|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2016
Miasto: Orzesze
Posty: 37
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 10 godz 31 min 28 s
|
![]()
To moze byc to niewywazenie ... trzy sprezyny maja luz a trzy nie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: May 2016
Miasto: Orzesze
Posty: 37
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 10 godz 31 min 28 s
|
![]()
"I tak ma byc" ?
![]() - czy chodzi o to ze kosz raz "kompresuje" w jedna a raz w druga strone ? Mariusz |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
|
![]()
Nie kompresuje w "dwie strony " , ale dwa rodzaje sprężyn zapewniają progresję podczas obciążania (obrazowo jak ruszasz delikatnie bez gazu to działają najpierw trzy sprężyny te , które nie ruszają się w koszu ....jak ruszasz z piskiem tylnego koła to działają najpierw te co wcześniej , ale pokonujesz ich opór i działają też te "luźne" ).
Przyczyną stuków (jeżeli oczywiście pochodzą od sprzęgła) jest tylko luz na tulei i jego niewyważenie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
|
![]()
Mariusz poczytaj ten artykuł może Ci się bardziej rozjaśni : http://www.szrama.pl/oferta-cennik/r...oszy-sprzegla/
To jest jedna z tych firm , które rozgryzły problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: May 2016
Miasto: Orzesze
Posty: 37
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 10 godz 31 min 28 s
|
![]()
Cezarus, dzieki bardzo za linka - przeczytalem,
Po dzisiejszych przemysleniach zdecyduje sie najprawdopodobniej na jedna z dwoch rzeczy: 1) wymiane lozyska slizgowego w koszu (AT na szczescie ... albo moje nieszczescie ... ma lozysko igielkowie) - w zaleznosci od tego jaki bedzie koszt, ... pewnie trzeba bedzie znalezc kogos kto wprasuje lozysko i zrobi w nim kanaly olejowe tak zeby pasowaly do wylotu oleju z walka skrzyni biegow. 2) kupno uzywanego kosza na probe, dla porownania, Pewnie to wbrew temu co wiekszosc osob radzi - ale wydaje mi sie ze stuki pochodza od luzu pomiedzy koszem a tuleja ... Mysle ze to dziala tak (potwierdze jak wymienie, albo napisze ze nic nie zrobilem): Kiedy sprzeglo jest wlaczone (klamka puszczona) to zebatka korbowodu napedza kosz a ten przenosi 1:1 naped na skrzynie biegow ... a wiec kosz jest w polozeniu stalym wzgledem tulejki i wibruje niestabilnie z powodu luzu, Kiedy sprzeglo jest wylaczone (klamka wcisnieta) to kosz porusza sie wzgledem tulejki i tworzy film olejowy (obrot wytwarza cisnienie) pomiedzy tuleja a koszem. Dodatkowo pomiedzy tarczami sprzegla a przekladkami tworzy sie podobny film olejowy ktory stabilizuje kosz - dzieki czemu po wcisnieciu sprzegla odglosy cichna (prawie w 100%), |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
|
![]()
Mariusz dokładnie tak zrób .....nowa wycentrowana tulejka plus wyważenie całości i myślę, że pozbędziesz się tych dźwięków . Powodzenia w naprawie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() |
![]() Cytat:
Ich odpowiedź w tej sprawie sprzed kilku miesięcy: witam. niestety nie pomoge w naprawie kosza w tej marce.. dawno temu juz zrezygnowalem z naprawy koszy sprzegla marki Honda. jest kilka rzeczy w tych sprzeglach nie do przeskoczenia.. co do halasow ktore sa po wcisnieciu to zazwyczaj nie jest to nic groznego ale wiadomo jak w kazdym przypadku trzeba to sprawdzic by pewnosc byla calkowita
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: May 2016
Miasto: Orzesze
Posty: 37
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 10 godz 31 min 28 s
|
![]()
Czesc,
Rzeczywiscie temat troche nie do konca trafiony na forum AT - ale na pewno warto poszukac rady i tutaj - przy okazji moze wywiazac sie ciekawa dyskusja ktora i wam w czyms pomoze. Tulejke mam juz zakupiona ... ale jej wymiary sa dokladnie takie same jak tej starej. @Kazmir - wydaje mi sie (to tylko teoria) ze kiedy wcisniemy klamke sprzegla to tloczek dociska lozysko oporowe i kosz ma juz dwa punkty podparcia ... jeden zuzyty (lozysko slizgowe lub igielkowe), drugi dobry (lozysko oporowe), @Mallory/Marcin - pewnie warto rozroznic kilka symptomow zuzytego sprzegla: a) metaliczne dudnienie ... kosz ma luz na tulejce lub jest zle wywazony (bycmoze rowniez przez nierowny docisk sprezyn), b) rzezenie - bycmoze lozysko oporowe, c) grzechotanie - luzne sprezyny lub zdecentrowany kosz, d) uslizgi, przeskoki - moze zuzyte tarcze lub sprezyny dociskowe. Ktos kiedys powiedzial zeby sobie dac z tym spokoj i ... pewnie mial racje - ja na pewno bym tak zrobil gdyby moj kosz grzechotal. Temat byl juz oczywiscie walkowany na forum TA (http://forum.transalpclub.pl/viewtop...?f=102&t=20208) - rozmawialem nawet z Damianem ktory dorobil sobie takie lozysko - ale ciezko byloby to zorganizowac, dlatego musze poszukac tokarza ktory podjalby sie takiej wymiany. @Kazmir - prawda, Honda nie przewidziala wymiany samego lozyska (zupelnie niezrozumiale - poniewaz AT z starszych rocznikow maja lozysko igielkowe), problemem bedzie znalezc pasujace lozysko i odpowiednio je osadzic - dlatego warto poszukac kogos kto zna sie na temacie. Mariusz |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Samoistne zmiana długości linki sprzegla | Pils | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 1 | 29.05.2016 19:44 |
stuki z okolic sprzęgła,wału | kamek | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 2 | 12.11.2014 21:29 |
Pali tylko na luzie | xralf | Układ elektryczny i zapłonowy | 20 | 01.04.2011 14:54 |
Uszczelka pokrywy sprzegla | wuja | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 6 | 24.06.2009 01:48 |
Plan B, czyli przed siebie na luzie | kiub | Trochę dalej | 42 | 12.11.2008 00:02 |