Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.11.2008, 13:33   #1
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

ale zalewalismy olowiem KTMa 990i w Kirgizji i nie bylo najmniejszych problemow. niestety nie wiem czy miał katalizator. Mail przełocznik na LO fuel. ale nigdy nie uzył bo nie bylo potrzeby.

Cytat:
Napisał Pretor Zobacz post
Rozmawiałem w serwisie odnośnie mojego GS.
Ogólnie ze zmianą oktanów nie ma problemu gdyż tak powiedział AdaM72 posiadam czujnik stukowy. Motocykl sam dostosuje mapę pracy silnika.

Problem jest wtedy jak zalejemy ołowiem. Efekt taki jak wspomniał Franz.

A ty Pretor, nie czaruj tutaj o bmwu w afri-dziale tylko zasuwaj do działu podróże i pisz relacje, bo tu wielu chetnych i zainteresowanych. Notatniczek podobno juz przyjechał z kontenerem. Logistyka nas tez interesuje.
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 28.02.2013 o 10:58
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.11.2008, 14:41   #2
JareG
Piast Kołodziej
 
JareG's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Toruń
Posty: 1,890
Motocykl: RD03
JareG jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 17 godz 44 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
ale zalewalismy olowiem KTMa 990i w Kirgizji i nie bylo najmniejszych problemow. niestety nie wiem czy miał katalizator.
Chyba wszystko teraz ma katalizator - kumpel w Trampku 2006/2007 ma, a wtrysku tam ni ma.. ekologia
__________________
Pozdrawiam z Torunia i okolic,
Jarek

K1200RS & TRX850 & XTZ850
JareG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.11.2008, 15:04   #3
AdaM72
 
AdaM72's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: gdzie?
Posty: 131
Motocykl: ?? tak, to niewykluczone ale dokładnie to nie pamiętam
Przebieg: tak
Galeria: Zdjęcia
AdaM72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 6 godz 35 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał JareG Zobacz post
Chyba wszystko teraz ma katalizator - kumpel w Trampku 2006/2007 ma, a wtrysku tam ni ma.. ekologia
Nie tylko teraz. Subaru Libero, 1992. Gaźnik, katalizator i, jeszcze sonda lamda do tego. A najlepsze, że bez dopalacza i sondy też działa.
__________________
#8 W podpisach nie warto pisać byle czego. Tylko same mądrości.
#5 A jak się komu nudzi to niech sobie coś w Świątyni poczyta.
AdaM72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.11.2008, 15:29   #4
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

VARADERO ma euro 4 bez katalizatora
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.11.2008, 20:33   #5
sambor1965
 
sambor1965's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,661
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
sambor1965 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 7 godz 52 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
ale zalewalismy olowiem KTMa 990i w Kirgizji i nie bylo najmniejszych problemow. niestety nie wiem czy miał katalizator. Mail przełocznik na LO fuel. ale nigdy nie uzył bo nie bylo potrzeby.
Ja wiem. Nie mial A zbiornik mial duzy i nie widzialem by tankowal z butelek...
sambor1965 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.11.2008, 21:22   #6
zbyszek_africa
księgowy...
 
zbyszek_africa's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Radom
Posty: 1,500
Motocykl: KTM LC8 990 Adv.S 08' E-bike CUBE Fox full
zbyszek_africa jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 33 min 57 s
Domyślnie

Panowie to może ja trzy grosze o moim 990Adv. Czy w górach ok.2000m., czy mu naleję 98, 95 czy 91oktan nie widzę różnicy, sam się przestawia. Jest dodatkowa opcja przestrojenia mapy zapłonu, ale na berbeluchę 80okt. A czy ona jest ołowiowa czy nie to niech katalizator się martwi, tzn.ceramika w tłumiku. Ołów pokryje powłoką ceramikę i tyle, katalizator przestanie spełniać swoją rolę. będzie to po prostu zwykły tłumik, bez dopalania (oczyszczania) spalin. Jeśli jestem z Green to mnie sumienie zagryzie, ale nie jestem.
Tłumiki KTM są bardzo dobre, tylko trochę ciężkie przez tą ceramikę, jak nie będę miał kasy to je wybebeszę, a jak będę to kupie Akrapowicze. Aha, sonda lambda jest na kolektorze, więc nie reaguje na to co jest za nią (ma to w dupie) i dobrze
zbyszek_africa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.11.2008, 22:35   #7
Pretor
 
