Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Podróże. Całkiem małe, średnie i duże. > Szpej turystyczny - Produkty i Porady > GPS

GPS Wszystko co związane z elektronicznymi pomocami nawigacyjnymi. Sprzęt, mapy, porady.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 14.10.2016, 14:16   #11
Miszel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
W świetle użytkowania GPS w OFFroad i w terenie, było by mi osobiście łatwiej wypisać dlaczego NIE 410 i nie 395 ale nie wiem czy autorowi postu o to w sumie chodzi
Jak coś to zrzucę odpowiedzialność na Miszela - on zaczął
Tu nawet chodzi nie tyle o sam OFF co po prostu o dalszą wyprawę..
W sumie święta racja - autor wątku zadał jasne pytanie, a odpowiedzi się rozłażą
Ale zdaje się większość użyszkodników tego forum prędzej czy później wyprawia się gdzieś dalej, poza Polskę i poza piękne, oznakowane asfalty. I tu właśnie przydaje się porządna nawigacja "wyprawowa". Taką nawigacją jest właśnie Monterra i jak dotąd chyba nic innego jej nie dorównuje.
O co mi chodzi?
Wiadomo, że różne systemy nawigacyjne i mapy różnie się sprawdzają w zależności od kraju/regionu świata. I tak o ile na terenie UE wszystkie nawigacje szosowe sprawdzają się całkiem dobrze, to im dalej na wschód tym większe zróżnicowanie między nimi da się zauważyć. W dziedzinie map topo króluje w zasadzie format dla garminów. Często jednak mapa topo daje w d..ę gdy chcemy przemieścić się po prostu drogami. Przydałoby się wtedy coś innego. Ale co, jeśli możemy używać tylko map garminowskich Konkretne przykłady:
1. Do jazdy po Rosji - przelotówki i miasta używałem wyłącznie Navitela, bo mapy garminowskie zbyt często pokazywały bzdury - i to zarówno oficjalna mapa Garmina jak i rosyjska mapa topo. Ale gdy zjeżdżałem na leśne drogi, to przełączałem się właśnie na rosyjską mapę topo (tutaj sprawdzałą się bardzo dobrze!) i używałem wykreślonych wcześniej tracków. "Przełączałem się" - tak! Bo oba systemy mam na Monterze i co ciekawe, oba mogą pracować równocześnie. Jeszcze mało? No to dodajmy Soviet Military Maps - sztabowe sowieckie rastry z lat 80-tych - w Rosji ciągle bardzo aktualne. Obejmują też PL i resztę EU...
2. W Rosji dobrze jest też wiedzieć gdzie jest najbliższa zaprawka, bo może sie okazać że zostaniemy bez paliwa i trzeba będzie szukać na piechotę. Mapy garminowskie poległy. Navitel był dużo lepszy. Ale całośc bardzo dobrze uzupełnia baza danych 2GIS - niezależny program androidowy, często aktualizowany. Zainstalowany gdzie? - na Monterze....
3. Podobna jak w 1. sytuacja w Gruzji - genialna garminowska wektorowa mapa topo z gruzińskiego Geolandu, z zaznaczonymi nawet małymi źródełkami w górach i przy wjeździe do Rosji zmiana na Navitela. Wszystko w locie, bo zainstalowane na tym samym urządzeniu.
4. Noclegi na kempingach - w systemach nawigacyjnych POI często są nieaktualne. OK, ale jest androidowy Archie's Campings. To niezależny program z namiarami na większość europejskich campingów. Często aktualizowany i wiarygodny. Dodatkowa zaleta: współpracuje bezpośrednio z nawigacją Sygic (cena z dożywotnią licencją na EU - 20 euro). Wybór campingu uruchamia Sygica i automatycznie wyznacza w nim trasę.. Wszystko zainstalowane na Monterze.

Można wspomnieć o robieniu przez Monterrę geotagowanych zdjęć i filmików dla dokumentacji, instalowaniu liczników km, notatnikach i innych pierdołkach ze sklepu play.

To wszystko mam na myśli mówiąc o "nawigacji wyprawowej"

Uff, teraz Rambo może zwalać na mnie samo najgorsze..

Zdrowko,
Miszel
  Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Problem z TomTom Rider V1 Kojot Hardware 11 21.07.2013 23:53
TomTom Rider? rpp Hardware 15 10.05.2013 17:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.