Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 10.09.2017, 22:26   #11
kristoch
 
kristoch's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2016
Miasto: Wrocław
Posty: 1,001
Motocykl: *
kristoch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 17 godz 53 min 8 s
Domyślnie

Z góry przeproszę za przydługą odpowiedź ale w którymś wątku obiecałem w zeszłym roku, że opiszę wrażenia. Wątku nie mogłem znaleźć więc napiszę tu.

Moje TKC70 mają równo rok i ok 14kkm przebiegu. Bieżnika z tylu jest jeszcze na kilka tysięcy ale jest już wyczuwalny kwadrat. Z przodu bieżnika jest jeszcze więcej ale opona zaczęła stopniowo ząbkować przy przebiegu 6-8 kkm i daje solidne shimmy przy 150 km/h. Dawno powinienem je zmienić - o czym poniżej.
Jeździły ze średnim obciążeniem - głównie solo + bagaż, powiedziałbym że lajtowo, głównie asfalt różnej jakości (też Rumunia, Ukraina) i trochę po szutrach i kamieniach.

Moja ocena: zgodnie z tym czego można się spodziewać czyli to opony na asfalt i suche szutry/kamienie - bardzo dobre. Na piachu dużo gorzej - kolega jechał na K60 i miałem problemy dotrzymać mu kroku. Błoto, trawa - jak slick-i, szczególnie przód o dziwo... Natomiast to co mnie najbardziej zaskoczyło to trzymanie na asfalcie, również mokrym - tu byłem bardzo zadowolony przez cały przebieg.
Ogólnie: z tylnej jestem bardzo zadowolony, przednia jest beznadziejna - te niby-kostki nic nie trzymają, a przez to chyba jest ząbkowanie.

Ponadto miałem chyba pecha i wadliwą przednią oponę bo najprawdopodobniej szczypie dętkę. Razem z oponami założyłem dętki Michelina UHD 4mm. Przy przebiegu ok. 9-10 kkm od założenia złapałem kapcia. Jechałem z żoną, z bagażami - stresior był jak przód zaczął pływać ale Afryka zachowywała się nad wyraz przewidywalnie i wiem z późniejszych doświadczeń, że można na tej oponie przejechać dłuższy kawałek bez powietrza.
Dętka była szczypnięta z boku, mniej więcej tam gdzie opona styka się z felgą - wewnątrz żadnych zadziorów ani elementów obcych. Z pomocą lokalnego motocyklisty znalazłem wulkanizację dla TIR-ów i łatka była odpowiednia do dętki 4mm. Wyluzowany zapomniałem o problemie i po ok 2kkm znów kapeć z przodu tyle tylko, że kilka km od domu. Bez powietrza dojechałem do domu i po demontażu okazało się, że łatka jest pęknięta, a dziura w dętce powiększona. Oczywiście znów nic w oponie ani na feldze nie znalazłem wiec założyłem nową dętkę (zwykłą). Gdy po kolejnych 4kkm złapałem kapcia w deszczu, wieczorem, z dala od noclegu... dojechałem tak do jakiegoś pola namiotowego, rozbiłem namiot i napiłam się browara.... Rano wymiana, wszyscy chcą pomagać z wymianą, a ja się uparłem, że sam... no i załatałem tylko moja latka rowerowa została zmielona po 500km. Znów wulkanizacja i 4-ty raz łatanie...
Afryka stoi i czeka na nowe opony - chciałem sprawdzić te nowe Pirelli Scorpion Rally STR ale wciąż nie są dostępne w rozmiarze NAT.
Miał ktoś może podobny problem? Liczę na to, że to kwestia jakiejś wady opony, której nie widać po zdjęciu, a nie felgi.
kristoch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.