Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.11.2013, 23:41   #1
Mixajlo
Mixol S
 
Mixajlo's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: czarny las
Posty: 237
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Mixajlo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 1 dzień 6 godz 19 min 10 s
Domyślnie

Metod badania twardości materiałów nie porównuje się. Metoda pomiaru dedykowana jest dla każdego stopu indywidualnie. Dla przykładu brinell dobry jest badania stopów nejednorodnych, natomiast vickers wymaga próbek o odpowiednio przygotowanej powierzchni i strukturze jednorodnej. Brinell stosowany jest do stopów miękkich, do badania stopów twardych bądź utwardzanych powierzchniwo konieczne jest zastosowanie ostrosłupa (Vickers lub Rockwell) zamiast kulki. Teoria mówi że najbardziej obarczony błędami jest Rockwell. No i pytanie czy badamy wpływ twardości zębatki na zużycie wałka czy na zużycie całego zestawu napędowego?

Ostatnio edytowane przez Mixajlo : 12.11.2013 o 23:47
Mixajlo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.11.2013, 20:24   #2
PiotrTMC


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Bolesławiec
Posty: 109
Motocykl: RD03
Przebieg: 64000
PiotrTMC jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 14 godz 45 min 13 s
Domyślnie

Pomiędzy zębatka i wałkiem zawsze jest luz i nic tu nie pomoże badanie twardości, bo to raczej niczego nikomu nie powie, nie jest to połączenie stałe i zawsze będzie dochodzić do ogromnego tarcia bo tez siła, z jaką oddziałuje wałek na zębatkę, a zębatka na wałek jest ogromna,zmienna i i zawsze działa niszcząco, co powoduje pochylenie się zębów, czy też wieloklinów na wałku i nic tego nie zmieni, pominąłem hardcorową jazdę w ostrym terenie, która moim zdaniem i wbrew opinii wielu czarnuchów dobija nie tylko wałek ,ale cały napęd, co nie oznacza ze jeżdżę po czarnym i oszczędzam swoją afrykę. Nie chce się tu wymądrzać ale to co pisze to chyba logiczne i jedynym ratunkiem dla zywego wałka jest czesta wymiana zębatek żeby zniwelować luz i mniejszy tym lepiej, i dobre smarowanie ewentualnie wklejanie na klej do stali, zawsze cos pomoże. A tak na marginesie to nasze sprzęty afrykowe są juz sporo wyeksploatowane jedne bardziej drugie mniej często katowane niczym 100kg crosówki i dziwne ze wałki sie sypią. Mnie juz to nie dziwi... pozdr.
PiotrTMC jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wymiar zębatek - różnice - wrażenia Misza Rama, zawieszenia, napęd 112 06.06.2024 21:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.