Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.01.2017, 21:58   #1
Widmo80
Pracuj uczciwie dla dobra swego kraju- dostaniesz rentę , bilet do raju
 
Widmo80's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2015
Miasto: Dzierżoniów
Posty: 1,053
Motocykl: RD03
Przebieg: 12 000
Widmo80 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 21 godz 14 min 33 s
Domyślnie

I znalazłem przyczynę !!

Poszłem do garazu zeby posprawdzac te napięcia na wyższych obrotach , ale cały czas od początku czułem że coś jest nie ok z prądami w mojej trójeczce . Światła takie jakieś żółto pomarańczowe , ale tłumaczyłem to sobie tym że pewnie to taka przypadłość trójki .
Odpaliłem , miernik no i pomiary . Na światłach było tak ;
1200- 11.8V
2000- 12.2V
3000- 13.0V
4000- 13.8V
5000- 14V

Bez świateł
1200 - 13
2000- 13.5
4000- 13.6 ..

Wiedziałem że coś jest nie tak a spodziewałem się najgorszego , że cewki / uzwojenia się poszły j..ać .
Więc Rozpinam kostkę z trzema zółtymi przewodami co ida do altka - nie da się rozłączyć - na siłę poszło , ale co się okazuje . Kostka od wewnatrz tragedia . Postapiane wtyki i zwęglone no i zwarcie między 2 fazami właśnie w tej pi..dolonej kostce . Myślę sobie , jak było zwarcie to i uzwojenia tez poszły się j..ać . Kostki odciete i w śmietnik od razu .



Że przez takie goowno tyle problemów ..
ale miernik , omy i chwila prawdy . Do masy przebicia brak między fazami taka sama rezystancja Po odpaleniu na przemiennym napięciu mierzone takie same napięcia między fazami tj koło 17V
Jednak HONDA to porządnie te silniki robi - Cewki pomimo zwarcia się nie spaliły a już widziałem zwalanie dekla , wymiana cewek itd .. . Czyli co - kostki robiły problem to się ich pozbywam . Lutownica i robię to co uczyłem się na praktykach - cyna i pobielanie końcówek , koszulki termokurczliwe , lutowanie żółty na żółty



No i chwila prawdy ... silnik odpalony , światła włączone i ..

1200 - 13 V
od 2000 do 6000- 14.4 V
A światła nabrały ładnej białawej barwy w końcu .
Cieszę się że to tylko taka pierdoła i obeszło się bez grubszych napraw tak jak miałem w DR . Sprawdzcie sobie jak wygląda wasza kostka - ta od regulatora co idzie z żółtymi 3 przewodami ( górna ) jak jest podejrzenie ze z ładowaniem cos nie tak .
Widmo80 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Niskie ładowanie. Zet Johny Układ elektryczny i zapłonowy 29 01.08.2014 13:10
Słabe światła. Skydiverek Układ elektryczny i zapłonowy 21 11.10.2011 13:58
Obroty a ładowanie Michal Układ elektryczny i zapłonowy 17 03.11.2010 23:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.