Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.02.2014, 20:23   #1
Jaszczur


Zarejestrowany: Feb 2011
Posty: 25
Motocykl: RD03
Jaszczur jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 2 godz 10 min 54 s
Domyślnie

Dzięki

Cylinder zostaje bez szlifu - 3 setki odchyłki, biorę tłok nominał selekcja B - 96,96 czyli luz max zostanie 7 setek. Pasuje, a oryginalnie utwardzona tuleja hondy nie do podrobienia.. Po szlifie w czasie docierania cylek zgubiłby 2 setki z środka i byłoby to samo Wiec zostaje.

Korba oryginalna HOnda zostaje, sprzęgło (oryginał honda) ma wartości nominalne - zostaje. Łańcuszka nierządu nawet nie mierzyłem - wylatuje na rzecz DID.

Jutro klamoty na miejscu, zobaczymy czy głowica będzie OK.. To najsłabszy punkt.. Swoją drogą ciekawe co zaciągnął.. Muszę dokładnie przejrzeć gaźniki

aaaa ma ktoś jakiś lakier do silników? kominkowe do 600 stopni to przesada, pozatym nie ma koloru.. Wystarczy pewnie lakier na 160 stopni. Pytanie jak wyjdzie takie malowanie, zmatowie lakier papierem wodnym i spróbuje prysnąć silnik

Pozdrawiam!

Ostatnio edytowane przez Jaszczur : 12.02.2014 o 12:54
Jaszczur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.02.2014, 21:09   #2
KristoF
 
KristoF's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: WKZ/LRY
Posty: 384
Motocykl: XL/XR350,KLE650,XJR1200.
Przebieg: 50+
Galeria: Zdjęcia
KristoF jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 4 dni 17 godz 2 min 0
Domyślnie

Kuźwa to wy mata w tych 600kach jakieś podwymiary wymiaru lub nadwymiaru
A masz luzy boczne korby czy ni huhu ?
A co mógłby zaciągnąć jagnie kawałek gniazda lub zaworu...
Jagnie ma czerwonki żaro jak robi Motip do 300C http://allegro.pl/motip-farba-lakier...877417958.html Czymać powinno ino liczy się zabieg, czyli przygotowanie powierzchni i po ok 1h od malowania do pierkarnika wyżarować to w 160C przez 1h. Na drugi dzień dobrze jest powtórzyć. A jagnie to do fahury na szkiełkowanie i proszkowe, ze 2 stówy, ale masz fest robotę, a farby suma sumarum tanie nie so, bo jednym szprejem to nie obrobisz, 3-4 bym liczył.

Pozdrawiam i że na pytania nie odpowiesz obstawiam!
__________________
klawo jak cholera
KristoF jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.02.2014, 21:35   #3
Jaszczur


Zarejestrowany: Feb 2011
Posty: 25
Motocykl: RD03
Jaszczur jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 2 godz 10 min 54 s
Domyślnie

Od początku,

Mocowania silnika pomierzę, nie wiem czy jutro dam radę, ale zrobię to

Okazuje się, że Wossner ma 4 selekcje dla Nominału

Nie wiem, czy są też selekcje nadwymiarów.

luzy boczne korby oczywiście są , brak takiego luzu pewnie świadczyłby o nieprawidłowościach w okolicy stopki korbowodu

"Jagnie" kawałek gniazda lub zaworu czysto teoretycznie mógł zaciągnąć, gdyż jeden z zaworów w głowicy chyba nie jest oryginalny, ale jeszcze nie sprawdziłem dokładnie więc nie powiem - jutro - pojutrze się okaże
Za tą koncepcją przemawia również to, że głowica wcześniej była już ściągana - w przeciwieństwie do cylindra, który ja rozdziewiczyłem

Na szkiełkowanie i proszkowe Jagnie chętnie, ale nie mam dobrych doświadczeń z cylindrami w tym zakresie w momencie gdybym od nowa tulejował to OK, ale tutaj mam obawy.


Ostatniego Twojego zdania nie rozumiem

EDIT:

Powodem spotkania tłoka z głowicą było gniazdo zaworowe - wypadło i narobiło troszkę zamieszania. Potem ktoś rozebrał silnik - do głowicy wymienił to gniazdo i złożył temat.

