Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.03.2016, 20:48   #1
Robert B


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Reszel
Posty: 79
Motocykl: Varadero 1000 & TA 650? 700 Magadan Edition & Yamaha gryzzli
Robert B jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 2 godz 32 min 46 s
Domyślnie

A słyszeli koledzy o metodzie na sznurek? Przez otwór świecy przy opuszczonym tłoku pchamy sznurek (zwykły pakowy)- koniec wystaje oczywiście i podnosimy tłok. Rozbieramy zawór od góry i wymieniamy uszczelniacz. Składamy w odwrotnej kolejności. Jesienią wymieniałem tak w moim varadero 1000. Oszczdnośc w kasie i czasie ,bo zrobiłem całośc w 4 godziny(oba cylindry)
Robert B jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.03.2016, 12:27   #2
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,739
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 19 godz 38 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Robert B Zobacz post
A słyszeli koledzy o metodzie na sznurek? Przez otwór świecy przy opuszczonym tłoku pchamy sznurek (zwykły pakowy)- koniec wystaje oczywiście i podnosimy tłok. Rozbieramy zawór od góry i wymieniamy uszczelniacz. Składamy w odwrotnej kolejności. Jesienią wymieniałem tak w moim varadero 1000. Oszczdnośc w kasie i czasie ,bo zrobiłem całośc w 4 godziny(oba cylindry)
jeśli nie ma podejrzeń co do reszty i tylko uszczelniacze to absolutnie tak - metoda jest naprawdę OK.

m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.03.2016, 07:31   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,929
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 19 godz 42 min 28 s
Domyślnie

Podobno statystycznie w spalaniu oleju uszczelniacze mają ok 30% udziału a reszta to pierścienie olejowe.
Czyli jeśli np. na 1000km ubywa 0.6 to po uszczelniaczach powinno spaść do 04.
Ale jeśli zużyte są tylko same uszczelniacze a reszta na pewno sprawna to procentowo powinno spalanie oleju spaść znaczniej.

Czy ktoś odnotował w liczbach różnice w spalaniu oleju po zmianie samych uszczelniaczy oraz np. po zmianie samych pierścieni jeśli taka sytuacja zaistniała lub łącznie i pierścienie i uszczelniacze. Do tego przy jakim przebiegu silnika miało to miejsce.
Chodzi o liczby a nie teoretyzowanie.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wymiana uszczelniaczy dl 650 Kawka Inne - dyskusja ogólna 18 04.12.2015 18:59
wymiana uszczelnień pompy hamulcowej RD04 Vooytas Hamulce, kola, opony 3 05.06.2011 10:19
Remont silnika - wymiana oringów Vooytas Silnik, sprzęgło, skrzynia 6 10.05.2011 20:33


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.