![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 11 godz 43 min 30 s
|
![]()
w RD 07a jest tylko jeden impulsator . To moduł po odpowiednim przesunięciu steruje iskrą. Jeśli zatem impulsator podaje impuls na moduł ( jeden garnek ma iskrę ) to przyczyna jest gdzieś indziej - może w stykach
![]() Inaczej jest w silnikach 03, 04, 07 - tam mamy dwa impulsatory, po jednym na każdy garnek ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tomaj
![]() |
![]()
Właśnie odkopałem schemat.
Sławku ja mam RD07 i faktycznie w schemacie są dwa impulsatory. Co najważniejsze, do czego udało mi się dojść: Ze schematu wynika jak byk, że przewód biały z żołtym paskiem ,,idzie'' z impulsatora na moduł zapłonowy. Jeśli więc (jak pisałem wcześniej) nie było dobrego styku na kostce garnek miał prawo nie pracować (a więc nie zawsze brak iskry na świecach garnka oznacza problem z modułem). Odwrotnie. Jeśli to było faktycznie przyczyną braku pracy cylindra a połączenie jest teraz OK, powinienem mierząc omomierzem kostkę od impulsatorów mieć tam jakąś rezystancję (tak wnioskuję). Mierząc między przewodami : zielony z białym paskiem a biały z żółtym paskiem i podobnie zielony z białym paskiem ale z niebieskim z żółtym paskiem - musi być tam jakaś rezystancja (no chyba że oprócz znalezionego problemu z połączeniem jest jeszcze uszkodzony jeden impulsator - właśnie od cylindra RR) Jak przyjadę z pracy biorę się dalej do robty, może uda mi się rozwiązać ten problem. ------------------------------------------------------------------- Zdążyłem jeszcze dziś wykonać kolejne pomiary. Rozpiąłem tą kostkę, w której idą sygnały od impulsatorów i tak: Pomiar pierwszego (od cylindra FR) 224Ohmy Pomiar drugiego (od cylindra RR) 1MOhm czyli przerwa. Wygląda na to, że oprócz zaśniedziałego styku na połączeniu, które udało mi się uratować mam jeszcze uszkodzony impulsator. Nie orientujecie się gdzie coś takiego można kupić? (jak wrócę spróbuje je wykręcić i do nich zobaczyć) Ostatnio edytowane przez ziutek2002 : 28.02.2015 o 08:55 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 11 godz 43 min 30 s
|
![]()
te impulsatory stosowany był w wielu modelach
moja skromna uwaga: sprawdź przewód biały z żółtym paskiem w okolicy modułu czy nie zgina się nie naturalnie, w sposób który wskazywał by na przełamanie wewnętrznych żył - ok 3/4 cm od modułu. 11122011671.jpg Ostatnio edytowane przez Sławekk : 28.02.2015 o 18:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tomaj
![]() |
![]()
Dzięki Sławku za sugestie. Właśnie wróciłem z garażu. Niestety impulsator mam uszkodzony. Wszystko pomierzyłem na połączeniach lutowanych. Tak jak pisałem wcześniej, jeden ma 224 Ohmy, drugi przerwa:
http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1744694 Muszę na gwałt go zakupić. Pomóżcie proszę w namierzeniu jakiejś używki. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Moduł zapłonowy RD04 | VictorZ | Układ elektryczny i zapłonowy | 11 | 28.11.2014 20:58 |
Dokumenty o których należy pamiętać przed podróżą | chomik | Przygotowania do wyjazdów | 22 | 20.04.2011 11:00 |