![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Łomżewo
Posty: 890
Motocykl: AT-NAT
Przebieg: 80000
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 19 godz 23 min 23 s
|
![]()
Uwaga na środki którymi czyszczą sylikon w salonach Hądy tak wygląda mój silnik po przeglądzie 24kkm po tym jak niby chemia której używają zmywa farbę
![]() Wkurwiony jestem niemiłosiernie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() |
![]() Cytat:
Co do oleju, to ta eko-ściema służy temu, żeby sprzęt się szybciej/nadmiernie zużywał lub wręcz pierdzielił. Używając lekko-bieżnych olei nie oszczędza się wcale paliwa, natomiast katuje się silnik i skrzynie - szczególnie w wysokich temperaturach. W naszym umiarkowanym klimacie minimum, to W40. Nawet w silniku cieczowym, a ze względu na skrzynię nawet W50 (dotyczy smarowania jedno-obiegowego). Ktoś pisał, że po wymianie na Castrola W30 poprawiła się praca skrzyni, co kłóci się z moją praktyką. Podejrzewam, że poprzedni wsad był przepracowany/stary (po za tym, że C to największe gówno). Producenci najlepszych olei przewidują max przebieg 6 kkm. Ja zmieniam co 5 kkm lub co roku (przed sezonem oczywiście). Jeśli chodzi o uszczelniacze widelca, to praktyka pokazuje, że regularna wymiana oleju (w szosowych co 10 kkm, a w enduro - nie mylić z cross-em - co 5 kkm) pozwala czasami znacząco wydłużyć żywot simerów (nie wspominając o zużyciu samego teleskopu i utrzymaniu właściwości samego oleju). Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 14.07.2017 o 21:20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
|
![]() Cytat:
![]() Dzisiaj w Hiszpanii +42 stopnie, idę "pokatować silnik i skrzynię" ![]()
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny Ostatnio edytowane przez VIPER : 15.07.2017 o 10:03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
...a ja wszystkowiedzących czytaczy. Piszę o czym wiem, a wiem ponieważ muszę, ponieważ zarabiam tym na życie ponad trzydzieści lat (w tym dziesięć po za PL). Co do używania W50, to zależność jest taka, że istotna jest temperatura zewnętrzna. Oczywiście silniki cieczowe są nieco bardziej odporne na gorąc, ale zdarza się tak, jak np. w Tiger 1050, czy V-Max-ie, że dopiero 20W50 (RP) spowodował właściwą pracę skrzyni i utrzymał się ten stan przez całe 6 kkm. Po za tym, jeśli użyjesz w trudnych warunkach oleju bardziej odpornego na przegrzanie, to wytrzyma dłużej. Tak samo, jak wytrzyma dłużej olej o mniejszym index-ie lepkości.
P.S Nie uważam, że wszystko wiem. Tutaj na pewno też się czegoś nauczę. Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 17.07.2017 o 00:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: Też
Posty: 66
Motocykl: CRF1000L
Przebieg: rośnie
![]() Online: 3 dni 5 godz 25 min 45 s
|
![]() Cytat:
![]() A pytałeś jaki to środek co takie cuda czyni, czym to robili? Co ci powiedzieli, jak zwróciłeś im uwagę? Sam jestem wkurwiony, jak wjeżdżam na serwis. Wkrętaków do śrub japońskich JIS nigdy nie widzieli. Klucz dynamometryczny - komu to potrzebne, "lata praktyki robią swoje". Doświadczenia mechaników nie neguję, bo wiedzę i praktykę mają. Natomiast porażają standardy hondy i stosunek właściciela - dobry wkrętak, klucz, chemia kosztują, tym co ma też jakoś się zrobi. Ostatnio dałem się namówić na kontrolę zaworów w czasie przeglądu, mimo że jeszcze manual nie przewidywał, no ale niech sprawdzą. Coś tam mówili o wydechowym. Teraz zacny skuter jedzie 10 mniej, obroty max 1000 mniej, "szpalanie" z 2,2 do 3,5. Podjechałem sprawdzić co z wydechu leci - lepiej nie gadać. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Łomżewo
Posty: 890
Motocykl: AT-NAT
Przebieg: 80000
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 19 godz 23 min 23 s
|
![]() Cytat:
Bylem tak wkurwiony ze nie dociekalem czym i jak to bylo robione, poza tym stwierdzilem ze i tak to nic nie zmieni, dostalem tylko info ze moge to zglosic do hondy, w jezdzeniu to nie przeszkadza ale ja jak już umyję niunie to solidnie i na wysoki polysk, takze taka zdrapka strasznie mnie drazni estetycznie ![]() Poza tym nie poto placi sie 50tysi za moto zeby je w serwisie obdrapywali, kurwa jak mialem xtz750 to tam nawet zeby chcial to nie mialem jak obdrapc tego silnika, szprychy nie utlenialy sie itp... No nic, do kwietnia mam gwarancje, jeszcze tylko zebym te szprychy ogarnal od hondy i pozniej juz sam bede serwisowal i sie wkurwial tylko na siebie wrazie co ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Numery serwisowe tarcz i klocków | panzer0873 | Hamulce, kola, opony | 4 | 11.11.2014 14:23 |
Afripedia - Regularne czynności serwisowe | ramires | Regularne czynności serwisowe | 36 | 16.03.2013 14:07 |