![]() |
|
GPS Wszystko co związane z elektronicznymi pomocami nawigacyjnymi. Sprzęt, mapy, porady. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Kolega Cygan pytał o Zumo 395 i TomTom Rider 410.
390 nie ma kilku extrasów które ma 395. Ale z Kolegą Miszel ustaliliśmy, że te ekstrasy wymagają kupna specjalnych map od Garmina, które same w sobie.. Nie obejmują Polski, usługi zbliżone do GPSspot są dodatkowo płatne. itd itd. Różnica cen Zumo 395 i Rider 410 też jest spora, 2199zł kontra 1649zł Przy cenie ponad 2000zl wolałbym osobiście ZUmo 590 z 5" ekranem. Nie widziałem lepszego ekranu w GPS nawigacji. Ostatnio edytowane przez rambo : 14.10.2016 o 12:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Tak Rambion, zdaję sobie sprawę z tego, że pytanie było o 395. Jednak biorąc pod uwagę ceny wskazałem na 390 - bo to jest konkurencja bezpośrednia dla tomtoma 410 jeśli chodzi o cenę. I z tego co jakiś czas temu, dla obiektywnego użyszkodnika gremlin słabiej wypada.
Jakbym miał za jakieś bajery w 395 dopłacić 500-600zł to kupiłbym TomToma ![]() Z doświadczeń wiem że extrasy w Garminie często gęsto nie są warte wykładania paru stów więcej. Dla mnie okolice 1600 za nawigację typową na moto to już górna granica ceny. Monterry nie wliczam w temat bo to jest zupełnie inna bajka. Pozdrawiam zimny |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
W tym porównaniu również Zumo 390 wypada słabiej od TomTom Rider 410.
Jeśli zrównać cenę 410 i 390 to mamy dalej: Plusy dla 410 Mapa Świata Aluminiowa obudowa Załadowane 100 najciekawszych tras po Europie (żadna w PL) Plusy dla 390 Zdecydowanie większa dostępność map dzikich krajów (TOPO i OFFROAD) ale w nawigacji na asfalt i do auta, ma to marginalne znaczenie. W świetle użytkowania GPS w OFFroad i w terenie, było by mi osobiście łatwiej wypisać dlaczego nie 410 i nie 395 ale nie wiem czy autorowi postu o to w sumie chodzi ![]() Jak coś to zrzucę odpowiedzialność na Miszela - on zaczął ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez rambo : 14.10.2016 o 14:33 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Rambo powiedz mi jak słuchać muzyki przez/w 390 bo chyba się jeszcze nie dokopałem? (395 ma na pewno taką funkcję)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
A przepraszam !
Jednak to dopiero w 395 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() Cytat:
W sumie święta racja - autor wątku zadał jasne pytanie, a odpowiedzi się rozłażą ![]() Ale zdaje się większość użyszkodników tego forum prędzej czy później wyprawia się gdzieś dalej, poza Polskę i poza piękne, oznakowane asfalty. I tu właśnie przydaje się porządna nawigacja "wyprawowa". Taką nawigacją jest właśnie Monterra i jak dotąd chyba nic innego jej nie dorównuje. O co mi chodzi? Wiadomo, że różne systemy nawigacyjne i mapy różnie się sprawdzają w zależności od kraju/regionu świata. I tak o ile na terenie UE wszystkie nawigacje szosowe sprawdzają się całkiem dobrze, to im dalej na wschód tym większe zróżnicowanie między nimi da się zauważyć. W dziedzinie map topo króluje w zasadzie format dla garminów. Często jednak mapa topo daje w d..ę gdy chcemy przemieścić się po prostu drogami. Przydałoby się wtedy coś innego. Ale co, jeśli możemy używać tylko map garminowskich ![]() 1. Do jazdy po Rosji - przelotówki i miasta używałem wyłącznie Navitela, bo mapy garminowskie zbyt często pokazywały bzdury - i to zarówno oficjalna mapa Garmina jak i rosyjska mapa topo. Ale gdy zjeżdżałem na leśne drogi, to przełączałem się właśnie na rosyjską mapę topo (tutaj sprawdzałą się bardzo dobrze!) i używałem wykreślonych wcześniej tracków. "Przełączałem się" - tak! Bo oba systemy mam na Monterze i co ciekawe, oba mogą pracować równocześnie. Jeszcze mało? No to dodajmy Soviet Military Maps - sztabowe sowieckie rastry z lat 80-tych - w Rosji ciągle bardzo aktualne. Obejmują też PL i resztę EU... ![]() 2. W Rosji dobrze jest też wiedzieć gdzie jest najbliższa zaprawka, bo może sie okazać że zostaniemy bez paliwa i trzeba będzie szukać na piechotę. Mapy garminowskie poległy. Navitel był dużo lepszy. Ale całośc bardzo dobrze uzupełnia baza danych 2GIS - niezależny program androidowy, często aktualizowany. Zainstalowany gdzie? - na Monterze.... 3. Podobna jak w 1. sytuacja w Gruzji - genialna garminowska wektorowa mapa topo z gruzińskiego Geolandu, z zaznaczonymi nawet małymi źródełkami w górach i przy wjeździe do Rosji zmiana na Navitela. Wszystko w locie, bo zainstalowane na tym samym urządzeniu. 4. Noclegi na kempingach - w systemach nawigacyjnych POI często są nieaktualne. OK, ale jest androidowy Archie's Campings. To niezależny program z namiarami na większość europejskich campingów. Często aktualizowany i wiarygodny. Dodatkowa zaleta: współpracuje bezpośrednio z nawigacją Sygic (cena z dożywotnią licencją na EU - 20 euro). Wybór campingu uruchamia Sygica i automatycznie wyznacza w nim trasę.. Wszystko zainstalowane na Monterze. Można wspomnieć o robieniu przez Monterrę geotagowanych zdjęć i filmików dla dokumentacji, instalowaniu liczników km, notatnikach i innych pierdołkach ze sklepu play. To wszystko mam na myśli mówiąc o "nawigacji wyprawowej" Uff, teraz Rambo może zwalać na mnie samo najgorsze.. ![]() Zdrowko, Miszel |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Problem z TomTom Rider V1 | Kojot | Hardware | 11 | 21.07.2013 23:53 |
TomTom Rider? | rpp | Hardware | 15 | 10.05.2013 17:02 |