![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
![]()
ale zalewalismy olowiem KTMa 990i w Kirgizji i nie bylo najmniejszych problemow. niestety nie wiem czy miał katalizator. Mail przełocznik na LO fuel. ale nigdy nie uzył bo nie bylo potrzeby.
Cytat:
A ty Pretor, nie czaruj tutaj o bmwu w afri-dziale ![]()
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) Ostatnio edytowane przez Dzieju : 28.02.2013 o 10:58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Piast Kołodziej
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Toruń
Posty: 1,890
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 tygodni 17 godz 44 min 37 s
|
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: gdzie?
Posty: 131
Motocykl: ?? tak, to niewykluczone ale dokładnie to nie pamiętam
Przebieg: tak
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 6 godz 35 min 59 s
|
![]()
Nie tylko teraz. Subaru Libero, 1992. Gaźnik, katalizator i, jeszcze sonda lamda do tego. A najlepsze, że bez dopalacza i sondy też działa.
__________________
#8 W podpisach nie warto pisać byle czego. Tylko same mądrości. #5 A jak się komu nudzi to niech sobie coś w Świątyni poczyta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
VARADERO ma euro 4 bez katalizatora
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
księgowy...
![]() |
![]()
Panowie to może ja trzy grosze o moim 990Adv. Czy w górach ok.2000m., czy mu naleję 98, 95 czy 91oktan nie widzę różnicy, sam się przestawia. Jest dodatkowa opcja przestrojenia mapy zapłonu, ale na berbeluchę 80okt. A czy ona jest ołowiowa czy nie to niech katalizator się martwi, tzn.ceramika w tłumiku. Ołów pokryje powłoką ceramikę i tyle, katalizator przestanie spełniać swoją rolę. będzie to po prostu zwykły tłumik, bez dopalania (oczyszczania) spalin. Jeśli jestem z Green to mnie sumienie zagryzie, ale nie jestem.
Tłumiki KTM są bardzo dobre, tylko trochę ciężkie przez tą ceramikę, jak nie będę miał kasy to je wybebeszę, a jak będę to kupie Akrapowicze. Aha, sonda lambda jest na kolektorze, więc nie reaguje na to co jest za nią (ma to w dupie) i dobrze ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: stolyca
Posty: 75
Motocykl: F 800 GS
![]() Online: 2 godz 24 min 45 s
|
![]()
Franz właśnie rozebrałem układ. Zajęło mi to godzinę i to tylko dlatego, że jedna śruba od kolektora była tak schowana, że normalnie w serwisie chyba owiewki i chłodnicę zrzucają aby zdjąć portki.
No i tak jak mówiłem może zrobić otworek od dołu wydłubać to i owo i zaspawać. A i jeszcze jedno. Jeden z mechaników powiedział mi podczas rozmowy, że tak naprawdę katalizator jest wydajny podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Jak się daje w palnik to praca katalizatora jest prawie zerowa. Wszędzie piszą że to jest regulowany katalizator. Niby jak on się reguluje? Może chemicznie bo ani śruby ani elektroniki w nim nie ma. Oto fotki: ![]() ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez Pretor : 21.11.2008 o 23:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: stolyca
Posty: 75
Motocykl: F 800 GS
![]() Online: 2 godz 24 min 45 s
|
![]()
Otworzyłem puchę od dołu. Wyjęcie kata nie jest proste. Siedzi on w stalowej obudowie która jest zgrzana do całego wydechu. Same wnętrzności katalizatora też łatwo się nie wyjmują. Walczyłem 2-3 godziny i oddałem portki do fachowca czyli pana tłumikarza który zawsze mnie rozumie. Ma coś wymyślić na poniedziałek.
Wydech zmodernizowany. Katalizator wycięty. Dzisiaj zrobiłem rundkę wkoło domu. Wydaje się wszystko na miejscu. Nie ma żadnych wariacji. Jedyne co to mam wrażenie, że przy ok 5000 obrotów dostaje lekkiego kopa. Może jest to spowodowane lepszym opróżnianiem układu? Mam takie pytanie. Zmieniając układ wydechowy zmieniam zapewne ciśnienia w tym układzie. Może to doprowadzić do zubożenia mieszanki. W silniku gaźnikowym robi się pewne zmiany za pomocą odpowiednich regulacji i modyfikacji. Jak to jest w silniku na wtrysku? Jakby nie było składem mieszanki kieruje komputer. Czy on dzięki lambdzie zauważy że skład jest zły i samodzielnie zrobi korektę? To pytanie ma też kontekst jazdy na dużych wysokościach. Jak myślicie? Ostatnio edytowane przez Dzieju : 28.02.2013 o 11:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Złocieniec
Posty: 322
Motocykl: 2xRD07
![]() Online: 3 tygodni 17 godz 32 min 14 s
|
![]()
Ciśnienie się zmieniło ale skoro nie czujesz żadnych efektów ubocznych to znaczy ,że jest ok i tym się nie przejmuj.Dbaj o szczelność układu przed lambdą bo jak silnik przy suwie wydechu zacznie ssać powietrze przed nią to będzie kłamać w odczytach i system zgłupieje.Jeśli chodzi o jazdę na dużych wysokościach to nikt Ci nie powie jak się zachowa na 100%.Mapy w sterowniku mają pewną rozpiętość działania jeśli warunki przekroczą pewną granicę to może zdarzyć się tak ,że silnik odmówi poprawnej pracy.Tak drastyczny scenariusz przewiduję tylko na bardzo wysokich przełęczach np.Himalaje.Zawsze można zamontować Power Commander czyli programowalny sterownik silnika ale musiałbyś wozić ze sobą notebook-a do wgrywania zmodyfikowanych map.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
![]()
tak własnie robią wlasciciele "wtysków" w Himalajach
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wtrysk w Afryce | Wojak | Układ elektryczny i zapłonowy | 105 | 24.06.2024 21:30 |
zawór wydechowy w pierwszym cylindrze | everybike | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 19 | 04.04.2012 10:12 |
Wtrysk i 800ccm | QrczaQ | Wszystko dla Afryki | 46 | 25.09.2008 11:09 |