Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 28.05.2014, 08:05   #17
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Te śruby są niejako zaprogramowane na wykręcanie.
Czy są to chociaż śruby dociskowe czy zwykłe?

Nie da się ich dokręcić wystarczająco mocno. I tak się zaraz poluzują bo skoro zębatka ma luz na wałku (promieniowy i osiowy) to śruby skręcone na sztywno musiałyby przenosić całe obciążenia.
A jak się poluzują to się i wykręcą.

Według mnie nawet chemia tu nie daje gwarancji. Ewentualnie można wkręcić śruby na mocny loctite ale po dokręceniu wykręcić o pół obrotu tak by nie przenosiły obciążeń promieniowych.

Ktoś tu w obronie owych śrub dawał przykład, że w innych rozwiązaniach stosowany jest seger i daje radę. Otóż taki pierścień osadczy potrafi przenieść dużo większe obciążenia niż 3 śruby ponieważ siła rozkłada się na całym obwodzie a pasowanie pierścienia w rowku jest dużo dokładniejsze. No i taki pierścień nie musi przenosić żadnych innych obciążeń (kręci się swobodnie) oprócz osiowych.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.