Pretor's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: stolyca
Posty: 75
Motocykl: F 800 GS
Pretor jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 24 min 45 s
Domyślnie

Franz właśnie rozebrałem układ. Zajęło mi to godzinę i to tylko dlatego, że jedna śruba od kolektora była tak schowana, że normalnie w serwisie chyba owiewki i chłodnicę zrzucają aby zdjąć portki.
No i tak jak mówiłem może zrobić otworek od dołu wydłubać to i owo i zaspawać.
A i jeszcze jedno. Jeden z mechaników powiedział mi podczas rozmowy, że tak naprawdę katalizator jest wydajny podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Jak się daje w palnik to praca katalizatora jest prawie zerowa.
Wszędzie piszą że to jest regulowany katalizator. Niby jak on się reguluje? Może chemicznie bo ani śruby ani elektroniki w nim nie ma.
Oto fotki:





Ostatnio edytowane przez Pretor : 21.11.2008 o 23:40
Pretor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2008, 20:32   #8
Pretor
 
Pretor's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: stolyca
Posty: 75
Motocykl: F 800 GS
Pretor jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 24 min 45 s
Domyślnie

Otworzyłem puchę od dołu. Wyjęcie kata nie jest proste. Siedzi on w stalowej obudowie która jest zgrzana do całego wydechu. Same wnętrzności katalizatora też łatwo się nie wyjmują. Walczyłem 2-3 godziny i oddałem portki do fachowca czyli pana tłumikarza który zawsze mnie rozumie. Ma coś wymyślić na poniedziałek.

Wydech zmodernizowany. Katalizator wycięty. Dzisiaj zrobiłem rundkę wkoło domu. Wydaje się wszystko na miejscu. Nie ma żadnych wariacji. Jedyne co to mam wrażenie, że przy ok 5000 obrotów dostaje lekkiego kopa. Może jest to spowodowane lepszym opróżnianiem układu?

Mam takie pytanie. Zmieniając układ wydechowy zmieniam zapewne ciśnienia w tym układzie. Może to doprowadzić do zubożenia mieszanki. W silniku gaźnikowym robi się pewne zmiany za pomocą odpowiednich regulacji i modyfikacji.

Jak to jest w silniku na wtrysku?
Jakby nie było składem mieszanki kieruje komputer. Czy on dzięki lambdzie zauważy że skład jest zły i samodzielnie zrobi korektę?
To pytanie ma też kontekst jazdy na dużych wysokościach.
Jak myślicie?

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 28.02.2013 o 11:01
Pretor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.11.2008, 17:49   #9
PawelZDR


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Złocieniec
Posty: 322
Motocykl: 2xRD07
PawelZDR jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 17 godz 32 min 14 s
Domyślnie

Ciśnienie się zmieniło ale skoro nie czujesz żadnych efektów ubocznych to znaczy ,że jest ok i tym się nie przejmuj.Dbaj o szczelność układu przed lambdą bo jak silnik przy suwie wydechu zacznie ssać powietrze przed nią to będzie kłamać w odczytach i system zgłupieje.Jeśli chodzi o jazdę na dużych wysokościach to nikt Ci nie powie jak się zachowa na 100%.Mapy w sterowniku mają pewną rozpiętość działania jeśli warunki przekroczą pewną granicę to może zdarzyć się tak ,że silnik odmówi poprawnej pracy.Tak drastyczny scenariusz przewiduję tylko na bardzo wysokich przełęczach np.Himalaje.Zawsze można zamontować Power Commander czyli programowalny sterownik silnika ale musiałbyś wozić ze sobą notebook-a do wgrywania zmodyfikowanych map.
PawelZDR jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.11.2008, 09:27   #10
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał PawelZDR Zobacz post
Zawsze można zamontować Power Commander czyli programowalny sterownik silnika ale musiałbyś wozić ze sobą notebook-a do wgrywania zmodyfikowanych map.
tak własnie robią wlasciciele "wtysków" w Himalajach
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wtrysk w Afryce Wojak Układ elektryczny i zapłonowy 105 24.06.2024 21:30
zawór wydechowy w pierwszym cylindrze everybike Silnik, sprzęgło, skrzynia 19 04.04.2012 10:12
Wtrysk i 800ccm QrczaQ Wszystko dla Afryki 46 25.09.2008 11:09


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.