![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Czy idąc za tym przykładem należy w AT wlutować diody do wszystkich przekaźników?
W autach też są diody? Jestem nieukiem z elektroniki, ale wydaje mi się, że dioda ta ma sens tylko kiedy jak napisał słusznie Xargo1 cewka przekaźnika jest sterowana "czystą elektroniką" Te napięcie kiedyś mierzyliśmy w pracowni elektronicznej z kumplami potrafi się wyprodukować 400V |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
poleca: filcy - jako obuwie trwałe, zawsze modne i wygodne
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: W-wa/Stare Bielany
Posty: 864
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 19 godz 59 min 55 s
|
![]() Cytat:
![]() Miałem diodę pod ręką to wsadziłem, nie będę się jednak upierał przy jej obecności w układzie. Dwie rzeczy są na tę chwilę pewne a jedna niepewna. Pewne jest, że układ będzie działał i bez diody oraz, że ten element nie powoduje żadnych niepożądanych skutków ubocznych. A czy coś daje, skoro jest w układzie czysto elektrycznym a nie elektronicznym? dalibóg nie wiem ![]()
__________________
"Im wyżej się wznosimy tym mniejsi wydajemy się być tym którzy zostają na dole" F. Nietzche |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Dioda jeśli ulegnie "awarii" albo nie ma przewodzenia w obydwóch kierunkach, albo jest zwarta i przewodzi również w dwóch kierunkach. Co się stanie jeśli zwarta?- po włączeniu zapłonu wyleci bezpiecznik od jakiegoś obwodu pod którym się podpiąłeś.(patrz schemat) No i problem ![]() Co ty na to? a może to moja bujna wyobraźnia tylko.....jeśli tak to nie ma sprawy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
poleca: filcy - jako obuwie trwałe, zawsze modne i wygodne
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: W-wa/Stare Bielany
Posty: 864
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 19 godz 59 min 55 s
|
![]()
Racja Kazmir! Teoretycznie, hipotetycznie jest możliwe zwarcie diody i mój pogląd o braku skutków ubocznych można o kant d..... potłuc
Jak zawsze są dwa wyjścia 1. Podejście minimalistyczne - wywalić tę diodę. Wiadomo to czego nie ma się nie popsuje. 2. Wstawić niewielki bezpiecznik w obwód cewki przekaźnika. Jak padnie dioda to wywali tylko on. Właściwie bezpiecznik i tak będzie potrzebny bo przy podłączeniu do fabrycznego przewodu czarno-czerwonego idącego od stacyjki nie korzystamy z żadnego bezpiecznika w skrzynce. Obwód cewki przekaźnika jest więc niezabezpieczony Edit: znaczy się jest jeszcze w odwodzie bezpiecznik główny, ale lepiej nie ryzykować nagłego unieruchomienia motocykla z jakiegoś błachego powdodu
__________________
"Im wyżej się wznosimy tym mniejsi wydajemy się być tym którzy zostają na dole" F. Nietzche Ostatnio edytowane przez szwedzkikucharz : 23.11.2008 o 09:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Powodzenia rozumiem że próba tych manetek w najbliższy czwartek w 200 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
RENIA
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Lubartów
Posty: 406
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 22 godz 31 min 57 s
|
![]()
A tak jeszcze napisales o tym czym przymocowac manetki - nie robilem tego jeszcze u siebie w Afryczce alemam taki patent z roweru - jak podprowadzisz kobiecie na 10 min lakier do włosów, popryskasz nim manetke od srodka, szybko ją zamontujesz to bez brudzenia sie fajnie ja osadzisz na miejscu i bedzie sie trzymac....
__________________
Rain chaser |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
poleca: filcy - jako obuwie trwałe, zawsze modne i wygodne
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: W-wa/Stare Bielany
Posty: 864
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 19 godz 59 min 55 s
|
![]()
Dzięki, ciekawy sposób. Podobno można też na butapren. U mnie lewa weszła dosyć ciasno bez żadnych środków dodatkowych, a prawą (wzorem Mc Gaiwera) umocowałem wykorzystując to co miałem akurat pod ręką. Dwa wąskie kawałki plastra naklejone na plastikową tuleję rollgazu załatwiły sprawę. Trzeba tylko w prawej manetce powiększyć otwór przez który przechodzi śruba obciążnika kierownicy, bo jak jedno naciska na drugie to rollgaz zwyczajnie się zacina.
__________________
"Im wyżej się wznosimy tym mniejsi wydajemy się być tym którzy zostają na dole" F. Nietzche |
![]() |
![]() |