![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#17 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]()
Te śruby są niejako zaprogramowane na wykręcanie.
Czy są to chociaż śruby dociskowe czy zwykłe? Nie da się ich dokręcić wystarczająco mocno. I tak się zaraz poluzują bo skoro zębatka ma luz na wałku (promieniowy i osiowy) to śruby skręcone na sztywno musiałyby przenosić całe obciążenia. A jak się poluzują to się i wykręcą. Według mnie nawet chemia tu nie daje gwarancji. Ewentualnie można wkręcić śruby na mocny loctite ale po dokręceniu wykręcić o pół obrotu tak by nie przenosiły obciążeń promieniowych. Ktoś tu w obronie owych śrub dawał przykład, że w innych rozwiązaniach stosowany jest seger i daje radę. Otóż taki pierścień osadczy potrafi przenieść dużo większe obciążenia niż 3 śruby ponieważ siła rozkłada się na całym obwodzie a pasowanie pierścienia w rowku jest dużo dokładniejsze. No i taki pierścień nie musi przenosić żadnych innych obciążeń (kręci się swobodnie) oprócz osiowych.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |