![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() |
![]() Cytat:
planowanie odbywa się na frezarce. matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Very Old Member ;)
![]() Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 322
Motocykl: RD04
![]() Online: 5 dni 17 godz 21 min 27 s
|
![]() Cytat:
Nie do konca rozumiem czym jedne glowice roznia sie od drugich. Prosze o wyjasnienie ![]()
__________________
Pawel RD04 '92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() |
![]() Cytat:
podobne zabiegi widywałem kilkakrotnie na YT i tam również była to frezarka. obstawiam, że stopy amelinium, z którego zrobione jest 99% współcześnie esploatowanych głowic jest lepiej jednak skrawać niż szlifować. Puff - mylę się? pomijając tematy naprawcze - jak jest obrabiana głowica od strony komór spalania na produkcji ![]() matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Very Old Member ;)
![]() Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 322
Motocykl: RD04
![]() Online: 5 dni 17 godz 21 min 27 s
|
![]() Cytat:
Aluminium znacznie lepiej sie szlifuje niz skrawa. Jest to "suchy" material z upierdliwym wiorem. Obrobka fabryczna glowicyto psobny temat. Jest ona obeabiana. Jednego zamocowania wieloma narzedziami. Kilka plaszczyzn (czesto w tym samym czasie) jest obrabianych na maszynach CNC i tutaj niejako technologia i ksiegowi czesto wymuszaja uzycie "mniej optymalnego narzedzia".
__________________
Pawel RD04 '92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Zarejestrowany: Jan 2012
Posty: 17
Motocykl: RD07
Przebieg: 65000
![]() Online: 1 dzień 18 godz 19 min 49 s
|
![]()
A to sorry...żle się wysłowiłem...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Very Old Member ;)
![]() Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 322
Motocykl: RD04
![]() Online: 5 dni 17 godz 21 min 27 s
|
![]()
Ja sie jednak upieram przy szlifie...
We wspomnianym filmiku narzedziem nie jest noz ani frez tylko rodzaj tarczki sciernej. Uwazam, ze tarcza szlifierki pozwoli zachowac odpowiednia predkosc i lepsza tolerancje.
__________________
Pawel RD04 '92 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() TO JEST FREZARKA - ten proces nazywa się fly-cutting. Sam imak noża jest tak wielki, bo frezarka ta działa tylko w jednej osi i żeby nie robić dwóch przelotów obok siebie. To jaki profil ma nóż/narzędzie skrawające i z czego jest zrobiony to już jest inna bajka niemniej nie ma to NIC wspólnego ze szlifowaniem. To jest obróbka skrawaniem. AMEN. To jest po prostu wyspecjalizowana frezarka do jednej roboty i wsio. Nie ma nad czym kruszyć kopii. Aczkolwiek jeśli ktoś ma ten temat konkretną wiedzę to chętnie ją przyjmę. Na przykład wciąż niewyjaśnione pozostaje w jaki sposób obrabiane są głowice w toku produkcji. Stawiam flachę, że również skrawaniem. matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Regeneracja Ohlinsa | Pawel_z_Jasla | Rama, zawieszenia, napęd | 3 | 06.09.2011 10:22 |
Regeneracja piasty klejem | Uriel | Rama, zawieszenia, napęd | 6 | 28.06.2010 16:39 |