Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.09.2014, 07:52   #1
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,582
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 12 godz 5 min 51 s
Domyślnie

jeżeli dobrze liczę to takie ułożenie podkładek kasuje 3mm luzu dodając do tego 1-2mm wybicia w gnieździe sprężyny to razem mamy max 5mm i jest to bardzo dobrze i pewnie przedłuży żywot kosza o następne kilkadziesiąt tys. km,

zastanawiam się tylko, czy sprężyny nie będą wysuwać tych blaszek na zewnątrz może przyłapać je jeszcze migiem zaraz przy zagięciu i ile nie wpłynie to na nadmierną zmianę trwałości tej podkładki

fajnie gdyby ktoś dobrze to rozmierzył i wyciął te podkładki nie wiem - laserem czy wodą, chodzi o to aby obejmowały one zawsze odpowiednią część sprężynęy bo wtedy pewnie jej nie wypchnie, ale jakieś zabezpieczenie też by się przydało.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 20.09.2014 o 08:02
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.09.2014, 10:30   #2
zipo
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Wink

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
jeżeli dobrze liczę to takie ułożenie podkładek kasuje 3mm luzu dodając do tego 1-2mm wybicia w gnieździe sprężyny to razem mamy max 5mm i jest to bardzo dobrze i pewnie przedłuży żywot kosza o następne kilkadziesiąt tys. km,

zastanawiam się tylko, czy sprężyny nie będą wysuwać tych blaszek na zewnątrz może przyłapać je jeszcze migiem zaraz przy zagięciu i ile nie wpłynie to na nadmierną zmianę trwałości tej podkładki

fajnie gdyby ktoś dobrze to rozmierzył i wyciął te podkładki nie wiem - laserem czy wodą, chodzi o to aby obejmowały one zawsze odpowiednią część sprężynęy bo wtedy pewnie jej nie wypchnie, ale jakieś zabezpieczenie też by się przydało.
Jesli chodzi o wybicie gniazd sprezyn,to zaobserwowalem nie wiecej niz max 1mm z obu stron.Wiekszosc luzu powoduje sama sprezyna.Nie trudno zauwazyc,ze pracuje ona w srodowisku ok.100 st.C wiec sama temperatura dziala odpuszczajaco na stal i sprawia ze wszystko.meczy sie szybciej.

Wlasnie.Ja tez mialem dylemat czy podkladki wypadna i po jakim czasie moze sie to stac.
Jednak ich szerokosc , gwarantuje bardzo pasowne/ciasne umieszczenie ich w gniazdach sprezyn.Trzeba bylo je wbijac lekkim mlotkiem by weszly.
Generalnie przyswiecala mi idea dania nadzieji afrykanerom na cichy kosz i maly koszt.
Chyba sie udalo
Sprawa przyspawania podkladek "ciasniej" przy powierzchni pracujacej ze sprezyna wydala mi sie bledna.Dlatego,ze usztywniloby to podkladke zbyt blisko miejsca nacisku sprezyny i tym samym doprowadzilo do pekania blaszek tuz za spawem.
Zagiecie blaszek 90 st. i spawanie ich do korpusu od czola kosza kieruje stress point na cala powierzchnie podkladki i pozwala na jego rozlozenie.
Sprezynki nie sa w stanie wysunac podkladek, tym bym sie nie przejmowall.Tez na poczatku myslalem o wywierceniu pomiedzy zagieciami blaszek otworu,nagwintowaniu go,dac jakas m6 klasy 12.9,klej... ale spaw byl wystarczajaco szybkim rozwiazaniem bym zaniechal

Co do zrobienia tego profeshonalnie jako wyrobu hi tech , to jestem za
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.09.2014, 14:55   #3
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,582
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 12 godz 5 min 51 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zipo Zobacz post
Jesli chodzi o wybicie gniazd sprezyn,to zaobserwowalem nie wiecej niz max 1mm z obu stron.Wiekszosc luzu powoduje sama sprezyna.Nie trudno zauwazyc,ze pracuje ona w srodowisku ok.100 st.C wiec sama temperatura dziala odpuszczajaco na stal i sprawia ze wszystko.meczy sie szybciej.
w części stalowej jak piszesz max 1mm, ale zastanawiam się jak wygląda to z drugiej strony, nie rozbierałem tego kosza ale czy tam sprężyna styka się z bezpośrednio z częścią aluminiową bo jak tak to na stalowej 1mm a w aluminium to może być z 3-4mm,

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 20.09.2014 o 14:59
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.09.2014, 15:29   #4
zipo
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
w części stalowej jak piszesz max 1mm, ale zastanawiam się jak wygląda to z drugiej strony, nie rozbierałem tego kosza ale czy tam sprężyna styka się z bezpośrednio z częścią aluminiową bo jak tak to na stalowej 1mm a w aluminium to może być z 3-4mm,
dobre pytanie
Na jednej z fotek lezy obok kosza taki haczyk.
Wzialem to i probowalem "namacac" nierownosci, wyrobienia na czesci niezelaznej.
Nie bylo takich.Wywnioskowalem, ze wiekszossc luzu tworzy zmeczona sprezyna.
Poza tym kosz nie jest aluminiowy.To bogatszy stop magnezium i alu . Calkiem twardy.
Caly czas mowa o rd07a i byc moze starsze maja inny stop z ktorego odlano kosz .
Dobrym punktem byloby porownanie wplywu zbyt wypracowanego kosza na walek zdawczy.No i dzieki za cenna uwage odnosnie wycentrowania sprezyn dociskowych przy montarzu.
Poswiece temu czas przy wymianie tarcz
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.09.2014, 15:51   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,582
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 12 godz 5 min 51 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zipo Zobacz post
dobre pytanie
Dobrym punktem byloby porownanie wplywu zbyt wypracowanego kosza na walek zdawczy.No i dzieki za cenna uwage odnosnie wycentrowania sprezyn dociskowych przy montarzu.
Poswiece temu czas przy wymianie tarcz


też się nad tym zastanawiałem i myślę, że bardzo duży, zwróć uwagę, że dużo ludzi walczy z tymi stukami, które pojawiają się na wolnych i niskich obrotach czyli bez obciążenia..... a ile jest koszów, które wtedy nie stukają ale podczas jazdy, gdy siły się dużo większe to kosz za każdym suwem silnika dobija nie tłumiąc nic i myślę, że to może być drogowskaz do szybszego zużycia wałka zdawczego

Afra ma bardzo duży skok tłoka co daje spory moment już na dole, powstają spore wahania momentu obrotowego i sprężyny kosza muszą to wziąć na siebie, dlatego wydaje mi się, że taka regeneracja podwyższa granicę dobicia kosza ale pewnie nie do nominału, tak czy inaczej zawsze to lepiej niż ma napierda...ć
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Kat 990 sprzęgło Pawel_z_Jasla KTM 29 30.04.2020 14:08
Jęczące sprzęgło krzeszu Silnik, sprzęgło, skrzynia 3 21.07.2016 12:38
Sprzęgło vinc18 Silnik, sprzęgło, skrzynia 8 02.01.2014 15:33
Ślizga się sprzęgło. JarekAT Silnik, sprzęgło, skrzynia 15 20.09.2008 19:59
Dziwne sprzegło R2D2 Silnik, sprzęgło, skrzynia 11 20.08.2008 19:57


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.