Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.05.2013, 07:26   #1
BLOB
El Mariachi
 
BLOB's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Podkarpackie
Posty: 1,493
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
BLOB jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 12 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szymon25 Zobacz post
mi tez stuka. szczególnie jak w złożeniu wjade w jakiś dołek i jak przeskakuje przez policjanty. Przejmować sie tym mocno czy nie?
Olej to, ja tak mam już 20tysi. problem tylko na winklach bo lagi skaczą jak zła panna na ulicy.
20 letnie sprzęty tak maja
__________________
Niech moc będzie z wami ...........
BLOB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2013, 01:04   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 58 s
Domyślnie

te stuki o których piszecie pochodzą od wyrobionej plastikowej tulejki, która nie jest wymienna a znajduje się w dolnej części chromowanej lagi. Stuk ten powstaje podczas szybkiej zmiany kierunku pracy zawieszenia. Jest wyczuwalny także na kierownicy i niczym nie różni się od objawów dźwiękowych luzu na główce ramy. Łatwo to sprawdzić wyjmując lagę z motocykla - naciskamy i gwałtownie puszczamy. Jeżeli tulejki są mocno wyrobione to takie zawieszenie napier..a konkretnie i jest to głównie słyszalne podczas wolnej jazdy, później szum wiatru i dźwięk silnika skutecznie to zagłusza.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 25.10.2013 o 01:16
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2013, 09:44   #3
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,735
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 2 dni 5 godz 5 min 40 s
Domyślnie

Był kiedyś wątek "stuki przy dobiciu" ale nie mogę znaleźć".
Sporo różnych teorii się tam pojawiło.
Były chyba nawet osoby, które powymieniały co się dało i dalej stukało
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2013, 10:08   #4
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Poncki Zobacz post
Były chyba nawet osoby, które powymieniały co się dało i dalej stukało
Tylko tego nie da się wymienić bo dolna część lagi jest zaprasowana no chyba, że ktoś to zeszlifował dorobił plastik z teflonu wszystko złożył a później pospawał bo inaczej tego nie widzę.

W każdym razie wg.mnie to tylko to może stukać bo innego elementu, który ma jakikolwiek luz w zawieszeniu nie ma. A niestety pewnie nikt go nie wymieniał bo teoretycznie się nie da.. a w rurę pewnie też mało kto zagląda i niektórzy mogą nawet nie wiedzieć o jego istnieniu..
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.10.2013, 14:03   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 58 s
Domyślnie

Dodam tylko, że likwidacja problemu to wymiana rur zawieszenia, które to zawierają te zaworki - koszt. ok 700-800 są to rury firmy TLT i tylko te polecam ponieważ zaworek ma także dodaną sprężynkę, która odpycha go w stronę zamknięcia.

Jak już zawiecha rozebrana to proponuję wymienić uszczelniacze (najlepiej NOK), olej (jakiś dobry syntetyk 5W) oraz jak trzeba to panewki - tylko nie na oryginał HONDY bo te teraz sprzedawane to badziewie - proponuję ALLBALLS tańsze o ok 20zł /sztuce

Jeżeli chodzi o panewki z HONDY to górna nie ma teraz grubej warstwy teflonu tylko bardzo cienką siateczkę gdzie w dziurach widać metal. Warstwa teflonu jest bardzo ale to bardzo cienka i często nasza stara panewka po przebiegu 100.000km ma go duuużo więcej!!!

całkowity koszt likwidacji stuków to 800-1000zł w zależności ile własnej pracy w to włożymy.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 31.10.2013 o 14:08
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2013, 09:44   #6
mirkoslawski
 
mirkoslawski's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Kielce
Posty: 1,655
Motocykl: Dziczyzna
Przebieg: ustalam
mirkoslawski jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 14 godz 34 min 27 s
Domyślnie

Ja też tak mam, w sensie stuków - są tylko w sytuacji, gdy np. wolno najadę na studzienkę lub krawężnik (niewysoki - taki do 10 cm) a cały przód mam od husqi i działa świetnie...czyżby u mnie też panewka? Luzu na główce brak. Czy gdyby to była panewka w ladze wyrobiona, działała by regulacja (a działa u mnie dobrze) i nie puszczało oleum z lagi (szybsze zużycie uszczelniaczy)? Bo idzie zima więc mogę rozebrać lagi Jeszcze spróbuję zmienić łożyska na główce bo jakoś tak nie widzę jako przyczyny wyrobionej panewki (ale ja się nie znam) bo stuk dochodzi (takie mam wrażenie) z okolic ramy.
mirkoslawski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
silnik transalpa 92r. w ramie RD03 piotrek Silnik, sprzęgło, skrzynia 6 26.02.2010 09:20
Gdzie nas jeszcze nie było? giziu Kwestie różne, ale podróżne. 14 29.07.2008 17:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.