Okazuje się, że głowica jest OK, ale wszystkie 4 zawory były lekko krzywe.. A gniazdo jest dobrze dorobione i prawidłowo osadzone. Ciekawe, że ktoś to na takich zaworach złożył.. przez to są do wymiany wszystkie 4 bo są bardzo nierówno wytarte przylgnie.

Rama pięknie wymalowana, czas pomału zacząć to do kupy składać

Nadal brak lakiernika na zbiornik..

Muszę popchnąć też temat cynkowania.

EDIT 2:

SILNIK:

Zawory według różnych źródeł to GG-1044 lub GG-1043 (Vesrah). Pomierzyłem i do XL 600 LM 85 na pewno są GG-1043

http://catalog.vesrah.co.jp/catalog/shape/GG-1043.html



Łańcuszek rozrządu DID SCA0412SV-118 (118 ogniw)

Świeca DPR8EA-9

Komplet uszczelek IR 88180131

Pasuje do:

Marka Model Kod Rok produkcji
HONDA XL 600 LM Paris Dakar PD04 1985 Âť
HONDA XL 600 LM Paris Dakar PD04 1986 Âť
HONDA XL 600 LM Paris Dakar PD04 1987 Âť
HONDA XL 600 R PD03 1983 Âť
HONDA XL 600 R PD03 1984 Âť
HONDA XL 600 R PD03 1985 Âť
HONDA XL 600 R PD03 1986 Âť
HONDA XL 600 R PD03 1987 Âť
HONDA XL 600 RM PD04 1986 Âť
HONDA XR 600 R PE04 1985 Âť
HONDA XR 600 R PE04 1986 Âť
HONDA XR 600 R PE04 1987 Âť

Uszczelniacze silnika (simmeringi):

Kopniak: AO 20x32x7 INCO
Wałek zdawczy: AO 25x45x7 NEUTRAL
Dźwignia zmiany biegów: A 14x28x7 INCO

Filtr oleju: HF112

Olej silnik: 2,4l ja proponuje MOTUL 5100 15W-50

Filtr powietrza MIW H1144 ( 17213-MG2-000 )

EDIT 3:

XL 600 LM

Koło tył:

łożyska 6203, wymiary: 17x40x12 2 szt

Zbierak:

łożysko 6204, wymiary: 20x47x14
uszczelniacz wymiary: 28x47x7

koło przód:

łożysko 6202, wymiary: 15x35x11 2 szt

Od strony tarczy:
uszczelniacz stożkowy SDD 21x37x7

Od strony ślimaka:
uszczelniacz SDD 40x50x5-1

Łożyska główki ramy: ALL BALLS 22-1021 (można zamówić same łożyska po wymiarach, ale ALL BALLS daje w komplecie uszczelniacze przeciwpyłowe na łożyska.

Łożyska wahacza:
łożysko: HK 2030 ZWD 2 szt

KOŁA:

Tył:
Szprychy 4 rożne długości,
dłuższe od strony zbieraka - najdłuższe "na wierzchu"
krótsze od strony bębna - najkrótsze "pod spodem"

Przód:
Szprychy 2 różne długości,
krótsze z obu stron "pod spodem"
dłuższe z obu stron "na wierzchu"

Uszczelniacze przedniego zawieszenia: 41x54x11

Łożyska kiwaczki wahacza:
NTN 7N-HVS 15x22x17 MU x2

Ostatnio edytowane przez Jaszczur : 05.04.2014 o 21:23 Powód: relacja
Jaszczur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.03.2014, 23:14   #4
KristoF
 
KristoF's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: WKZ/LRY
Posty: 384
Motocykl: XL/XR350,KLE650,XJR1200.
Przebieg: 50+
Galeria: Zdjęcia
KristoF jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 4 dni 17 godz 2 min 0
Domyślnie

Mój złożony, wyszło tak:





Głowica Championem 600C pryśnięta bo mi zbrakło Motipa 800C (na deklach i pokrywie, plus bezbarwny). Kolektor ssący sklejony Poxipolem. Nowe: pierścienie STD, łożyska wałka, łańcuszek, dorabiane zawory i prowadnice, sprężyny sprzęgłowe, uszczelki, simmeringi. Niestety nie ma tak dobrze jak w klasie 600 czy 400... nie ma tłoka, ślizgacza i szlifu. Na razie działa, nic się nie jara.
__________________
klawo jak cholera
KristoF jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Yamaha TTR600 vs Honda XR600R vs Honda XR650R Wolo Inne - dyskusja ogólna 84 06.02.2018 10:38


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.