sprzęgła . Przy okazji, producent zwraca uwagę, ze po wywróceniu motka moduł PCM może uledz uszkodzeniu.jak również jeśli złącze zostanie odłączone, gdy przepływa prąd, może dojść do nadmiernego napięcia uszkodzajacego PCM. Moze sprawdzić ten PCM i ponownie go zaprogramować, serwis wie o tym ? sprawdzał PCM? procedura opisana w SHOP MANUAL CRF1000 - CLUTCH INITIALIZE LEARNING (PCM) str. 13-82 to tylko sugestia.
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny Ostatnio edytowane przez VIPER : 05.11.2017 o 12:54 |
![]() |
![]() |