![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,074
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 10 miesiące 4 dni 13 godz 54 min 57 s
|
![]()
Hmmmm, a ja mysle ze aby zwiekszyc sile hamowania, trzeba zwiekszyc cisnienie plynu lub zwiekszenie powierzchni tloczka hamulcowego. Aby zwiekszyc cisnienie plynu potrzebna jest sila na powierzchnie. Sila bierze sie z reki, powierchnia z powierzchni tloka. Wydajnosc ma tutaj ,niejszy wplyw, bo przewody sa krotkie.
Przyklad dla pompy hamulcowej: standard: Cisnienie 1N/cm2˛ = 1 N z palca na 1cm2˛ powierzchni tloka zwiekszamy tlok 2 razy: 0.5 N/cm2˛ = 1N z palca na 2 cm2˛ tloka. Czyli kazde zwiekszenie tloka sprawi ze bedzie trzeba mocniej palcami pchac. A teraz przyklad dla zacisku dla wartosci: cisnienie od pompy: 1n/cm2˛ standard: 1N/cm2˛ x 5cm2˛ powierzchni tloczka daje nam 5N sily na zacisku tjuning: zwiekszamy powierzchnie tloczka w zacisku 1N/cm2˛ x 10cm2˛ powierzchni tloczka w zacisku = 10 N sily na zacisku hamulcowym. konkluzja. Zwiekszenie sily hamowania (czyli wieksza sila na zacisku przy tej samej sile na palcach) mozna uzyskac jedynie przez powiekszenie powierzchni tloczkow w zacisku
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Rzeszów
Posty: 21
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 7 godz 42 min 31 s
|
![]()
W hondzie NTV nie wiem dokladnie w których rocznikach jest podobna pompa jak w afri, ma nawet gwint na lusterko zaślepiony takim koreczkiem, i kształty fajniejsze niż africowy klocek
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
To już się teoretyczne rozważania robią, ale fajnie
![]() To ja się podłączę; - na chłopski rozum - im większy tłoczek w zacisku, tym większa powierzchnia docisku. Natomiast, to nie tłoczek naciska na tarczę, a klocek, którego rozmiary są jakie są. Większy tłoczek, przez to że jest większy, nie będzie zatem chyba mocniej dociskał do klocka. Ważne jest wytworzone w układzie ciśnienie. Rozwijajć koncepcję skali - gdybyśmy chcieli tarczę hamulcową zatrzymać kamieniem który dociskamy cegłówką, to nie rozmiar cegłówki się liczy, ale siła z jaką dociśniemy kamień. Czyli znaczenie ma rozmiar klocków i to, aby tłoczek był do nich dopasowany, czyli żeby równomiernie je dociskał, natomiast sam rozmiar tłoczka w zacisku jest chyba istotny tylko pośrednio. Ważne jest ciśnienie w układzie, bo to ono przez tłoczek dociska klocki do tarczy. - ciśnienie z kolei zależy od tego z jaką siłą przez jakie światło przewodu hamulcowego wtłoczymy płyn do zacisku. Im mniejsze światło tym większe ciśnienie, ale wywołanie tego ciśnienia wymaga większej siły. - czyli może tłoczek w pompie? Ciśnienie jest wywoływane przez skompresowanie płynu, czyli płyn jest po prostu wpychany z dużą siłą do przewodów hamulcowych. Czyli istotna jest nie tylko jego średnica ale i skok tłoczka w pompie. Tłoczkiem poruszamy za pośrednictwem dźwigni hamulca na którą nakładamy siłę z naszych palców. Im większy tłoczek przy takim samym skoku, tym krótszy będzie nasz ruch palcami, ale to nie znaczy, że nasz ruch palcami będzie łatwiejszy. I znowu efekt skali - wyobraźcie sobie żę nasz tłoczek w pompie ma 2 metry średnicy i chcemy bo przesunąć o 5 cm za pomocą tej samej dźwigni hamulca. Będzie ciężko. Dlatego - nie tyle pompa i tłoczki, co sztywne przewody, i inne zaciski z większymi klockami. ![]()
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pompa hamulcowa kaput. | newrom | Hamulce, kola, opony | 13 | 23.09.2008 09:28 |