Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.01.2009, 10:34   #1
bartol
...już nie taki świeży
 
bartol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
bartol jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
Domyślnie

Z tymi 400V to chyba przesadziłeś. Sygnał z modułu bedzie miał chyba charakter bardziej "elektroniczny" i wartość mierzoną w mV.
Wyszło mi, że to około 30 mV, ale mogłem coś z pomiarem popierniczyć. Musze to jeszcze porównać z sygnałem na pozostałych cewkach.

Połaczenia przedmiotowego przekaźnika są te same we wszystkich modelach czyli sygnał z CDI idzie na jedną z cewek, obrotomierz i nasz nieszczęsny przekaźnik do wysterowania pompy paliwa, drugi daje stałe napięcie spod bezpieczników i stacyjki na przekaźnik, a trzeci to bezpośrednie połączenie przekaźnika z pompą paliwa.
Natomiast czy same przekaźniki są te same - wątpie. RD07a ma już zupełnie inny moduł, impulsator i po jednej cewce na dwie świece, wiec impuls może być inny, ale z kolei ten sam impuls idzie na obrotomierz i powinien być taki sam jak w innych modelach. Nie wiem. W RD04 i RD07 powinno być to samo, ale głowy nie dam, bo mimo wszystko moduły są innne.

Interesuje mnie bardzo wartość tego sygnału z CDI (RD04), bo nie wiem czy mam grzebać w instalacji, czy rozglądać się za przekaźnikem.
A jak się wk...wie to se Mikuni sprawie i będę miał cały przekaźnik w d...
W sumie koszty podobne.
bartol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2009, 22:58   #2
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,825
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 9 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał bartol Zobacz post
Z tymi 400V to chyba przesadziłeś. Sygnał z modułu bedzie miał chyba charakter bardziej "elektroniczny" i wartość mierzoną w mV.

A jak się wk...wie to se Mikuni sprawie i będę miał cały przekaźnik w d...
W sumie koszty podobne.
Dotknij paluchem do cewki zapłonowej w klasycznym zapłonie to zobaczysz ile tego jest w AT może być zupełnie inne napięcie

Mikuni zły pomysł w tej chwili bo nie zgłębisz tematu pomiarowego do końca. Walcz nie poddawaj się !!!
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2009, 23:40   #3
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 2 godz 29 min 59 s
Domyślnie

przekaźnik jest elektroniczny zlicza impulsy z cdi i na odpowiedni czas zalacza pompe , impulsy sterujace mozna zmierzyc oscyloskopem , miernikiem marne szanse widze chyba ze masz wypasionego Fluka lub inny mieras co robi conajmiej 100 pomiarow na sekunde albo jest w stanie pokazac czestotliwosc .
Muj motur zagarazowany i nie mam go w miejscu mojego pobytu wiec nie dam konkretnych wskazowek.Impusy chyba sa na poziomie masy , czyli mozna tak jak wczesniej napisano dac LEDa z rezystorkiem do plusa jakies 2.2K i bedziesz widzial jak blyska. sadze ze powinien byc jeden impuls na obrot walu co daje mniej wiecej 20Hz na wolnych obrotach.
Nie wiem czy masz cos pokombinowane z zapodawaniem na pompe lewego plusa do podpompowania wachy z palca , ale jak masz to moze byc przyczyna uszkodzenia , powtarzam moze byc a nie musi.


Acha i jescze jedno , mam taki przekaznik od jakiejs cbrki i nie dziala w afryce , chcialem to rozebrac ale jest takim betonem zalane ze sobie odpuscilem , ale jak bede mial wiecej czasu to rozbiore padake i zobaczymy co tam żółci wsadzili.
__________________
END of TRANSMISSION

Ostatnio edytowane przez R2D2 : 26.01.2009 o 23:44
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Brak prądu. Rd 07a Harnaś Układ elektryczny i zapłonowy 15 16.08.2016 07:49
Montana- kabel do zasilania Michal Zastosowanie praktyczne 9 05.11.2013 10:04
brak pompy rambo Uklad paliwowy i wydechowy 31 31.05.2013 00:51
Brak kierunkowskazów zbys Układ elektryczny i zapłonowy 3 18.12.2012 21:18
Brak luzu ferolo Silnik, sprzęgło, skrzynia 17 10.07.2011 07:53


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.