![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
![]()
Moim skromnym zdaniem, gdyby to był regler, to miałbyś grubo powyżej 15V. lub brak ładowania przy obciążeniu choćby światłami. Pewnie jak włączysz długie lub inne dodatkowe odbiorniki, to efekt masz podobny (pow 15 do 15,5, czasem 15,8)
Napięcie ładowania skacze też w górę, tuż po wyłączeniu większych odbiorników? Stawiam na kiepski, zasiarczony akumulator, który w tym momencie jest już kiepskim odbiornikiem. Miałem identyczne objawy - po wymianie aku, napięcie ładowania wróciło do normy, niezależnie od obciążenia. Sprawdź jeszcze główną masę - drugi koniec ujemnego przewodu od aku. R. Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 313
Motocykl: RD07a
Przebieg: 1000
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 1 godz 16 min 43 s
|
![]()
miałem taki przypadek że napięcie 12,6V przy włączonych światach, po wyłączeiu świateł 13,9V. Taka sytulacja trwała ok 2-3 minut. Potem wszytsko wróciło do normy. Narzie się nie powtórzyło ale czy to początek padania regulatora?
pozdro |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 11 godz 43 min 30 s
|
![]() Cytat:
Sprawdzić stan konektorków w kostce . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Are we truly alone? The Truth is Out There
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 3 min 57 s
|
![]()
1. Po przeprogramowaniu voltomierza okazało się, że prąd ładowania wynosił maksymalnie 15,2 V
2. Zamieniłem akumulator na trochę mniejszy z Vespy, objawy były nadal takie same. 3. Za radą zacząłem szukać problemów z masą. Wyczyściłem dokładnie obie klemy oraz wewnątrz końcówki przewodów od akumulatora. Wykręciłem śrubę trzymającą 2-gi koniec minusa od aku. Tę na silniku. Końcówkę oraz śrubę dokładnie oczyściłem, potraktowałem kontaktem i wkręciłem na miejsce. Rezultat tej ostatniej operacji był zaskakujący. Wszystko się prawie uspokoiło. Czasem napięcie przy hamowaniu i działającym kierunku skacze do 14,8V . Wygląda na to, że jeszcze gdzieś jest trochę za mała masa. Przyjrzę się dokładniej stykom i przewodom od tylnej lampy. Bo chyba w tym kierunku należy dalej iść. Dziękuję za wskazówki. @Rafwro - przy jakiejś zlotowej okazji jestem Ci winien gratyfikację % ![]() Dziękuję Ostatnio edytowane przez slafo : 09.05.2013 o 22:06 Powód: literówka |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Are we truly alone? The Truth is Out There
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 3 min 57 s
|
![]()
Czy napięcie wskazywane przez volomierz , ponad 14,4V może być szkodliwe dla instalacji ? Skacze czasem do 14,8V - 14,9V , o te pół za dużo
![]() Starać się to na siłę poprawić, czy na razie mogę dać sobie z tym spokój? Taka piękna pogoda, a ja zamiast jeździć to grzebię w różnokolorowym królewskim makaronie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
![]() Cytat:
Moim zdaniem nie jest szkodliwe, mieści się w przedziale dla Afryki. Motocykl ma swoje lata, z Twojego opisu wynika, ze zrobiłeś już kawał dobrej roboty dla zabezpieczenia elektryki. Zostaw ten "makaron" i używaj królowej. Śledź ładowanie, jeśli jest jeszcze jakiś syf na łączeniach, to będzie dawał o sobie znać np. przez coraz większy opór, a to będzie skutkowało wzrostem napięcia ładowania. - Wtedy będziesz grzebał dalej. R |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 313
Motocykl: RD07a
Przebieg: 1000
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 1 godz 16 min 43 s
|
![]()
Styki poczyszczone, problem nie rozwiązany. Teraz częsciej pokazuje przy jeździe 12,5-12,7V, wyłącze świateł idzie do 13,7-14,1V, po czym zchodzi do ok. 13,4 V. Czy jak pokazuje 12,5-12,7V to czy czasem nie jest to napięcie akumulatora? Tak taką samą wartość pokazuje przy przekręceniu kluczuka (światła zawsze mam włączone). Czyli tak jakby odcinał ładowanie a zasilanie szło tylko z akumulatora.
Ostatnio edytowane przez mihoo : 15.05.2013 o 18:23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Wygląda na to że poszła jakaś faza w reglerze i ładuje częściowo.
Tak mi się zdaje Pod pełnym obciążeniem jest poniżej 13V czyli nie ładuje fizycznie nam już AQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 313
Motocykl: RD07a
Przebieg: 1000
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 1 godz 16 min 43 s
|
![]()
wymieniłem regler na regler od RAWRO i wszystko wróciło do normy. Czyli w swom krótkim czasie posiadania przerobiłem trzy najczęstsze choroby afryki
![]() pozdro |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przerywacz kierunki - zamiennik. | chomik | Układ elektryczny i zapłonowy | 42 | 28.05.2014 19:52 |
Problem z pradami... wszystko nagle gaśnie. | iwan | Układ elektryczny i zapłonowy | 9 | 29.08.2009 11:27 |